„Тройката” кабриолет вече може да се смята за класика. Откритият модел на BMW е истинско удоволствие за хората, които търсят удоволствие от всеки километър.
С наближаването на лятото винаги се увеличава и търсенето на кабриолети. Един от най-популярните открити модели е BMW „тройка” – въпреки че в последното си поколение, представено през 2007 година, класикът обърна гръб на традициите и вместо текстилен има метален сгъващ се покрив.
Двигател: При пазарния дебют на модела базов вариант е BMW 320i с четирицилиндров мотор със 170 к.с., над него са позиционирани 325i (218 к.с.), 330i (272 к.с.) и 335i (306 к.с.), а флагман е спортният модел M3 с 420 к.с. и V8 двигател. Сравнително по-редки са дизеловите модификации 318d (143 к.с.), 320d (177 к.с.), 325d (197 к.с.) и 330d (231 к.с.). През 2010 година 318i със 143 става нов базов модел, оттогава 320d вече разполага със 184, а 325d – с 204 к.с.
Каросерия: Трикомпонентният метален покрив се прибира в габажника в рамките на 23 секунди и намалява товарния обем от 350 на 210 литра. Задните седалки могат да се сгъват. Като опция се предлага широка 40 сантиметра пролука за товарене. Електрически плъзгащите се напред седалки имат за цел да улеснят достъпа до втория ред, но за хора с ръст над 1,80 метра мястото там е по-скоро оскъдно.
Изработка: Каросерията на автомобила е изключително здрава, но в базовото изпълнение интериорът можеше да бъде и по-уютен. Атмосферата обаче става подобаваща с помощта на допълнително предлаганите кожени тапицерии и декоративните апликации от дървесина или метал.
Безопасност: За разлика от седана на „тройката”, тук наред с пълния набор въздушни възглавници, биксеноновите светлини също са серийни. Пакетът Innovation със завиващи светлини с функция за автоматично командване на дългите светлини е много препоръчителен.
Ходова част: Стандартното окачване е приятно стегнато, но не и твърдо. Спортното окачване по-скоро не е добра идея: то се отразява негативно както на комфорта, така и на солидността на каросерията. Който желае особено спортна водимост е най-добре да потърси модел с предлаганото като опция окачване с адаптивни амортисьори.
Кой двигател ви препоръчваме
Четирицилиндровият мотор със 170 к.с. притежава повече темперамент от варианта със 143 к.с. Който търси мощна тяга и нисък разход, ще бъде особено доволен от BMW 320d. V8 машината на M3 от своя страна е сбъдната мечта.
Кой тип каросерия да изберете
Моделът Coupé е малко по-скъпа, но още по-привлекателна възможност да притежавате BMW Серия 3. Асортиментът започва от BMW 318i със 143 к.с. и се коронова от невероятния BMW M3; с четирилитровия си осемцилиндров мотор с 420 к.с., въпросният е достоен опонент на Porsche Carrera.
От коя година да е моделът
Моделът получи лек фейслифт в началото на 2010 година. По отношение на надеждността това не играе особено важна роля.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Предлаганите като опция кожени тапицерии са абсолютно задължителни – без тях повторната продажба ще бъде много трудна.
Каква е цената
„Тройката” кабриолет държи извънредно стабилни цени. При BMW M3 скъпа е не толкова първоначалната инвестиция, колкото последващата поддръжка.
Колко е надежден
Експертите от Dekra твърдят следното: Добрата надеждност на петото поколение на „тройката” на BMW е извън всяко съмнение. При автомобилите с автоматик рядко използваната паркинг спирачка понякога създава ядове. При моделите с широки гуми трябва да се внимава за проблеми с кормилните накрайници и маркучите на сервоуправлението. Съвет: при вариантите Coupé и Cabrio е важно да се провери дали лишените от рамки странични прозорци прилягат добре към каросерията.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(на средно ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили