„Тройката” е олицетворение на удоволствието от шофирането, а освен това е надежден автомобил.
Актуалната „тройка” на BMW осигурява повече място за пътниците си и вози по-комфортно, но произвежданият от 2005 година предишен модел също доставя типичното за марката удоволствие зад волана.
Двигател: Да вземем например двигателите. Докато наследникът разчита на новите четирицилиндрови турбоагрегати за по-широко разпространените модели, много варианти на Е90 се задвижват от работещия с копринена мекота редови шестцилиндров агрегат. Такива варианти са например 325i или 330i, дизелите 325d и 330d. Разбира се, практично настроените хора могат да се насочат и към четирицилиндрови дизели, като 318d и 320d, чийто разход се придържа в рамките на шестте литра.
Каросерия: Седан (E90), Touring (E91), Coupe (E92, от 2006) или Cabrio (Е93, от 2007) – гамата на BMW Серия 3 включва добър избор от варианти. Докато водачът и пътникът до него се радват на изобилие от пространство, седящите отзад трябва да се задоволяват с по-малко място. Комбито също не се отличава с нищо по този показател, но пък предлага повече функционалност и гъвкавост, както и практични приспособления, като отделно отварящо се стъкло на задния капак. Оборудването на всички модели е добро: климатик, CD радио и четири електрически стъкла се предлагат серийно.
Изработка: BMW Серия 3 радва със своята солидна изработка. Без кожена тапицерия и декоративни елементи интериорът изглежда малко постно.
Безопасност: Шест въздушни възглавници и серийна ESP са стандартното за класа оборудване. През септември 2008 година се добавят активни опори за глава. В теста на Euro NCAP BMW Серия 3 постига максималния брой от пет звезди.
Ходова част: Директното и осигуряващо отлична обратна връзка кормилно управление е една от причините за отличната управляемост на „тройката”. Динамиката е съчетана и със стегнато окачване – адаптивните амортисьори стават факт едва при наследника. Това обаче е още по-ярко изразено при версиите със спортно окачване и големи колела.
Кой двигател ви препоръчваме
Даунсайзингът може и да почака: с предишното поколение на BMW Серия 3 все още можете да се насладите на мекотата на шестцилиндровите атмосферни агрегати. Една икономична алтернатива е BMW 320d.
Кой тип каросерия да изберете
В зависимост от вкуса и нуждите може като алтернатива да се насочите към купето или комбито.
От коя година да е моделът
През 2008 година седанът и Touring бяха обновени (интериор, i-Drive, двигатели, фейслифт на предната и задната част), купето ги последва през 2010 година.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Ксеноновите светлини и навигационната система са ценни придобивки. При седана сгъващата се задна седалка се доплаща.
Каква е цената
Споменатият двулитров дизел не се предлага по-изгодно от бензиновите мотори.
Колко е надежден
Според специалистите на Dekra, надеждността на петото поколение на BMW Серия 3 е на високо ниво. При версии с автоматична трансмисия проблеми понякога създава рядко използваната ръчна спирачка. Голямата прилагана сила в кормилната система (в случай че са монтирани широки гуми) може да създаде проблеми с кормилните щанги и тръбопроводите на сервоусилвателя.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(на средно ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили