През лятото на тази година стилният бизнес модел получи фейслифт. Това със сигурност е предпоставка за сериозно раздвижване на вторичния пазар.
В Германия „петицата” на BMW е един от особено популярните модели, използвани като служебни автомобили. Актуалното издание на модела е на пазара от 2010 г., от година по-рано се предлага варианта GT.
Двигател: Благозвучните редови шестцилиндрови двигатели, които BMW превърнаха в истинска легенда, продължават да съществуват в пълния си блясък, но за съжаление в рамките на кампанията Efficient Dynamics те все повече биват притискани от своите четирицилиндрови „колеги”. Ако търсите бензинов екземпляр, добре би било да се насочите към 523i, или още по-добре – към 525i, който има с половин литър по-голям работен обем и предоставя превъзходни динамични показатели. Версията 520d пък е особено ефективна алтернатива, която върви на цена, идентична с 523i.
Каросерия: Човек не би трябвало да очаква чудеса от вътрешния обем – нито от пътническото, нито от багажното пространство, което при актуалното поколение на комби модела е с вместимост 560 до 1670 литра. Като опция се предлага електрически отваряем заден капак, който специално при предшественика не е особено препоръчително решение. По време на продължителния тест на auto motor und sport през 2008 година въпросният електрически капак отказа да работи (включително и ръчно) и се наложи механизмът му да бъде сменен след само 16 000 километра пробег.
Изработка: По отношение на използваните материали, поводи за критика липсват напълно. Дори след години интензивна употреба, отвътре „петицата” продължава да изглежда като нова. При по-старите модели обаче контролерът на системата i-Drive се оказва не толкова надежден, колкото е в момента. При такива модели той често създава ядове. Именно затова е препоръчително да се насочите към възможно по-нови екземпляри.
Безопасност: BMW Серия 5 е един от най-сигурните модели в своя клас. Освен с отлични оценки в разнообразни тестове за безопасност, автомобилът се предлага и с многобройни опции като асистент за нощно виждане, автоматични дълги светлини, завиващи светлини и адаптивен темпомат.
Ходова част: Като цяло „петицата” на BMW е по-скоро стегнато настроена. Леките забележки към комфорта обаче най-често се дължат на конструктивните особености на Runflat гумите. Touring серийно се оборудва с пневматично окачване.
Кой двигател ви препоръчваме
Сред бензиновите мотори най-добре е да се насочите към някоя от редовите шестцилиндрови машини. Който иска да изминава дълги разстояния с малки инвестиции, ще остане особено доволен от дизеловия четирицилиндров BMW 520d, който харчи под 6 л/100 км.
Кой тип каросерия да изберете
„Петицата” е особено препоръчителна във вариант Touring. GT от своя страна не е чудо на практичността, но предлага великолепен комфорт на пътуване.
От коя година да е моделът
Ако имате тази възможност, най-добре е да се насочите към актуалната генерация на модела (от 2010 г.), при която електрониката е най-надеждна.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Навигационна система, автоматична трансмисия и биксенонови светлини са сред препоръчителните опции – също както Head-up дисплея, който прожектира важни за шофирането данни пред водача.
Каква е цената
Минимум 13 000 евро трябва да предвидите, за да вземете добър употребяван екземпляр от BMW Серия 5. Срещу сума от този порядък може да купите шестгодишен автомобил.
Колко е надежден
Експертите от Dekra твърдят следното: Предпоследното поколение на „петицата” на BMW от 2003 година се представя на добро или по-добро от средното равнище при изпитанията на Dekra, като това важи и за автомобили с голям пробег. Повредите най-често са свързани със спирачните дискове, шарнирните елементи и паркинг спирачката при автомобили с автоматична трансмисия. При E60 често се срещат проблеми с настройката на светлините за мъгла.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-зле от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(на средно ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(на средно ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
nikolai k. Imam i az vapros.2004 g bmw 530d i 520d kajete mi informaciq za tezi modeli
ErsY ZDRAVEITE KOLEGI AZ ISKAM DA SI VZEMA BMW 318 SEDAN NO NZ NISHTO ZA TQH NE SAM KARAL MOJE LI NQKOI DA MI KAJE VSI4KO ZA TQH RAZHOD DEFEKTI KOITO CHESTO SE POLU4AVAT I DR NE6TA KOE E PO DOBRO (BMW-318I)_(318IS)_(TDI)_(TDS) KO E E PO DOBRE NA BMW 318 SEDANKI BLAGODARQ VI PREDVARITELNO ! AKO NQKOI 6TE MI OTGOVARQ DA POCHNE S ERSY ZA DAGO VIDQ MOLQ !
Анонимен kola
itso Скъпа потдръжка
???? Защо бмв-тата, около 2000 година са толкова евтини??? Тойотата ми струва колкото лимузина на бмв. На какво се дължи?
Blagoi Zdr kolegi imam bmw 318i (E36) ot 94g mislq da q smenqm za bmw 525tds ot 2000g .Iskam da mi razkajete vsi4ko za bmw 525tds za podrajak za razhod na gorivo Blagodarq predvaritelno :)
Иван Колеги,каква е цената на една рейка чисто нова,и каква е цената да я рециклират,благодаря ви много :)))
Fen BMW Za nene otdavna sa6testvuva samo 1 kola i tova e BMW..! Govorq vi ot li4en opit...
Анонимен Умен
25.12.2010 22:04ч.
Рошко, явно си фен на тояги каго Сеат и тем подобни, недей се изказва не подготвен обаче, моля те, писнало ми е от такива "РАЗБИРАЧИ" като теб - ЦЪРВУЛИ )) Ти си карай Сеата, а пък БМВтата остави на нас - неразбиращите ))) Пък като събереш някоя и друга стотинка, се обади да те снимам до моето, поне за толкова ще ти стигнат, надявам се ));кви ЦУРВУЛИ пич , комшията ми имаше 525 дизел 97г. е тая кола постоянно нешто и имаше.Бодна помпа , нафтова , запушени дюзи ,ск.кутия.БМВ след 2002 да ама ти си май ЦЪРБУЛА че не знаеш кво барбориш.Аз ще ти дам без пари да се снимаш с моя Меро ,
kirilkach Здравейте!
Скоро ще си купувам кола и съм се насочил към ВМW 525D Common Rail 163hp. Някакви препоръки за този мотор: по-добър ли е от стария по-капризен ли е на гориво, ръчка или автомат, какъв е харча че не вярвам на книжки, скъпо ли му е обслужването, частите скъпи ли са?
Много ще съм благодарен на отговори!
Valo Bratia,mnenie za 530,dizel,2002g?
ХРИ100 еми колеги какво да кажа за 2.5 ТДС...Най- добрия ми приятел има но предната 5-ца -от 95 края... Карал съм я и аз и е много мъжка кола... Дрифтвал съм с нея-усещането е друго... Нищо счупено за 100 000 софийско каране! А тоя я вкарва до червено-колата е на 333 000 км и е след ТЮВ като я купи.Това дето пукали глави са пълни глупости - нашите герои ги прегряват че карат 200 200 200 и след това спрат да ядат или да заредат и охлаждане 0... Пича като я запали малко поработва и след това като я е гонил я оставя малко да поработи-просто за да не прегрее... Това че ТДС пукат глави са тъпотии! Супер здрава кола и частите са като си ги намериш-ако си мишленце и ходиш само при Дару-кар няма как да е ежтино... иначе и рециклира носачи и колата е с ново окачване за 200-300 лв до Пирогов при някакъв майстор. Взима си пълна синтетика за 9 лв. литъра и е перфектно... кви са тия моди със скъпи авточасти и чудесии много се смеем на хората дето не мислят а се хвърлят-ама като им се дават $$$! За вървежа -да и аз не му дадох да ми дръпне с мойто Браво 1.6 103 коня в Люлин до след тунела (а той е 143 коня) , но усещането в тази кола и сходни е друго! Това е-как се чустваш като си в нея!
karcen mom4eta,hajde spodelete mnenie za BMW 530-3,0D 184konski sili avtomat.Blagodarq predvaritelno!
Умен Рошко, явно си фен на тояги каго Сеат и тем подобни, недей се изказва не подготвен обаче, моля те, писнало ми е от такива "РАЗБИРАЧИ" като теб - ЦЪРВУЛИ ;-)))
Ти си карай Сеата, а пък БМВтата остави на нас - неразбиращите ;-))))
Пък като събереш някоя и друга стотинка, се обади да те снимам до моето, поне за толкова ще ти стигнат, надявам се ;-)))
bmw roshko ti normalen li si
BMW roshko shto ne napravish po edna babaluga i si sedni miren kato ne razbirash ot BMW si trai brat mi.....
xxx do roshko-priatel ne e vajno kakva e kolata i kolko kone ima pod kapaka a koi shte ia kara,az karam e34 tds 2-ra godina i sam mnogo dovolen,a predi tova sam smenil dosta koli
Aнонимен Roshko koq godina e 520 ta s SEATA? A da te popitam karal li si Bmw sled 2005 ta godina?
Рошко Абе какви са тия 6 цилиндрови двигатели дето се развъртат с лекота на тези БМВ-та?То по-големи тегловници от тях няма.Наричам ги астматици защото поведението им е точно такова.Над 3000 положението ставало повече от приемливо?Ахахаааа същото тегло е.Звук на излитащ самолет в резервоара водовъртеж и нищо, никаква динамика.Просто БАВНИ МУДНИ ВИНАГИ.
И разхода мамоооо не ми се говори.
Вальо насочи се на друго място, че ще си много разочарован.Само да не се прецакаш да купиш някое Ауди, че и там ще патиш много.ДА 170 коня е ама върви като за 115 на друга марка.150 е като 90 на друга марка.Сериозно пич ако искаш някаква динамика не купувай БМВ.ГТИ и ГСИ дето всички ги подиграват вървят много, много повече.ДА не ти обяснявам на какво съм бил очевидец с 520 и Сеат 1,9ТДИ и двете от едни години, че незнам дали ще повярваш.
Valyo колеги а какво ще кажете за 520i Е39 2.2 бензин 170коня? Двигателя добър ли е? С верига или ремък?
Aнонимен Изключителна кола, толкова е добра, че искам да зарадвам някого с нея, и я ... продавам. Шегата настрана, колата действително е много хубава. Изключително е стабилна в завойте, но същевременно вози меко. Много е пъргава, багажникът е голям, има много пасивни и активни защити и си заслужава да се притежава.
Nikola Do anonimen pod men ,prodavam q ako imate ineres mi pishi na nikolavragov@abv.bg
Aнонимен Nikola prodavash li tazi ma6ina
Nikola Ot 2007 ma kraq karam 530d .2.5 ,197 konski sili s m-paket ot chisto nova,kam dneshna data 2010 septemvri,kolata e na 103 000km.unikalen avtomobil,predi tova karah mercedes e class 2005 ta 270 cdi,nishto obshto s 5 cata samo razlikata v serviznite intervali e dostatachna za da vzemesh bmw-to osobenno ako karash mnogo ,a da ne govorim za stoene na patq kachestvo i kakvo li oshte ne imaiki v predvid che bmw-to harchi blizo 2 litra gorivo po malko na 100 km.tozi koito tarsi voziq da si vzeme mercedes,tozi koito tarsi stabilnost da si vzeme bmw,kolata stoi na patq kato trupche ne marda,smenih discove na 100 000 km.tova e edinstvenoto koeto mi e braknalo v djoba ,i nai vajnoto smqnata na maslo e na 30 000km.i s edni nakladki karam po 50 000 km.
Aнонимен Точно турците правят доста от нещата за немските коли колега.
По-скоро залагай на марката.
E34 E34 Моделите от '88 до '95 (и комби до '96) са най-здравите ''танкове'' на баварската фабрика. Следващият модел е създаден с 1 едничка цел - да почнат в Мюнхен да печелят от сервиз и най-вече, от резервни части.
За 2000 Евро взимаш Автомобил (с главно 'А'), който е надминал времето си. С десетилетия, не с години.
Естествено, забрави за дизел!
Не е по-скъп за поддръжка, от който е да е боклук за същите пари. Но искам да сравнявате оригинални части. Не мога да си заложа живота, или да се набия в лимузината за 100 бона пред мен, защото съм се изциганил за няколко кутии цигари и са ми сложили накладки Desine in Germany :) ...but Made in Turkey.
анонимен Карам BMW 520i Touring E39, 1998-ма година, двоен ванос.
Колата е доста солидно изработена, моторът е толкова балансиран и тих че в началото мислех че не работи като спирах на светофарите. Трябва да се кара с хубави консумативи, масла със спецификация ЛОНГ-ЛАЙФ, които са само синтетика.
По поддръжката: Има доста скъпи неща по окачването, но в този клас нещата са си така. Като цяло е доста здрава кола, в класациите по надеждност е пред Мерцедес Е-класа и почти с двойно по-добър индекс от Ауди А6 от същата година. Возията на нормалното окачване е доста по-добра от М-техник вариянта, но с М-техник нещата стават доста по-сериозни като поведение на пътя.
Рейката се води по-проблемна, в сравнение с предишните модели, които са с кормилна кутия. Но мисля че този проблем се задълбочава когато се прекали с ширината на гумите и цолажа на джантите. Иначе до колкото знам изкарват поне 300 000 км. и нагоре без проблеми.
Задните носещи тампони на задния мост издържат по около 150 000 до малко над 300 000 км. в зависимост от стила на каране и мощността на мотора. Над 3000 куб.см. седаните са с подсилени тампони, идентични с комби версиите.
Комбитата в повечето случаи са с активно окачване отзад, там може да има разходи по смяна на двете въздушни възглавници. Добре е да се сменят при покупка на такъв автомобил, за да се подсигурите от евентуален проблем.
Като цяло окачването е доста солидно, само издевателства над техниката могат да те вкарат в разход.Комбитата в повечето случаи са с активно окачване отзад, там може да има разходи по смяна на двете въздушни възглавници. Добре е да се сменят при покупка на такъв автомобил, за да се подсигурите от евентуален проблем.
Спирачките са доста добри.
Моторът има наистина слаба тяга в ниските обороти, но над 3000 оборота нещата стават повече от "приемливи". В това отношение по-добрия вариант е моторът с двойния ванос, тягата му идва при по-ниски обороти от мотора с единичния.
Среден разход 10 литра бензин.
Климатроника е много добър, а най-голямата екстра за мен е една врътка между средните духалки, откъдето може да се настройва малко по-топла или по-студена струя на духалките.
По двигателя няма кой знае колко разходи. Консумативите му са около 170 - 200 лв. с труда, все пак е с верига. Свещите са скъпи, но се сменят на по 80 000 км. по сервизни данни до колкото знам. Значи могат да изкарат и повече.
Добре е да се смени водната помпа в началото, с някоя която има метална турбинка - около 70 лв.
Много високо ниво на пасивна и активна безопасност за този автомобил, години пред Мерцедес Е-класа и Ауди А6.
В заключение: колата е за улегнали хора, не е за кушии, защото е доста голяма, и солидна, с високи цени на повечето компоненти. Наистина 150 коня може да изглеждат малко за това купе, но са достатъчни за да доставят „радост от шофирането” на пътя. Удоволствие е да я караш и да я притежаваш. Доста малко автомобили реално са по-бързи от този вариант, който пък е най-малкото БМВ 5.
анонимен bihte li mi kazali za modelite ot 89 do 93 godina iskam da si vzema takyv no me znam dali sa dobri .mnogo hora sa mi kali 4e bmw tata sa mnogo piklivi ne bili izdryjlivi i teempodobni ne6ta neka mi otgovorqt hora koito sa imali takava kola a ne takiva koito sa 4uvali mitove mersi :}
анонимен zavisi ot motora na mercedesa togava pak shte govorim za tova dali Benza niama sporten duh.probvai s 320CDI i shte se uhapesh po gaza
анонимен Кажете нещо за530d?От 2001г.-193 К.с.?
кънчо Притежавам в семейния си автопарк и този автомобил/БМВ 525 TDS/1998 година,143 коня,автомат. Изключителен автомобил.До сега това беше възможността да притежаваш голям,стабилен,представителен,внушителен,сигурен автомобил,пълен с екстри ,но значително по-евтин от Мерцедес със същите характеристики. Икономичен при шофиране на дълги дистанции на автопилот/темпомат/-тъй като е и автоматик разхода е падал до 6,2/100. В градска среда- 9-10/100.Изпитан през зимата при температура около минус 22 градуса по Целзии тази зима - пали без замисляне. Достатъчно динамичен, стабилен в излишък,комфорта при пътуване е абсолютен, но усещането е за спортен дух в сравнение със събратята му от мерцедес. Дизайна за годините и модела е изпреварил времето си и до днес е абсолютно актуален както от вън, така и от вътре.
Недостатъци: прословутия проблем с прегряването и пукането на главата се елиминира лесно-сменя се водната помпа като се слага такава с бронзова турбинка и край/100 лв/. Изключително досадно е безкрайното чупене на вътрешните дръжки/за отваряне/на вратите-те са пластмаса с никел отгоре. Зимно време някак влиза влага във вратите, замръзват механизмите и първия опит да отвориш води до счупване на дръжка/при мен-4 вътрешни е една външна/Недопустимо за един автомобил марка и модел с претенции за голям клас и скъп сегмент.Но като се свикне и край.
nikolai k.
Imam i az vapros.2004 g bmw 530d i 520d kajete mi informaciq za tezi modeli
ErsY
ZDRAVEITE KOLEGI AZ ISKAM DA SI VZEMA BMW 318 SEDAN NO NZ NISHTO ZA TQH NE SAM KARAL MOJE LI NQKOI DA MI KAJE VSI4KO ZA TQH RAZHOD DEFEKTI KOITO CHESTO SE POLU4AVAT I DR NE6TA KOE E PO DOBRO (BMW-318I)_(318IS)_(TDI)_(TDS) KO E E PO DOBRE NA BMW 318 SEDANKI BLAGODARQ VI PREDVARITELNO ! AKO NQKOI 6TE MI OTGOVARQ DA POCHNE S ERSY ZA DAGO VIDQ MOLQ !
Анонимен
kola
itso
Скъпа потдръжка
????
Защо бмв-тата, около 2000 година са толкова евтини??? Тойотата ми струва колкото лимузина на бмв. На какво се дължи?
Blagoi
Zdr kolegi imam bmw 318i (E36) ot 94g mislq da q smenqm za bmw 525tds ot 2000g .Iskam da mi razkajete vsi4ko za bmw 525tds za podrajak za razhod na gorivo Blagodarq predvaritelno :)
Иван
Колеги,каква е цената на една рейка чисто нова,и каква е цената да я рециклират,благодаря ви много :)))
Fen BMW
Za nene otdavna sa6testvuva samo 1 kola i tova e BMW..! Govorq vi ot li4en opit...
Анонимен
Умен 25.12.2010 22:04ч. Рошко, явно си фен на тояги каго Сеат и тем подобни, недей се изказва не подготвен обаче, моля те, писнало ми е от такива "РАЗБИРАЧИ" като теб - ЦЪРВУЛИ )) Ти си карай Сеата, а пък БМВтата остави на нас - неразбиращите ))) Пък като събереш някоя и друга стотинка, се обади да те снимам до моето, поне за толкова ще ти стигнат, надявам се ));кви ЦУРВУЛИ пич , комшията ми имаше 525 дизел 97г. е тая кола постоянно нешто и имаше.Бодна помпа , нафтова , запушени дюзи ,ск.кутия.БМВ след 2002 да ама ти си май ЦЪРБУЛА че не знаеш кво барбориш.Аз ще ти дам без пари да се снимаш с моя Меро ,
kirilkach
Здравейте! Скоро ще си купувам кола и съм се насочил към ВМW 525D Common Rail 163hp. Някакви препоръки за този мотор: по-добър ли е от стария по-капризен ли е на гориво, ръчка или автомат, какъв е харча че не вярвам на книжки, скъпо ли му е обслужването, частите скъпи ли са? Много ще съм благодарен на отговори!
Valo
Bratia,mnenie za 530,dizel,2002g?
ХРИ100
еми колеги какво да кажа за 2.5 ТДС...Най- добрия ми приятел има но предната 5-ца -от 95 края... Карал съм я и аз и е много мъжка кола... Дрифтвал съм с нея-усещането е друго... Нищо счупено за 100 000 софийско каране! А тоя я вкарва до червено-колата е на 333 000 км и е след ТЮВ като я купи.Това дето пукали глави са пълни глупости - нашите герои ги прегряват че карат 200 200 200 и след това спрат да ядат или да заредат и охлаждане 0... Пича като я запали малко поработва и след това като я е гонил я оставя малко да поработи-просто за да не прегрее... Това че ТДС пукат глави са тъпотии! Супер здрава кола и частите са като си ги намериш-ако си мишленце и ходиш само при Дару-кар няма как да е ежтино... иначе и рециклира носачи и колата е с ново окачване за 200-300 лв до Пирогов при някакъв майстор. Взима си пълна синтетика за 9 лв. литъра и е перфектно... кви са тия моди със скъпи авточасти и чудесии много се смеем на хората дето не мислят а се хвърлят-ама като им се дават $$$! За вървежа -да и аз не му дадох да ми дръпне с мойто Браво 1.6 103 коня в Люлин до след тунела (а той е 143 коня) , но усещането в тази кола и сходни е друго! Това е-как се чустваш като си в нея!
karcen
mom4eta,hajde spodelete mnenie za BMW 530-3,0D 184konski sili avtomat.Blagodarq predvaritelno!
Умен
Рошко, явно си фен на тояги каго Сеат и тем подобни, недей се изказва не подготвен обаче, моля те, писнало ми е от такива "РАЗБИРАЧИ" като теб - ЦЪРВУЛИ ;-))) Ти си карай Сеата, а пък БМВтата остави на нас - неразбиращите ;-)))) Пък като събереш някоя и друга стотинка, се обади да те снимам до моето, поне за толкова ще ти стигнат, надявам се ;-)))
bmw
roshko ti normalen li si
BMW
roshko shto ne napravish po edna babaluga i si sedni miren kato ne razbirash ot BMW si trai brat mi.....
xxx
do roshko-priatel ne e vajno kakva e kolata i kolko kone ima pod kapaka a koi shte ia kara,az karam e34 tds 2-ra godina i sam mnogo dovolen,a predi tova sam smenil dosta koli
Aнонимен
Roshko koq godina e 520 ta s SEATA? A da te popitam karal li si Bmw sled 2005 ta godina?
Рошко
Абе какви са тия 6 цилиндрови двигатели дето се развъртат с лекота на тези БМВ-та?То по-големи тегловници от тях няма.Наричам ги астматици защото поведението им е точно такова.Над 3000 положението ставало повече от приемливо?Ахахаааа същото тегло е.Звук на излитащ самолет в резервоара водовъртеж и нищо, никаква динамика.Просто БАВНИ МУДНИ ВИНАГИ. И разхода мамоооо не ми се говори. Вальо насочи се на друго място, че ще си много разочарован.Само да не се прецакаш да купиш някое Ауди, че и там ще патиш много.ДА 170 коня е ама върви като за 115 на друга марка.150 е като 90 на друга марка.Сериозно пич ако искаш някаква динамика не купувай БМВ.ГТИ и ГСИ дето всички ги подиграват вървят много, много повече.ДА не ти обяснявам на какво съм бил очевидец с 520 и Сеат 1,9ТДИ и двете от едни години, че незнам дали ще повярваш.
Valyo
колеги а какво ще кажете за 520i Е39 2.2 бензин 170коня? Двигателя добър ли е? С верига или ремък?
Aнонимен
Изключителна кола, толкова е добра, че искам да зарадвам някого с нея, и я ... продавам. Шегата настрана, колата действително е много хубава. Изключително е стабилна в завойте, но същевременно вози меко. Много е пъргава, багажникът е голям, има много пасивни и активни защити и си заслужава да се притежава.
Nikola
Do anonimen pod men ,prodavam q ako imate ineres mi pishi na nikolavragov@abv.bg
Aнонимен
Nikola prodavash li tazi ma6ina
Nikola
Ot 2007 ma kraq karam 530d .2.5 ,197 konski sili s m-paket ot chisto nova,kam dneshna data 2010 septemvri,kolata e na 103 000km.unikalen avtomobil,predi tova karah mercedes e class 2005 ta 270 cdi,nishto obshto s 5 cata samo razlikata v serviznite intervali e dostatachna za da vzemesh bmw-to osobenno ako karash mnogo ,a da ne govorim za stoene na patq kachestvo i kakvo li oshte ne imaiki v predvid che bmw-to harchi blizo 2 litra gorivo po malko na 100 km.tozi koito tarsi voziq da si vzeme mercedes,tozi koito tarsi stabilnost da si vzeme bmw,kolata stoi na patq kato trupche ne marda,smenih discove na 100 000 km.tova e edinstvenoto koeto mi e braknalo v djoba ,i nai vajnoto smqnata na maslo e na 30 000km.i s edni nakladki karam po 50 000 km.
Aнонимен
Точно турците правят доста от нещата за немските коли колега. По-скоро залагай на марката.
E34
E34 Моделите от '88 до '95 (и комби до '96) са най-здравите ''танкове'' на баварската фабрика. Следващият модел е създаден с 1 едничка цел - да почнат в Мюнхен да печелят от сервиз и най-вече, от резервни части. За 2000 Евро взимаш Автомобил (с главно 'А'), който е надминал времето си. С десетилетия, не с години. Естествено, забрави за дизел! Не е по-скъп за поддръжка, от който е да е боклук за същите пари. Но искам да сравнявате оригинални части. Не мога да си заложа живота, или да се набия в лимузината за 100 бона пред мен, защото съм се изциганил за няколко кутии цигари и са ми сложили накладки Desine in Germany :) ...but Made in Turkey.
анонимен
Карам BMW 520i Touring E39, 1998-ма година, двоен ванос. Колата е доста солидно изработена, моторът е толкова балансиран и тих че в началото мислех че не работи като спирах на светофарите. Трябва да се кара с хубави консумативи, масла със спецификация ЛОНГ-ЛАЙФ, които са само синтетика. По поддръжката: Има доста скъпи неща по окачването, но в този клас нещата са си така. Като цяло е доста здрава кола, в класациите по надеждност е пред Мерцедес Е-класа и почти с двойно по-добър индекс от Ауди А6 от същата година. Возията на нормалното окачване е доста по-добра от М-техник вариянта, но с М-техник нещата стават доста по-сериозни като поведение на пътя. Рейката се води по-проблемна, в сравнение с предишните модели, които са с кормилна кутия. Но мисля че този проблем се задълбочава когато се прекали с ширината на гумите и цолажа на джантите. Иначе до колкото знам изкарват поне 300 000 км. и нагоре без проблеми. Задните носещи тампони на задния мост издържат по около 150 000 до малко над 300 000 км. в зависимост от стила на каране и мощността на мотора. Над 3000 куб.см. седаните са с подсилени тампони, идентични с комби версиите. Комбитата в повечето случаи са с активно окачване отзад, там може да има разходи по смяна на двете въздушни възглавници. Добре е да се сменят при покупка на такъв автомобил, за да се подсигурите от евентуален проблем. Като цяло окачването е доста солидно, само издевателства над техниката могат да те вкарат в разход.Комбитата в повечето случаи са с активно окачване отзад, там може да има разходи по смяна на двете въздушни възглавници. Добре е да се сменят при покупка на такъв автомобил, за да се подсигурите от евентуален проблем. Спирачките са доста добри. Моторът има наистина слаба тяга в ниските обороти, но над 3000 оборота нещата стават повече от "приемливи". В това отношение по-добрия вариант е моторът с двойния ванос, тягата му идва при по-ниски обороти от мотора с единичния. Среден разход 10 литра бензин. Климатроника е много добър, а най-голямата екстра за мен е една врътка между средните духалки, откъдето може да се настройва малко по-топла или по-студена струя на духалките. По двигателя няма кой знае колко разходи. Консумативите му са около 170 - 200 лв. с труда, все пак е с верига. Свещите са скъпи, но се сменят на по 80 000 км. по сервизни данни до колкото знам. Значи могат да изкарат и повече. Добре е да се смени водната помпа в началото, с някоя която има метална турбинка - около 70 лв. Много високо ниво на пасивна и активна безопасност за този автомобил, години пред Мерцедес Е-класа и Ауди А6. В заключение: колата е за улегнали хора, не е за кушии, защото е доста голяма, и солидна, с високи цени на повечето компоненти. Наистина 150 коня може да изглеждат малко за това купе, но са достатъчни за да доставят „радост от шофирането” на пътя. Удоволствие е да я караш и да я притежаваш. Доста малко автомобили реално са по-бързи от този вариант, който пък е най-малкото БМВ 5.
анонимен
bihte li mi kazali za modelite ot 89 do 93 godina iskam da si vzema takyv no me znam dali sa dobri .mnogo hora sa mi kali 4e bmw tata sa mnogo piklivi ne bili izdryjlivi i teempodobni ne6ta neka mi otgovorqt hora koito sa imali takava kola a ne takiva koito sa 4uvali mitove mersi :}
анонимен
zavisi ot motora na mercedesa togava pak shte govorim za tova dali Benza niama sporten duh.probvai s 320CDI i shte se uhapesh po gaza
анонимен
Кажете нещо за530d?От 2001г.-193 К.с.?
кънчо
Притежавам в семейния си автопарк и този автомобил/БМВ 525 TDS/1998 година,143 коня,автомат. Изключителен автомобил.До сега това беше възможността да притежаваш голям,стабилен,представителен,внушителен,сигурен автомобил,пълен с екстри ,но значително по-евтин от Мерцедес със същите характеристики. Икономичен при шофиране на дълги дистанции на автопилот/темпомат/-тъй като е и автоматик разхода е падал до 6,2/100. В градска среда- 9-10/100.Изпитан през зимата при температура около минус 22 градуса по Целзии тази зима - пали без замисляне. Достатъчно динамичен, стабилен в излишък,комфорта при пътуване е абсолютен, но усещането е за спортен дух в сравнение със събратята му от мерцедес. Дизайна за годините и модела е изпреварил времето си и до днес е абсолютно актуален както от вън, така и от вътре. Недостатъци: прословутия проблем с прегряването и пукането на главата се елиминира лесно-сменя се водната помпа като се слага такава с бронзова турбинка и край/100 лв/. Изключително досадно е безкрайното чупене на вътрешните дръжки/за отваряне/на вратите-те са пластмаса с никел отгоре. Зимно време някак влиза влага във вратите, замръзват механизмите и първия опит да отвориш води до счупване на дръжка/при мен-4 вътрешни е една външна/Недопустимо за един автомобил марка и модел с претенции за голям клас и скъп сегмент.Но като се свикне и край.