Големите купета и кабриолети от Мюнхен съчетават комфорт и спортни характеристики на BMW. Голямото предлагане на вторичния пазар смъква нивото на цените.
Едва 14 години след преустановяването на производството на първата „шестица”, през есента на 2003 година BMW пуснаха в продажба най-напред версията Coupé (E63), а в началото на 2004 година дойде и модификацията Cabrio с електрически задвижван текстилен покрив (E64). През 2011 година двата автомобила бяха заменени от своите наследници.
Двигател: Подобно на платформата, двигателите идват от „петицата”, като са взети само най-мощните от тях. Макар да осигурява отличен темперамент, трилитровият редови шестцилиндров мотор с 258 к.с. (272 к.с. след 2007 година) не играе почти никаква роля на вторичния пазар. Най-популярни са извънредно мощните и култивирани V8 версии, при които 4,4-литровият вариант с 333 к.с. след само две години производство беше заменен от неговия 4,8-литров аналог с 367 к.с. През 2005 година дойде BMW M6 с петлитров V10 с 507 к.с., а при фейслифта през 2007 година гамата беше допълнена от шестцилиндров битурбодизел с 286 к.с. Като цяло двигателите са издръжливи и надеждни, но нехармоничната SMG трансмисия е по-добре да бъде избягвана.
Каросерия: Докато екстравагантният дизайн разделя мненията на противоположни полюси, ергономията единодушно е определяна като отлична. Все пак е редно да се отбележи, че обзорът не е особено добър, мястото на задните места можеше да бъде и повече, а мехиназмът на мекия сгъваем покрив отнема 100 литра от обема на багажника.
Изработка: Превъзходна защита срещу усукване на каросерията, благородни материали в интериора и педантична изработка – „шестицата” на BMW е истински премиум продукт. При поколението E63 управлението на командната система i-Drive с централен контролер все още не е оптимално.
Безопасност: ESP, ABS и пълен набор въздушни възглавници са серийно на борда, също както и мощните спирачки и автоматичния ролбар. Предлаганите като опция асистиращи системи за водача също са полезни.
Ходова част: Олекотената благодарение на множеството алуминиеви компоненти „шестицата” позволява както приятни разходки при чудесен комфорт, така и безмилостно „шпорене”. Адаптивното окачване Dynamic Drive осезаемо редуцира страничните колебания на каросерията.
Кой двигател ви препоръчваме
Идеалното задвижване за модела с две врати е 4,8-литровия V8 с 367 к.с. в BMW 650i. По-достъпни, но и много впечатляващи са шестцилиндровите варианти 630i и 635d.
Кой тип каросерия да изберете
Електрически задвижван текстилен покрив, малка разлика в цената и 350 литра багажен обем – защо пък този път да не изберете Cabrio?
От коя година да е моделът
След фейслифта през 2007 година, BMW Серия 6 се сдобива не само с по-мощни и по-икономични двигатели, но и с нови асистиращи системи.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Най-често нивото на оборудване е изключително високо. Специално V8 моделите винаги разполагат с множество екстри.
Каква е цената
Цените на BMW 630i започват от около 15 000 евро. „Шестицата” след фейслифта от 2007 година рядко се намира за по-малко от 27 000 евро.
Колко е надежден
Експертите от Dekra твърдят следното: BMW са се справили много добре с „домашните” си при направата на Серия 6. Независимо от мощните двигатели и голямата маса на автомобила, износването на консумативите не е ускорено. В статистиката с повреди на Dekra „шестицата” се представя на по-добро от средното равнище. В редките случаи на оплаквания, те касаят течове на масло от трансмисията или дребни забележки към ходовата част и спирачките.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(на средно ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили