Този атрактивно изглеждащ автомобил носи името на традиционен американски производител, но все пак гените на Chrysler Crossfire не са на истински чистокръвен янки. Предизвикателно изглеждащият спортен модел, който се предлага във варианти купе и роудстър, крие под „опаковката” си добре познатата солидна техника на първото поколение на Mercedes SLK, от където е заимстван и 3,2-литровият бензинов V6 двигател с 218 конски сили.
Всъщност въпросният бензинов агрегат е единственият вариант за задвижването на модела, но пък се предлага и в по-мощната модификация SRT, където разполага с механичен компресор и 335 к. с.
Автомобилът, чието производство беше спряно в края на 2007 година, се сглобяваше на поточните линии на фирмата Karmann в град Оснабрюк. Всички тези факти очевидно имат своето естествено положително влияние, тъй като според статистиките на Dekra между 80 и 90 процента от проверените екземпляри от този модел преминават изпитанията без абсолютно никакви проблеми. Все пак спортният автомобил не е съвсем лишен от слаби места. Предните светлини са склонни към дефекти, има и случаи на корозия под гумените уплътнения на вратите.
Ценовата политика говори изцяло в полза на Crossfire – тригодишни екземпляри в идеално състояние могат да се намерят за около 15 000 евро.
3,2-литров бензинов V6 с 218 к. с. Плавно работещ шестицилиндров двигател с горещ темперамент и атрактивен звук. Разход около дванайсет литра на 100 километра.
3,2-литров компресорен бензинов V6 с 335 к. с. Мощен, развъртащ се с лекота двигател с чудесни динамични показатели. Среден разход около тринайсет литра на 100 километра.
2003 Пазарен дебют на Crossfire в изпълнение купе.
2004 Разширяване на гамата с вариант Roadster.
2004 Представяне на изгодното базово изпълнение Blackline, както и на върховото ниво на оборудване Silverline.
2007 Преустановяване на производството на Chrysler Crossfire.