Френското предложение с марка Citroen в класа на Golf се отличава с приятни детайли, но има проблеми с качеството на изработката и с надеждността.
С наследилия Citroen Xsara модел C4 в компактния клас се появи свеж полъх. За разлика от предшественика си обаче той не се предлагаше като комби версия, а само с каросерии с две и с четири врати.
Двигател: Бензиновите и дизеловите мотори имат паритет по отношение на предлагането. Най-често срещаните 1,6-литрови агрегати (всеки с мощност от 109 к.с.) са добър компромис от гледна точка на разхода на гориво и динамиката. 1,4-литровият базов бензинов мотор (88 к.с.) страда от липса на тяга, а базовият дизел с 90 к.с. е без филтър за твърди частици. Чудесен избор са разработените от BMW и монтирани след 2008 година бензинови мотори с обем от 1,6 литра (турбо/150 к.с. и атмосферен/120 к.с.), които заменят неособено рафинирания и лаком двулитров атмосферен агрегат. Ако търсите автоматична трансмисия с преобразувател на въртящия момент, трябва да се насочите към двулитров или 1,6-литров турбомотор. Полуавтоматичната предавателна кутия (EGS) не е за препоръчване.
Каросерия: Освен вана C4 Picasso (виж раздела за ванове) в гамата на Citroen C4 се включват хечбек и купе с две врати. Ако често ви се налага да превозвате пътници отзад, е добре да избягвате последната версия. Достъпът до задните седалки е затруднен, а мястото недостатъчно.
Изработка: По отношение на надеждността Citroen C4 не е сред отличниците. Ръжда се появява рядко, но пък не са рядкост проблемите с електрониката. Преди покупката е добре да проверите за наличие на книжка с редовно отбелязвани сервизни дейности.
Безопасност: В тази част Citroen C4 може да служи за пример със своите пет звезди в тестовете на Euro NCAP. Серийно се монтира ESP, а така също и шест въздушни възглавници.
Ходова част: Въпреки че в настройката приоритет е била повече динамиката, отколкото комфортът, поведението на окачването е приемливо. C4 обаче недолюбва късите и резки неравности. Трябва да се свикне и с лекото, но неособено отзивчиво откъм обратна връзка кормилно управление. Тук се върти само венецът на волана, докато средната част остава неподвижна.
Кой двигател ви препоръчваме
Често срещаните 1,6-литрови агрегати със 109 к.с. са подходящи за ежедневието, като бензиновият мотор изразходва около 8,5, а дизеловият около шест литра на 100 км. Ако искате нещо по-динамично, може да се обърнете към THP 150 с турбомотор.
Кой тип каросерия да изберете
Функционалността на купето е ограничена, за което говори и самият му дизайн. Ако имате намерение да возите по-често четирима души, трябва да се обърнете към хечбека. В него без проблем могат да се поставят две детски седалки. Максималният товарен обем достига 1023 литра, което не е впечатляваща стойност.
От коя година да е моделът
В края на 2008 година Citroen C4 претърпя фейслифт, при който получи и нови мотори. Ако искате бензинов двигател, е добре да изберете именно някой от тях.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Базовият вариант Advance е доста бедно оборудван, като за него се доплащаха климатикът и дори радиото. От Comfort нагоре има всичко необходимо. С определени пакети са налице и ксенонови светлини.
Каква е цената
Citroen C4 с бензинов мотор в добро състояние може да бъде намерен за около 5000 евро. За дизел трябва да се доплатят 1500 евро.
Колко е надежден
Специалистите на Dekra отбелязват, че независимо от пробега няма да откриете сред отличниците Citroen C4 от първото поколение. Нивото на повредите по каросерията и интериора е около и над средното. Спирачките трябва да бъдат проверени внимателно. Тук хората на Dekra откриват най-често износени дискове и накладки.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(на средно ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(на средно ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(на средно ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили