Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Реклама
auto motor und sport Bulgaria logo

Citroen Saxo

След премиерата на новия Citroen С1 през 2005 г. на сразяващата цена под 8000 евро котировките за употребявани Saxo рязко спаднаха. Междувременно дори модели от последните две години на производство могат да бъдат намерени за по 2000 евро.

За тази сума ще получите малък автомобил с безспорно добри динамични показатели. В резултат на ниското тегло дори базовият бензинов двигател с 60 к. с. успява да осигури доста пъргаво придвижване. Недостатък на олекотената конструкция обаче е, че при движение върху автомагистрала в купето на Saxо става твърде шумно. Освен това вложените във вътрешността материали не са особено трайни.

Тъй като системата ABS при Saxo се предлагаше срещу доплащане, е добре купувачите да проверят преди покупката дали избраният от тях автомобил разполага с електронния помощник. Във всеки случай няма да е трудно на вторичния пазар да се намери добре запазен екземпляр на приемливо ниска цена, тъй като предлагането е голямо. От края на 2000 г. 1,4-литровият бензинов модел отговаря на изискванията на стандарта за вредни емисии Euro 3 – ниво, което се постига и от дизеловия вариант.

Плюсове
  • добра пъргавина
  • със сервоуправление, лесен за управление
  • двигатели с добра динамика и нисък разход
  • окачване, предлагащо добър комфорт
  • голям багажник (280 л)
  • от 1999 г. серийно с въздушни възглавници
Минуси
  • при много модели ABS не е серийно
  • недобра изработка на детайлите
  • качеството на материалите не е на ниво
  • високо ниво на шум
  • високи разходи за поддръжка
Типични повреди
  • » тракащи шумове
  • » износване на елементи от спирачната система
  • » дефекти по електрооборудването
  • » неизправности по осветителната инсталация
  • » загуба на масло от двигателя
Препоръчвани двигатели

1,4-литров бензинов със 75 к. с. Динамичните показатели на четирицилиндровия двигател гарантират спортен характер. Разход около 7,5 л/100 км

1,5-литров дизел с 57 к. с. Дизеловият двигател с атмосферно пълнене се характеризира преди всичко с ниския си разход от под 5 л/100 км

История на модела

1996 Пазарен дебют на Saxo като наследник на АХ

1998 Удължени интервали за смяна на маслото (бензинови двигатели 20 000 км, дизелови - 15 000 км)

1999 Рестилизация

2001 Дизелът вече с мощност 57 к. с.

2003 Преустановяване на производството

Коментари

Анонимен
Здравейте, брат ми кара SAXO 1.1 модел 2001г. и е много доволен. Кара я вече 4 години и няма никакви сериозни грижи. Много го слуша.Съгласен съм с колегата по-горе "Като цяло ако колата се подържа добре няма да ви създава сериозни грижи".Колата я купи на 48 000, а сега е на 72000, като се кара само в София. Работи като часовник и зимата никога не е имал проблеми при миносовите температури. Доста е височка и е идеална за нашите балкански условия.

Николай Симеонов
Карам такова Saxo от 2г. модел 99г. и съм много доволен.Като цяло ако колата се подържа добре няма да ви създава сериозни грижи.При покупка на такъв автомобил гледайте главно за ТЕЧОВЕ ОТ ГАРНИТУРАТА НА ГЛАВА ИЛИ СЕМЕРИНГИ,вътрешните карета тракат неприятно и също така задните мостове( ако преди това е имало по-широки джанти).Като цяло колата е най-добрият избор в този клас.Моето е 1.4 75 коня и като динамика е страхотно,а от разхода съм повече от доволен- 7.5 на 100 км при спокойно каране :)

comments powered by Disqus