Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Реклама
auto motor und sport Bulgaria logo

Citroen Xsara

27
27
2571718484

В световния рали шампионат Citroen Xsara нямаше проблеми с конкуренцията: със Себастиен Льоб зад волана автомобилът взе три титли на планетата. В пазарната битка с Golf обаче компактният френски модел среща значително по-големи затруднения.

Невзрачната външност, посредственото качество на изработка и недостатъчната динамика при движение превърнаха Xsara в автомобил, който не може да се пребори за първи избор на купувачите.

Все пак един Xsara 1.8 16 V успя да преодолее скъсеният на 80 000 км поради злополука маратонски тест на auto motor und sport без повреди. Крайните резултати бяха помрачени единствено от дреболии като проникване на влага в левия фар и дефектен датчик за налягане, който предизвика вибрации на двигателя. Докато предшественикът му ZX заемаше последното място при индекса на повредите, Xsara се класира значително по-напред.

При контролните прегледи, провеждани от Dekra и в статистиката на дефектите на ADAC моделът се представя не толкова добре. Разходите по поддръжка също не са особено радващи. Към положителните качества спада добрият простор за пътниците, както и комфортът на окачването – най-добре в комбинация с един от тихите, динамични и икономични дизелови двигатели.

Плюсове
  • комфортно окачване
  • добър простор за пътници и багаж
  • ниско ниво на шума в купето
  • богато обзавеждане
  • икономични, тихи и равномерни дизели
  • добро сцепление
Минуси
  • неудобни седалки
  • отчасти неудобно управление
  • посредствено качество на изработка
  • високи разходи по поддръжката
  • ограничена видимост
  • непрецизно управление
Типични повреди
  • » износени спирачки
  • » дефектна осветителната уредба
  • » износване на елементи по предния мост
Препоръчвани двигатели
1,6-литров бензинов със 109 к. с. Относително тих двигател с 4 клапана/цилиндър и задоволителни динамични показатели. Разход кръгло 9,5 л/100 км.

Двулитров HDi с 90 к. с. Тих и спокоен Common-Rail дизел с добра еластичност. Разход около 6,5 л/100 км.

История на модела
1997 Представяне като наследник на ZX.

1998 Ново: модел с две врати и комби. Двулитров HDi (90 к. с.) вместо 1,9-литров турбодизел.

2000 Рестилизация: 1.6 бензинов (109 к. с.) замества 1.8 със 110 к. с.

2001 2.0 HDi (109 к. с.).

2004 C4 сменя Xsara.

Коментари

Ivan M
Имах Xsara 2001 1.6 109коня с двигател TU5PJ. Внесена от Италия на "113 хиляди км", дали са истински един господ знае. Карах я 100 хиляди километра и я продадох. Беше комби. С тази кола обиколих цяла Гърция до Атина, ходих до Виена веднъж и много из България шофиране. Карах я 8години и нямах никакви сериозни проблеми освен един път рециклиране на заден мост. Цяла къща вдигнах с нея, много материали возих, но я и пазих от претоварване. Отделно си сложих греди на тавана и по пет листа гипс картон си ги возеше без проблем на 30км до обекта. Никога за тези години не ме остави на пътя, работеше безупречно. Карал съм я само на бензин и съм я обслужвал редовно на 10к км масла и филтри, Ангренажа точно го смених на 100к и 8г оригинален от АМК комплект и я продадох. Проблеми с електрониката не съм имал, може да е до късмет. Климатроника който е еднозонов двупотопен работеше безотказно и имаше отлична климатизация. Двигателя е много пъргав за това купе и е много успешен. Дават го че прави по 300к км без проблем. Обслужването/частите изключително евтини, но трябва да се поддържа от специалисти които правят само френски коли. Има си особености и си иска инструмент за марката. Това е кола с която никога не съм имал съмнения, че ще стигна там където съм тръгнал. Возията е много комфортна, особне отзад заради ресьорната греда вместо пружини. Много хора са споделяли, че вози много приятно на задните седалки. Сега карам голям ван поради това, че имам две деца и се наложи нещо по-голямо. Усещането от към возия е по-вдървено от Xsara-та. Височината и позвоялваше без проблеми да минавам по черни пътища и да качвам бордюри и тротоари с новия ван това не е така. Просто колата имаше душа и беше много юнашка. По електрото имам смяна на двата стъклоповдигача само на преди врати, отзад 3ти стоп окабеляване, пакет бобина и климатроника веднъж. Друго не съм имал. Страхотна кола, изключително надеждна и практична. Като се сгънат задните седалки и става равна и е направо баничарка-комби. Ще ми остане в сърцето като любимата безпроблемна кола!

Йордан С
Здравейте! Наблюденията са ми върху Ксара комби 97-ма, 1.4 бензин/газ. Карам я от почти 8 години до този момент. Взех я на около 170 хиляди и й въртях по около 10-12 хил. км годишно. Първите 4-5 години може да се каже, че бе безпроблемна почти. Най-скъпият ремонт бе смяната на един вакуум регулатор, който е една мъничка пластмасова букса, но струваше 249 лв. в официалния сервиз на Ситроен. Смяна на биалетки, шарнири, гърнета - това не го броя. Консумативи са. В последните 3 години обаче колата буквално почна да се разпада от самосебеси. Както колегата г-н Каваков спомена - електрическата система е ужасяваща. Кабелите в един момент почват да се прекъсват от старост при подвижните свръзки около вратите и багажника. Дават на късо и имах два случая на пушеци в купето. До един момент успявах да правя успешни ремонти, но повредите сякаш се увеличаваха в геометрична прогресия. Сега в момента не работи централното заключване, алармата, осветлението в купето, подгряване на задното стъкло. Това за ел. системата. По другите основни системи - проблеми с работата на двигателя на студено и гаснене /2 сервиза не можаха да установят откъде идва проблема/, теч от охладителната система, липса на парно, неработещ климатик, ремонт на заден мост - 400 лв, последно - съединителят започна да приплъзва и е за смяна. Специално особенно ме е яд за тъпия заден мост. Имал съм досега Фордове и Опели - никога не ми се е налагало да правя такъв ремонт. Тази конструкция е някаква неадекватна френска приумица, която с нищо не превъзхожда по простите немски решения, само коства повече пари. Така че мога да кажа следното - това е автомобил с доста дефекти и лимитиран ресурс на ползване . С две ръце поддържам мнението на колегата под мен - караш 4-5 години този автомобил и го разкарваш, и то ако си имал късмета да го купиш максимум на 10-11 годишна възраст и на под 200 хиляди. А това няма как да се случи в момента чисто физически, защото всичките вече са май над 12 годишни. Така че ако на някой случайно изпадне такъв автомобил, вероятно на много атрактивна цена, то в никакъв случай не го взимайте. Вече ще е само разходи и проблеми за вас.

Stefan Kavakov
А пропуснах да спомена че радиуса на завои е по-голям от на предната ми кола мондео комби.Гумите често оставят следи в подкалниците.И ако все пак някои напук на всичко това реши на инат да си купи тази "кола" двигателят е 2,0 hdi нищо друго.Добър двигател и освен това има защита ако скъсате ангренаж.Главата не се поврежда и не се сваля.

Stefan Kavakov
Вярно удобен автомобил с кошмарна електрика.Французите никога повече не трябва да правят електрическата част на автомобила,НИКОГА.За 1г имах проблем с централното,стартера,кабелите на багажника,лентовия кабел на волана,бензиномера си прави каквото поиска,лоста на светлините и лоста на чистачките.Стъклоповдигача от ляво също си прави каквото поиска .Иначе механично колата е горе-доло на пролет ме чака ремонт на заден мост.Борд компютара показва 1,5л разход повече от реалното.Често имам проблеми и със страничните възглавници.Колата е ксара 2 2,0 hdi 2003г .Иначе "здрава" кола.Това е кола за еднократна употреба,караш наи-много 5-6 г като нова и после бягаш далече че жална ти маика.

Галин
Имам ситроен ксара 1,6i, 90к.с., бензин, сложих газова и съм много доволен. за удобстото в нея съм без коментар, потдръжката е сравнително нормална.

b_sineonov
Доверявам се на Траян Савов ,но може ли да ми обясни създалия се проблем? На пета при изкачване със скорост 80-90 км/ч губи мощности започва да тресе.Принуждамва ме да превключа на 4 та и на 60-70 км/ч се получава същото тресене.Същевременно педала на газта е натиснат докрай.

SLAVI
АВТОМОБИЛА Е ПЕРФЕКТЕН ЗА ЦЕНАТА СИ НЯМА АНАЛОГ НА КАЧЕСТВО И КОМФОРТ .НЕКА КОЙТО ИЗКАЗВА ОТРИЦАТЕЛНИ МНЕНИЯ НЕ СЕ ДОВЕРЯВА НА ПРИАЗКИТЕ НА САМОЗВАНИ ПОЗНАВАЧИ А САМ ДА СЕ УБЕДИ В КАЧЕСТВАТА НА ТОЗИ ПЕРФЕКТЕН АВТОМОБИЛ!

Анонимен
ako ima ne6to danemi vqrva dami pi6i molq

ismail
si6to karam ksara 1.9 d.mnogo mi kefii nqmam problemi za sga.

MANEV
MONTIRAH GAZOVA UREDBA NA 1,6 VTS.KAKAV RAZKOJ!!! ZA6TO DOSEGA NE BIAH NAPRAVIL??? SLOJI SI TURSKA GAZOVA ZA 950LV I SI SVIRKAI! VARVI PO-BARZO NA GAZ I PO-TIHO.ZABRAVIA6 ZA 30 LV KOGA SI ZAREDIL.

Иво
Здравейте, Искам да се включа в темата като задам един въпрос. Искам да си вземам ксара, но не мога да преценя да ли да е 1.8 или 1.6 бензин, на която да сложа газова уредба. Някой може ли да ме насочи към по добрия вариант.Благодаря предварително!

Анонимен
ксарата е перфектен автомобил за цена качество на пазара няма по добра карам я от 1 г единсвено за ход на зат няма видимост и бензиномера не поаказва правилно а за подръжка няма сравнение с немските прехвалени както е написал един колега влез с ауди в сервиз и гледаи а за предницата мога да твърдя че няма по здрава от на пежо ситроен сменил съм над 10 коли с пежо 106 5г 12000км половината по черен път идиотско каране без ремотти по предницата перфектна

траян
Карам ситроен ксара от 4 години, и съм сервизен майстор по колите, аз съм Траян Савов, и заставам зад името си и зад думите си... Който е писал тази статия, или е бил голям идиот или е скучал много... Първо ще кажа че я обичам тая кола не бих е сменил за друго, има кусури сега ще ги кажа... голямата дебела лява колонка пречи до толкова на видимостта че трябва чрез накланяне напред назад да си осигурявам по добра видимост особено в градско каране.. видимостта назад е толкова зле че ако ти излезе малко дете направо ще минеш отгоре му без да го видиш, причината е в прекалено вдигнатата задница и силно наклоненият заден прозорец, обаче как е направена аеродинамиката задният прозорец и задницата не се цапа при дъжд, цапа се само отстрани около гумите.. Много неудобна бибитка, ама много, докато връткаш геврека нямаш време да търсиш бутончето на лосчето.Заден мост със сложно обслужване, едно от нещата за което съм съгласен с противниците на колите... Горивомер шизофреник, винаги си следя на километри и като станат 120 на временият километраж сипвам около +-10 литра бензин, изобщо не вярвам на показанията на горивомера.. Друсането, наистина ксарата там е взела челен опит от голф, че и е добавила малко от себе си,усеща се пътя обаче пък този недостатък компенсира със стабилност, и тук едно но! много стабилна отпред обаче при екстремно каране задницата ти може да дойде на мястото на предницата, има склоност към въртене на задната ос на купето, това е ако караш с 50 и влезеш в ляв завой на кръстовището гонейки зеленият светофар, това е много коварно ама аз я знам че така ще реагира и съм в готовност да компенсирам с волана \"потърсете руската книга управление на автомобила в критични ситуации, някой път това може да ви спаси живота\" А това за грозният дизайн, ако е по слаб от мен, тоест ако после няма да ме подгони да ме бие, изпитвам непреодолимото желание да го дрънна с една лопата по главата, поради най малко две причини, причина номер едно: красотата това е субективно понятие, не мога да понасям дизайна на ваг групата и пикасо в периода на кубизма си, направо ми се гади, ама има хора които ги харесват и дават пари за тях. и второ: я ми покажи кола чиито дизайн е правен през 94 на какво мяза, дали е нещо повече от ксарата, даже напротив дизайна си е прекалено агресивен и доста ситилен, вътре е изпипан с лукс и с внимание към детайла, я погледни едно гоуф табло от същата година и едно табло на ксара и после ще си говорим. Даже не си заслужава на това агресивното купе моторчето 1.4 на тон и 24 гилограмово-то купе по баирите не очаквай чудеса, ама наравно и по-нанадолу върви перфектно.....Може би + на 1.4 мотора е че много евтина му е подръжката, по евтина даже от на опел вежда.. Това са по еми това са общо взето специфичните за модела недостатъци, другите проблеми са налични при всички марки, и е по скоро начин на поддържане, отколкото инженерна недомислица....

здравко
Може би ще е прекалено да кажа, че Ситроен е истинската марка за мен, но е така! Уникална кола.Ксара 1.9 ТД. 90 к.с. - това е моята кола и съм много доволен. Както каза колегата, дават се праи по предницата, но наистина тия пътища са ужасни. Само това ме е яд много, че не я карам в друга страна а в България !

Димитър Станев
събственик съм на Ксара 1,9 ТД от една година. От минусите е вярно само за недобрия обзор. Страхотни спирачки, коретно и даващо информация за пътя управление, седалки еталон за класа, уникален дизел - за български горива. За предница скоро ще се дават пари но с тези пътища е логично. За колегата с неработещото парно да си го отремонтира. Нека немските списания плюят ситроените. Така караме по-нови коли, с повече екстри, по-евтини за поддръжка за по-малко пари. Наливайте и карайте.

Анонимен
Имам Ксара 1,6 110кс.Ексклузив 2002г. от 3 години и мога да кажа с ,че са абсолютно недооценени коли.Комфорт,обзавеждане,цена,качество е класа над конкурентите.За 3г. не сам сменял нищо освен филтри и ремаци.Незнам дали един ГОУФ ще вози така и с такава потдражка

Aнонимен
карам ксара купе 1.6-90коня-харчи около 10 градско,6.5 извънградско-много хубава кола.Преди това карах опел-не излизах от сервиза,а с ксарата съм правил само заден мост,тампони и биелетки-сами преценете дали е хубава кола

Aнонимен
1.9 tdi 95 hp kajete mnenie za nego. molq ako moje po podrobno zabelejki i pohvali no istinski blagodarq vi.

Aнонимен
От една година карам Ксара 1,8 8V (90 hp)бензин и съм много доволен от колата.Седалките са много удобни, този който ги плюе сигурно кара опел или голф. Парното е убийствено, за 10 мин работа на двигателя в купето е сауна, нз на тоя по-горе какво му е на колата, но явно не е наред нещо, шумно е, ДА но когато вентилатора е усилен до край. Колата си е супер и е за хора които искат да бъдат различни и са склонни да преодолеят подигравките и предубежденията, че е френски автомобил.

анонимен
В германски сайт или списание никога няма да намерите реална оценка за негермански коли.

анонимен
Хубава количка! За шест месеца се счупи какво ли не. Седалките просто те сгъват напред, къси и неудобни. 1.9 ТД. Пъргав сравнително. Разходът е относителна величина. Бензиномерът е с доста развинтена фантазия - никога не знаеш колко гориво имаш. Пълниш и при второто стартиране свети на резерва. Парното шуми яко, но за сметка на това не топли. Но ... карам и не я мисля. Просто кола. Хубава кола...

анонимен
Добре де, а колко е разходът на 2.0 HDI, 2003 година, съответно градско и извънградско? Много ми допада колата като оферта и искам да си я купя, но малко ме притеснява дизелът по принцип с тези турбокомпресори и помпи, които ако се развалят струват почти колкото цялата кола. Какво ви е мнението по този въпрос? Благодаря!

анонимен
прантичен,евтин и удобен автомобил

анонимен
Аз карах преди години ZX 1,4 - 75к.с. /много бях доволен-чудесно вървеше/ и като реших да го сменям ходих да гледам Ксари. Страшно харесах колата. Не съм съгласен, че била с непрецизно управление. Ситроен с непрецизно управление! Ситроените са много добри и елегантни за шофиране коли. Е, в крайна сметка си купих друга, по-голяма заради нуждите на семейството си, но е хубава колата.

аз
Това за невзрачната външност си е лично мнение, с което не съм съгласен. А за седалките е пълна глупост. Карам 1.9D и наистина не е особено динамичен, но не трябва да очакваме чудеса от атмосферен дизел. За сметка на това разхода на гориво е много добър (особено градско). Последното изречение в ревюто е абсолютна истина.

plamen velikov
az sa6to karam xsarata 1,4i i nemoga da kaja 4e sam nedovolen mnoo me kefi

Камен Господинов
От посочените минуси единственото вярно е донякъде ограничената видимост и то само при ляв завой. Всичко останало категорично не е вярно, даже напротив - седалките са едни от най-удобните, разходите по подръжка и ремонт са може би най-ниските за подобен клас автомобили, изработката е с много добро качество и т.н. Ксара е недооценен автомобил в България, което е добре за купувачите. Двигателите са много, но най икономични са 1.4 бензин 8 клапана 75 к.с. и 1.9 дизел 8 клапана (не съм сигурен, но мисля, че е пригоден за биодизел). Разхода при Ксара-комби 1.4 бензин 75 к.с. е между 5.0/100 и 6.0/100 в извън градски условия (Бургас-Пловдив и Бургас-Троян през Беклемето), в градски условия (Бургас) е между 7.0/100 и 8.0/100 според маршрута и сезона. Посочените данни са с включен климатик.

comments powered by Disqus