Четири години и половина след пазарната си премиера, достъпният пазарен хит на Dacia получи наследник. Струва ли си да се насочите към употребяван Sandero I.
Най-добрата алтернатива на употребявания Sandero е новият Dacia Sandero. С оглед на цената на новото поколение е добре да проверите дали все пак не е по-изгодно да си купите нов автомобил, вместо да инвестирате 5000 евро в употребяван - особено като имате предвид, че сервоуправлението, страничните въздушни възглавници и ESP са част от серийното оборудване на Sandero II.
Двигател: Двигателите на Dacia Sandero са, меко казано, изпитани във времето и доказали своите качества в гамата на Renault още през миналото хилядолетие. И тъй като 1,4- и 1,6-литровите бензинови мотори са част от една междувременно отминала епоха, характерна с нетипично за днешните стандарти съчетание от динамични характеристики и разход на гориво, по-добре е да се насочите към 1,2-литровия бензинов мотор със 75 к.с. Тази машина се отличава със скромни изисквания по отношение на поддръжката, добра надеждност, нисък разход на гориво и добра динамика, които я правят доста подходяща за Dacia Sandero. Версията с пропан-бутан не е особено препоръчителна поради честите повреди. При всички бензинови версии с пробег над 80 000 километра трябва да се внимава за течове на масло от двигателя. Дизеловите мотори получиха сериен филтър за твърди частици едва след есента на 2010 година, по принцип изискват по-високи разходи за поддръжка и са по-скъпи, което като цяло ги прави неособено изгодна покупка.
Каросерия: Вътрешното обзавеждане от издръжливи твърди пластмаси на Sandero среща без проблеми предизвикателствата на ежедневието. Ако имате проблеми с гърба е добре да направите изчерпателен тестдрайв и да се уверите, че седалките с неособено добра странична опора ще ви вършат работа. Ръждата все още не е сред приблемите на този модел.
Изработка: Като цяло солидна, както и електрическата система на модела. Ако сте се насочили към този модел обаче трябва да сте с ясното съзнание, че Dacia Sandero няма претенциите да бъде перфектния употребяван автомобил.
Безопасност: Това е проблемната страна на Sandero. ESP никога не се е предлагала, а страничните въздушни възглавници липсват в оборудването на базовата версия - предлагани са като опция с доплащане при Ambiance и серийно само при върховата версия Lauréate. Слабото представяне на спирачната система и мерките за пасивна безопасност на равнището от последното десетилетие на миналия век също не са сред силните страни на модела.
Ходова част: Обърнете специално внимание на тази част. Слаби места се оказват шарнирните съединения и втулките на предницата, често се забелязва луфт в кормилната уредба, а маншоните на полуосите не са от най-издръжливите. Спирачните дискове също се износват бързо, но подмяната им е сравнително евтина
Кой двигател ви препоръчваме
След 2009 година Dacia Sandero се предлага и с модерния 1,2-литров двигател с четири клапана на цилиндър от Renault Clio. Мощността му е достатъчна, а ниският разход на гориво и евтината поддръжка го правят подходящ за модела. Ако пътувате много, насочете се към дизеловия 1.5 dCi
Кой тип каросерия да изберете
Предлаганият от месец октомври 2009 година вариант Stepway се различава от нормалния Dacia Sandero по няколкото допълнителни защитни елементи на каросерията и леко увеличения клиренс. Ефектът от всичко това е пренебрежим, но освежава и прави по-оригинален външния вид. Трябва да имате предвид, че страничните въздушни възглавници не бяха част от серийното оборудване и на по-скъпата версия Stepway, а разделената задна седалка в началото се предлагаше само срещу доплащане
От коя година да е моделът
При Dacia Sandero нямаше детски болести. Ако искате двигател 1.2 16V, търсете автомобил от 2009 година нататък. Филтрите за сажди бяха включени в оборудването на дизеловите версии от октомври 2010 година
Кое ниво на оборудване е подходящо
Забравете за базовата версия, в която няма дори сервоуправление. Нивото Ambiance не предлага кой знае колко, но като цяло достатъчно. Повечето клиенти са поръчвали климатична инсталация и аудиосистема, но далеч не всички са платили допълнителната цена за страничните въздушни възглавници
Каква е цената
Базовата бензинова версия започва от нива 4000 евро, а за произведен през 2009 година 1.2 16V с пробег под 50 000 километра и климатична инсталация се пригответе около 5000 евро
Колко е надежден
Експертите от Dekra твърдят следното: Dacia Sandero се класира в средата на своя клас в статистиката. Спирачната система се представя над средното, но проверката преди покупка трябва задължително да включва окачването на ауспуховата система, шарнирите и втулките на предния мост
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(на средно ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(на средно ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
пострадал Имам Сандеро 1,2 бензин - базов вариант без никакви екстри, освен задължителните нива за безопасност. Бих искал да споделя следните впечатления за автомобила като цяло. Плюсове - само един - НОВА КОЛА! Минуси - много, но ще се опитам да изброя само няколко: колата е много нестабилна на пътя, лоша сглобка, зимата постоянно скърца от някъде. Скърца арматурното табло и всички пластмаси при шофиране върху паваж, а колата е едва на 6 месеца. При сваляне на прозорците стъклата скърцат в уплътненията. Вози като каруца, постоянно трябва да си стегнат , което много уморява. Интериора е меко казано спартански (груб, неугледен, ефтина пластмаса). Относно динамиката: двигателя е силно анемичен, доста шумен. Скоростната кутия е с много къси предавки, предназначена е изцяло за градски тип шофиране. За дълги разстояния над 30км или за каране по магистрала - АБСУРД! Повече от 100км/ч не е за препоръчване, двигателя реве та се къса! Иначе от към горене е що-годе икономична. Среден разход около 6/100км.
В заключение: Идеална за служебна кола за къси разстояния, но за семеен автомобил - абсурд! На моменти се колебая дали не съм допуснал грешка, че съм дал 14 хил. за нов автомобил, отколкото да ги дам тези за употребяван БМВ Х3!!!
пострадал
Имам Сандеро 1,2 бензин - базов вариант без никакви екстри, освен задължителните нива за безопасност. Бих искал да споделя следните впечатления за автомобила като цяло. Плюсове - само един - НОВА КОЛА! Минуси - много, но ще се опитам да изброя само няколко: колата е много нестабилна на пътя, лоша сглобка, зимата постоянно скърца от някъде. Скърца арматурното табло и всички пластмаси при шофиране върху паваж, а колата е едва на 6 месеца. При сваляне на прозорците стъклата скърцат в уплътненията. Вози като каруца, постоянно трябва да си стегнат , което много уморява. Интериора е меко казано спартански (груб, неугледен, ефтина пластмаса). Относно динамиката: двигателя е силно анемичен, доста шумен. Скоростната кутия е с много къси предавки, предназначена е изцяло за градски тип шофиране. За дълги разстояния над 30км или за каране по магистрала - АБСУРД! Повече от 100км/ч не е за препоръчване, двигателя реве та се къса! Иначе от към горене е що-годе икономична. Среден разход около 6/100км. В заключение: Идеална за служебна кола за къси разстояния, но за семеен автомобил - абсурд! На моменти се колебая дали не съм допуснал грешка, че съм дал 14 хил. за нов автомобил, отколкото да ги дам тези за употребяван БМВ Х3!!!