Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Fiat Doblo

Фургончето Fiat Doblo с висок покрив и плъзгащи се задни врати е действително необикновено просторно, но за съжаление, страда от доста дефекти.

Едва в началото на 2001 г. Fiat пусна на пазара конкурент на популярните лекотоварни модели Citroën Berlingo и Renault Kangoo, който се произвеждаше в Турция – от 2010 г. насам вече във второ поколение. В сравнение с двамата французи Fiat Doblò е още по-просторен, но с оскъдната си вътрешна облицовка и опърничава ходова част си остава много повече лекотоварен автомобил дори в пътническия си вариант. В специалния модел Family с повишен полезен товар имаше трети ред седалки отзад, но дългата версия остана запазена за лекотоварния Fiat Doblò Cargo. В края на 2005 г. всички версии бяха осъвременени и получиха по-огладена предна част, по-добра шумоизолация и обновен набор от двигатели.

Двигател: Първоначалната моторна гама се състоеше от слабите и лакоми 1,2- и 1,6-литрови бензинови двигатели (65/103 к.с.) плюс 1,9-литров дизел (63/105 к.с.), който поне в турбоверсията си разполагаше с достатъчно тяга. Скоро към тях беше добавен 1.6 Natural Power, работещ с природен газ. Въведеният при модернизацията 1,4-литров бензинов мотор (77 к.с.) е подходящ предимно за онези, които пътуват по-малко, защото първоначалната цена и фиксираните разходи са значително по-ниски, отколкото при икономичните, но скъпи и снабдени с филтър за частици едва от 2006 г. дизелови варианти.

Каросерия: С грамадното си, почти напомнящо катедрала вътрешно пространство, както и с между 750 и 3000 литра товарен обем Fiat Doblò е без конкуренти в своя клас. Товаренето е облекчено по избор или от конвенционален заден капак, или от двукрил портал; втората плъзгаща се врата отзад вляво обаче се предлага едва от нивото Dynamic нагоре.

Изработка: Извънредно семплите, здрави материали в интериора не дразнят толкова, колкото пропускащата всички шумове каросерия с открити ламарини, от която непрекъснато се носи скърцане и пукане.

Безопасност: Защитата от поднасяне ESP не се предлагаше за първото поколение дори срещу доплащане, а малкото въздушни възглавници често заявяваха за присъствието си с различни функционални дефекти.

Ходова част: Към нервното поведение на пътя и ударите от окачването бързо се добавят разбити опорни шарнири – в случай че предлаганият товарен капацитет често бива използван докрай.

Кой двигател ви препоръчваме

С 1,2-литровия бензинов мотор, както и с 1,9-литровия атмосферен и 1,3-литровия турбодизел Fiat Doblò е подходящ най-много за експлоатация в града. За по-дълги разстояния и при често използване на пълния пътнически и товарен капацитет може да се препоръча като доста по-добър избор 1,9-литровият турбодизел с 85, 105 или 120 к.с. и с филтър за твърди частици. Като по-евтина алтернатива заслужават споменаване само икономичният 1,4-литров бензинов мотор със 77 к.с. или 1,6-литровият Bipower вариант, работещ с природен газ и бензин.

Спецификации на двигателите на Fiat Doblo
Кой тип каросерия да изберете

От коя година да е моделът

Моделите след фейслифта от ноември 2005 г. са външно по-привлекателни, с по-добра шумоизолация и оборудване, а дизелите са снабдени с филтър за твърди частици. По-високата степен на техническа зрялост също е аргумент за фаворизиране на възможно най-новите екземпляри – най-добре от солидния, вече достатъчно представен на вторичния пазар наследник със серийна ESP.

Кое ниво на оборудване е подходящо

За семейства с много деца може да се препоръча версията Family с повишен полезен товар (до 680 кг). Доста привлекателен е и оборудваният с климатик, светлини за мъгла, 15-цолови алуминиеви джанти, електрически странични огледала, дистанционно задвижване на вратите, регулируем волан и CD радио специален модел Trofeo.

Каква е цената

Fiat Doblò Family с 1,4-литровия бензинов мотор, произведен през 2009 г., се продава в Германия за около 7500 евро. По-добре оборудваните специални модели са с около 800 до 1000 евро по-скъпи. Четиригодишен Fiat Doblò Malibu с дизел от 120 к.с. и 65 000 км пробег струва към 10 000 евро.

Цени на Fiat Doblo в Германия
Колко е надежден

Мнението на експертите от Dekra: Многобройните слабости в областта на ходовата част, управлението на мотора и електрониката изпращат Fiat Doblò далеч назад в статистиката от техническите прегледи. Една от най-честите съществени повреди е неизправна въздушна възглавница. Почти всяко пето Doblò показва дефекти по шарнирите на окачването и кормилната уредба.

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    (по-зле от средното ниво)
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (по-зле от средното ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    (по-зле от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари
comments powered by Disqus