След двете поколения на Hyundai Lantra предлаганата от 2000 г. Elantra отбеляза сериозен напредък на корейската марка, въпреки че новата версия с полегат покрив не можа да замести пълноценно комби варианта. Иначе автомобилът е много по-съобразен с европейския вкус от своите предшественици, при това създава впечатление и за по-високо качество.
Проявяват се само единични дефекти при акумулатора, климатика или имобилайзера и повечето от тях биват отстранявани в рамките на щедрата гаранция, давана от производителя. Освен това за цената си Elantra предлага изобилие от място и оборудване, макар и да липсват важни за сигурността елементи, като странични въздушни възглавници за глава и ESP.
С двулитровия Common rail дизел обаче Hyundai е в крак с автомобилната мода – агрегатът е значително по-еластичен и икономичен от двата бензинови мотора.
За предходния модел ще кажем само, че е по-добре да стоите далеч от него, тъй като показва далеч над средния брой дефекти, пък и цените за Elantra започват от скромните 3500 евро (за дизелите – от 5000 евро).
Двулитров дизел със 113 к. с. Шумно работещ мотор със задоволителна еластичност и разход около 7,5 л/100 км.
Двулитров бензинов със 139/143 к. с. Четирицилиндров двигател с равномерен ход и добър темперамент; разход около десет литра на100 км.
2000 Дебют на Elantra като класически седан и вариант с полегат покрив. Предлагат се два бензинови двигателя: 1.6 със 107 к. с. и 2.0 със 139 к. с.
2001 Двулитров Common rail дизел със 113 к. с..
2003 Рестилизация и подобряване на качеството на интериора. Двулитровият бензинов двигател вече e с 143, а 1,6-литровият – с 105 к. с.
2007 Дебют на новата генерация
Emil Iliev-V.T
Imam Lantra-1,6-16v,kato zagree ne iska da zapali,sled 5-6zavurtania?
Петър Найденов
Не знам кой е правил тези проучвания, но притежавам няколко автомобила Елантра, които работят като таксита мотори 1.6, 2.0 бензин, общо 8 на брой и от личен опит не от слухове мога да споделя, че проучващия доста се е пообъркал с "+" и "–". Първо ще започна с т.н. минуси :"управление, при което се „губи” усещане за пътя." Губи се ако си пил или преуморен, карал съм над 50 модела автомобили включително съм се състезавал и мога да кажа че управлението е на доста прилично ниво за класа. Не,че е от ранга на спортен автомобил, но не и че се "губи" усещане.... "слаби светлини" - това може да го напише само човек, който не е карал "Елантра" през ноща или е карал автомобил над 400 000км.