Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Jaguar X-Type

Едросерийна техника в луксозна опаковка: произвежданият от 2001 до 2009 година Jaguar от среден клас е базиран на Ford Mondeo II.

Решението на предишния собственик на Jaguar да използва за произвеждания от 2001 година и дълъг 4,70 метра X-Type платформата на Ford Mondeo беше неприемливо за феновете на английската марка. При фейслифта в края на 2007 година бяха направени някои промени в предната част, броните и оборудването. Въпреки че до 2009 година бяха произведени 350 000 автомобила, моделът не получи наследник.

Двигател: Началото бе дадено с два доста лакоми и неособено балансирано работещи V6 мотора със 196 к.с. (2.5) и 231 к.с. (3.0), оборудвани серийно със система за задвижване на четирите колела. Една година по-късно се появи първият вариант с предно предаване и 2,1-литров бензинов V6 мотор (156 к.с.). През 2003 г. към него се добави версия с двулитров дизел и 130 к.с., а през 2005-а гамата обогати и дизел с 2,2 литра и 155 к.с. (от май 2006 година с филтър за твърди частици, 145 к.с. и опционално автоматик). Приятните маниери и сравнително ниският разход на гориво (7,5 л/100 км) правят последния един препоръчителен агрегат.

Каросерия: Като допълнение към версията седан, през 2004 година се ражда и първото комби на марката, при това с доста голям багажен обем (445 до 1415 литра) и сгъваща се задна седалка. За разлика от комфортните условия отпред, на задните седалки има дефицит от място за краката и главите, а базовото оборудване не е на висотата на марката.

Изработка: Още от представянето си моделът се радва на добро качество на материалите, солидна изработка и прецизно напасване на детайлите – факти, които са в съответствие с марковите изисквания на Jaguar.

Безопасност: Двустепенните въздушни възглавници отпред, както и страничните въздушни завеси и ESP са стандартно оборудване. Добрите данни по отношение на динамиката в известна степен са в контраст с малко синтетичното усещане на педала за спирачките.

Ходова част: За съжаление, Jaguar X-Type не притежава мекотата на движение, характерна за семейство Котки, като дори без спортно окачване настройката е доста стегната. Двойното предаване значително подобрява сцеплението.

Кой двигател ви препоръчваме

V6 бензиновите мотори не радват нито с балансирана работа, нито с икономичност. Най-препоръчителен в това отношение е 2,2-литровият дизел на Jaguar X-Type, най-добре във версия с филтър за твърди частици, постигащ Euro 4.

Спецификации на двигателите на Jaguar X-Type
Кой тип каросерия да изберете

Традиционалистите могат да се насочат към седан с мощен V6 мотор, двойно предаване и автоматична трансмисия. Също толкова стилно и солидно е комбито, което обаче предлага повече простор и практичност – най-добре с 2,2 литровия дизел с филтър за твърди частици, на пазара от май 2006 година.

От коя година да е моделът

При бензиновите версии може да се насочите и към по-ранни випуски, при дизелите по-препоръчителен е двигателят с Euro 4 от 2006 година.

Кое ниво на оборудване е подходящо

Базовото ниво с тапицерия от тъкан и задни стъкла с манивелка не съответства на нивото на Jaguar. По-високите версии са с кожени седалки с подгряване, аудиосистема Alpine, DVD навигация и Park Control.

Каква е цената

Особено търсени и съответно по-скъпи са дизелите Jaguar X-Type, за сметка на това могат да се намерят изгодни предложения с V6 бензинов мотор.

Цени на Jaguar X-Type в Германия
Колко е надежден

Според специалистите на Dekra, Jaguar X-Type само отчасти извлича ползи от масовата техника на Ford Mondeo, а статистиката показва по-лоши от средните резултати в четири от петте конструктивни групи. Специално при по-старите автомобили е добре да се провери състоянието на спирачките и дали няма течове от двигателя и скоростната кутия. Към проблемните зони могат да се причислят светлините и ръждата на праговете.

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    n/a
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (на средно ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари
comments powered by Disqus