Jeep Grand Cherokee е всъдеход от старата школа, с добра проходимост и възможност за теглене на тежък прикачен товар.
Купувачите на Jeep Grand Cherokee имат богат избор: който търси класически офроудър, трябва да се насочи към третото издание (2005 до 2010 г.); който търси повече комфорт и независимо окачване, следва да се насочи към наследника.
Двигател: Jeep е типичен американец с големи бензинови мотори – при третата генерация те са 4,7- и 5,7-литрови V8 (231/326 к.с.), както и SRT8 (425 к.с.). При четвъртата генерация налице са 3,6-литров V6 (286 к.с.), 5,6-литров V8 (352 к.с.), както и 6,5-литровия V8 на върховия модел SRT (468 к.с.). Тъй като автомобилът е доста тежък, всички изброени варианти са добър избор по-скоро за тези, които не пътуват много. По-разумната алтернатива си остава трилитровият V6 дизел. При третата генерация той е с 218 к.с., а при наследника е наличен в два варианта със 190 или 241 к.с. Задължително е да се внимава за течове на масло от двигателя и предавателния механизъм.
Каросерия: Jeep Grand Cherokee се характеризира с висока позиция на седене и изобилие от простор за пътниците и багажа ми. За жалост видимостта от мястото на водача можеше да бъде и по-добра. Докато в третото поколение задните места не бяха особено удобни, при наследника те са комфортни и за дълги разстояния, а атмосферата в интериора е станала значително по-изискана. Ръждата не е проблем за модела, освен ако в миналото си автомобилът няма инциденти при каране през трудни терени.
Изработка: Както третото, така и четвъртото издание на модела показват някои слабости в детайлите. Тропащите и скърцащи шумове не са рядкост при автомобилите с по-голям пробег.
Безопасност: Моделите от третата генерация винаги са правели негативно впечатление с недостатъчно оразмерените спирачки. Това съвсем естествено води до твърде бързото им износване. Силното накланяне на каросерията в завой изисква известно привикване, но въпреки това Jeep Grand Cherokee остава сигурен в завой.
Ходова част: Високото тегло на автомобила логично резултира в ускорено износване на стабилизаторите и лагерите на ходовата част.
Кой двигател ви препоръчваме
Мощните бензинови двигатели подхождат на автомобила, но са разумен избор само за хора, които карат малко, тъй като с високия си разход натоварват бюджета. Твърде разумно решение са моделите с допълнително монтирана газова инсталация – при тях обаче е задължително да се провери дали уредбата е монтирана както подобава – бягайте далеч от „самоделни” решения. Трилитровият V6 дизел е най-добрият компромис между разход, темперамент и маниери на работа. Той играе и водеща роля на вторичния пазар.
От коя година да е моделът
Стига бюджетът да позволява това, четвъртото издание на Jeep Grand Cherokee (от декември 2010 година) е най-добрият избор. Благодарение на независимото си окачване, на асфалт той е по-комфортен и по-сигурен от предшествениците си.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Още базовото ниво на оборудване Laredo е доста богато: радио със CD, климатроник и електрически седалки са стандарт (от 2011 година това се отнася и за ксеноновите светлини). От версията Limited частичните кожени тапицерии и парктроникът също стават серийни (при четвъртата генерация последният е съчетан с камера за обратно виждане). Overland е най-високото ниво на екипировка.
Каква е цената
Jeep Grand Cherokee е сравнително достъпен втора ръка, тъй като тежкият американски SUV вече не е толкова търсен, колкото преди. Трябва обаче да се имат предвид високите разходи по поддръжката.
Колко е надежден
Експертите на Dekra твърдят следното: Макар че по-старите екземпляри от Jeep Grand Cherokee се представят в прегледите на Dekra само малко по-зле от средното за класа равнище, повредите при тях може да бъдат скъпи за отстраняване. Наред с типичните за класа повреди по ходовата част и спирачките, тук проблеми създават също грешки по електрониката, течове на масло от двигателя и трансмисията. Бъдете особено внимание за непривични шумове от диференциалите, тъй като ремонтите в тази област могат да излязат наистина солено.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
n/a
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(на средно ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили