Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee е всъдеход от старата школа, с добра проходимост и възможност за теглене на тежък прикачен товар.

Купувачите на Jeep Grand Cherokee имат богат избор: който търси класически офроудър, трябва да се насочи към третото издание (2005 до 2010 г.); който търси повече комфорт и независимо окачване, следва да се насочи към наследника.

Двигател: Jeep е типичен американец с големи бензинови мотори – при третата генерация те са 4,7- и 5,7-литрови V8 (231/326 к.с.), както и SRT8 (425 к.с.). При четвъртата генерация налице са 3,6-литров V6 (286 к.с.), 5,6-литров V8 (352 к.с.), както и 6,5-литровия V8 на върховия модел SRT (468 к.с.). Тъй като автомобилът е доста тежък, всички изброени варианти са добър избор по-скоро за тези, които не пътуват много. По-разумната алтернатива си остава трилитровият V6 дизел. При третата генерация той е с 218 к.с., а при наследника е наличен в два варианта със 190 или 241 к.с. Задължително е да се внимава за течове на масло от двигателя и предавателния механизъм.

Каросерия: Jeep Grand Cherokee се характеризира с висока позиция на седене и изобилие от простор за пътниците и багажа ми. За жалост видимостта от мястото на водача можеше да бъде и по-добра. Докато в третото поколение задните места не бяха особено удобни, при наследника те са комфортни и за дълги разстояния, а атмосферата в интериора е станала значително по-изискана. Ръждата не е проблем за модела, освен ако в миналото си автомобилът няма инциденти при каране през трудни терени.

Изработка: Както третото, така и четвъртото издание на модела показват някои слабости в детайлите. Тропащите и скърцащи шумове не са рядкост при автомобилите с по-голям пробег.

Безопасност: Моделите от третата генерация винаги са правели негативно впечатление с недостатъчно оразмерените спирачки. Това съвсем естествено води до твърде бързото им износване. Силното накланяне на каросерията в завой изисква известно привикване, но въпреки това Jeep Grand Cherokee остава сигурен в завой.

Ходова част: Високото тегло на автомобила логично резултира в ускорено износване на стабилизаторите и лагерите на ходовата част.

Кой двигател ви препоръчваме

Мощните бензинови двигатели подхождат на автомобила, но са разумен избор само за хора, които карат малко, тъй като с високия си разход натоварват бюджета. Твърде разумно решение са моделите с допълнително монтирана газова инсталация – при тях обаче е задължително да се провери дали уредбата е монтирана както подобава – бягайте далеч от „самоделни” решения. Трилитровият V6 дизел е най-добрият компромис между разход, темперамент и маниери на работа. Той играе и водеща роля на вторичния пазар.

Спецификации на двигателите на Jeep Grand Cherokee
От коя година да е моделът

Стига бюджетът да позволява това, четвъртото издание на Jeep Grand Cherokee (от декември 2010 година) е най-добрият избор. Благодарение на независимото си окачване, на асфалт той е по-комфортен и по-сигурен от предшествениците си.

Кое ниво на оборудване е подходящо

Още базовото ниво на оборудване Laredo е доста богато: радио със CD, климатроник и електрически седалки са стандарт (от 2011 година това се отнася и за ксеноновите светлини). От версията Limited частичните кожени тапицерии и парктроникът също стават серийни (при четвъртата генерация последният е съчетан с камера за обратно виждане). Overland е най-високото ниво на екипировка.

Каква е цената

Jeep Grand Cherokee е сравнително достъпен втора ръка, тъй като тежкият американски SUV вече не е толкова търсен, колкото преди. Трябва обаче да се имат предвид високите разходи по поддръжката.

Цени на Jeep Grand Cherokee в Германия
Колко е надежден

Експертите на Dekra твърдят следното: Макар че по-старите екземпляри от Jeep Grand Cherokee се представят в прегледите на Dekra само малко по-зле от средното за класа равнище, повредите при тях може да бъдат скъпи за отстраняване. Наред с типичните за класа повреди по ходовата част и спирачките, тук проблеми създават също грешки по електрониката, течове на масло от двигателя и трансмисията. Бъдете особено внимание за непривични шумове от диференциалите, тъй като ремонтите в тази област могат да излязат наистина солено.

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    n/a
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (на средно ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари
comments powered by Disqus