От септември 2005 г. южнокорейският производител Kia присъства с новия си малък автомобил в сегмент, чийто тон се определя от класици като VW Polo, Opel Corsa и Ford Fiesta.
Въпреки че новият Rio беше с 25 сантиметра по-къс от предшественика си, в задната част на хечбека с четири врати не се усеща липса на простор. По отношение на мястото за главите и краката технически близкият с Hyundai Getz Rio задоволява всякакви капризи.
С представянето на актуалния модел Kia обогати състоящото се дотогава основно от два бензинови двигателя предлагане с един 1,5-литров Common-Rail дизел със 110 к. с., който в ежедневието се показа като изключително динамичен, макар и шумен агрегат.
Модели, произведени от 2002 до 2005 г., се котират между 2000 (Rio 1.3 с 82 к. с.) и 5000 евро (Rio 1.5 с 97 к. с.). Цените на появилите се през 2005 г. на пазара модели се движат между 5000 (Rio 1.4 EX с 97 к. с.) и 7000 евро за версията 1.5 CRDi EX Top.
1,4-литров бензинов с 97 к. с. Четирицилиндров двигател с добри динамични показатели, разход около 6,5 л/100 км.
1,5-литров дизел със 110 к. с. Четирицилиндров Common-Rail агрегат с мощно ускоряване, добри динамични показатели, разход около 7 л/100 км.
2000 Представяне на Kia Rio 1.3 (75 к. с.) и 1.5 (98 к. с.)
2002 Модернизация. Нови версии - Rio 1.3 (82 к. с.), Rio 1.5 (97 к. с.)
2005 Смяна на модела (септември). Базов 1.4 ЕХ Basis, 1.4 ЕХ и 1.4 ЕХ Top (97 к. с.), 1.6 ЕХ и ЕХ Тор (112 к. с.), 1.5 CRDi EX/EX Top (110 к. с.)