Любим и надежден представител на средния клас, в своето второ издание Mazda 6 е абсолютен шлагер.
Още предшественикът на Mazda 6, моделът 626, при появата си през 1983 година показа солидна изработка и тевтонско качество. Той за първи път победи в сравнителните тестове европейските си конкуренти и осигури на Mazda имиджа на значима марка. Произвежданата от 2002 до 2007 г. Mazda 6, съчета атрактивен дизайн с добър простор и надеждна техника и за кратко време се превърна в бестселър. Второто поколение с вътрешнофирмено наименование GH, предлагано до 2012 година, се качи още по-нагоре в еволюцията на модела.
Двигател: Моделите от второто поколение на Mazda 6 се предлагат в Европа с десет задвижващи агрегата. Четирицилиндровите бензинови двигатели (от 120 до 170 к.с.) и дизелите (от 140 до 185 к.с.) са изцяло собствено производство. Препоръчителни са бензиновият 1.8 MZR със 120 к.с., който с охота набира обороти и има разход на гориво около девет литра, както и представеният през 2010 година 2.0 MZR със 147 к.с., който се предлага с шестстепенна механична предавателна кутия и с автоматика (9,5 л/100 км). За хората, които пътуват много, подходящ е 2,2-литровият common rail дизел (163 к.с., 7,5 л/100 км).
Каросерия: За разлика от повечето модели в средния клас, Mazda 6 се предлага не само като седан и комби, но и в подобна на купе версия фастбек с голям заден капак. Тя предлага близък до този на комбито обем, но е по-евтина. Обзорът е на добро ниво при всички варианти.
Изработка: Въпреки високото качество на изработка на каросерията, в интериора на Mazda 6 доминират твърди пластмаси, но пък по отношение на функционалността няма повод за забележки.
Безопасност: Петте звезди в теста на Euro NCAP говорят сами по себе си. ESP се задейства сравнително късно, но работи ефикасно и гарантира сигурно поведение в завой. За това помагат и надеждните спирачки.
Ходова част: Mazda радва водача си с прецизно кормилно управление и относително динамична настройка на окачването - до 2010 година това в известна степен е за сметка на комфорта. Специалистите от Dekra понякога установяват износени спирачки.
Кой двигател ви препоръчваме
При бензиновите препоръчителен е 1,8-литровият със 120 к.с., който с удоволствие набира обороти, както и двулитровият (147 к.с.). 2,2-литровият дизел със 163 к.с. предлага мощна тяга и приемливо ниво на балансираност на работата.
Кой тип каросерия да изберете
Фастбек версията с голям заден капак предлага багажен обем, близък до този на комбито, но е по-евтина.
От коя година да е моделът
Всички версии на Mazda 6 след фейслифта от 2010 година са препоръчителни, защото оттогава донякъде некомфортното преди окачване е значително подобрено.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Дори базовото оборудване Comfort включва всичко най-важно, като активни опори за глава, климатична система, CD радио и 16-цолови алуминиеви джанти.
Каква е цената
Mazda 6 с добро оборудване от 2008 година се предлага за 11 000 евро, експлоатационните разходи обаче са сравнително високи.
Колко е надежден
Според специалистите на Dekra, Mazda 6 е безпроблемен автомобил, като при всички конструктивни групи тя се позиционира значително под средното ниво на повреди. Само понякога се появяват износени спирачни накладки и ненастроени светлини.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили