В своята трета генерация моделът Mazda MX-5 се базира на платформата на RX-8, с което японският роудстър е доста пораснал. По-важното обаче е, че той е достигнал и забележително ниво на технологична зрялост и неслучайно се ползва с отлично име сред купувачите на автомобили втора ръка. Междувременно цените му вече не са недостижими – за около 5000 евро човек може да се сдобие с добър екземпляр с пробег около 100 000 километра. От 2005 година насам Mazda периодично пускат на пазара богато оборудвани специални серии на модела, които обаче е трудно да се намерят на вторичния пазар.
Двигател: В третото си издание Mazda MX-5 предлага значително повече мощност. Базовият мотор е 1,8-литров със 126 к.с., а по-мощният вариант се задвижва от двулитрова машина със 160 к.с. В рамките на продължителния тест на auto motor und sport автомобилът не само ни достави радост, но се оказа и надежден, въпреки че след 100 000 километра катализаторът започна да създава проблеми, а бобината се наложи да бъде сменявана на два пъти.
Каросерия: От есента на 2006 година MX-5 освен с класическия мек гюрук вече се предлага и с твърд сгъваем покрив. При последния фейслифт от 2012 година Mazda подобриха основно безопасността на пешеходците.
Изработка: Още от самото начало на производството си, роудстърът се доказа като солидно изработен. Третото издание на модела продължава и дори доразвива тази традиция.
Безопасност: С третата генерация на MX-5 бяха въведени сериен тракшън контрол, по-големи дискови спирачки и въздушни възглавници за главите. Системата ESP търпи известни критики заради донякъде грубите си реакции.
Ходова част: Независимо че седалките са монтирани ниско и водачът седи на броени сантиметри от земята, а здравината на каросерията е достойна за пример, Mazda MX-5 осигурява учудващо приятен комфорт при пътуване. Прецизността на кормилната уредба е възхитителна. Експертите на Dekra обаче отчитат ускорено износване на спирачките.
Mazda MX-5 се предлага единствено с бензинови мотори. Базовият 1,8-литров двигател няма никакви проблеми с тежащия едва 1160 килограма автомобил и осигурява добра динамика, а двулитровият вариант притежава изявени спортни амбиции.
За почитателите на класическите кабриолети вариантът с мек покрив категорично е по-добрата алтернатива, още повече че дори и базовият вариант определено не е аскетичен. Вариантът с твърд сгъваем покрив не носи акустични предимства спрямо версията с мек гюрук.
Още от началото на производството си третата генерация на Mazda MX-5 прави впечатление с добро качество, така че моделът е препоръчителен независимо от годината.
Шестстепенна трансмисия, климатроник, ксенонови светлини, спортно окачване, озвучителна система: специалната серия 3rd Generation предлага разточителна екипировка.
Търсенето на японската класика е традиционно голямо, заради което моделът държи стабилни цени. Въпреки това обаче, в сравнение с Audi TT например, Mazda MX-5 е доста изгодна покупка.
Експертите на Dekra твърдят следното: Третата генерация на Mazda MX-5 е пълен отличник в прегледите на Dekra. Въпреки често срещаните екстри като ксенонови светлини, автоматична трансмисия и ESP, проблеми с електрониката липсват. Единствените проблеми на автомобила са свързани със срещаното понякога ускорено износване на спирачките. Други повреди почти не се срещат, което отрежда на модела много добра позиция сред спортните машини.
* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.
2584
Никак не е практична тази кола, обаче съм и хвърлил око и ще купя една. Уж за жената! ;)
мазда
Как е колата, доволни ли сте от нея? Харесва ми и може би ще си взема някаква на старо.