За сравнително малко пари човек може да си купи един компактен автомобил с обширно пространство и високо ниво на сигурност.
С този автомобил, който се произвеждаше до средата на 2012 година, Mercedes сложи край на една ера. Дотогава каросерията му се характеризираше със своята висока, т. нар. сандвичева конструкция.
Двигател: Препоръчителни са базовите мотори: версията с 95 к.с. върши своята работа спокойно и ненатрапчиво (с разход от между шест и седем литра), а A 160 CDI с 82 к.с. е непретенциозен модел за хора, които пътуват много (разход между пет и шест литра). Версията A 180 CDI със 109 к.с. е по-икономична, но пък по-скъпа за поддържане.
Каросерия: С удобното настаняване и високите позиции на седалките А-класата на Mercedes е подходяща и за възрастни хора. Благодарение на архитектурата на автомобила пътниците разполагат с чудесен обзор и пространство, а второто поколение, което нарасна с цели 30 см, предлага още повече простор. Модулният интериор дава възможност задните седалки да бъдат премествани, сгъвани и настройвани отделно. Като екстра се предлага и изваждаща се седалка на пътника до водача.
Изработка: Качеството на първото поколение на А-класата (W 168) не отговаряше на стандартите на Mercedes. Това сериозно накърни имиджа на модела и той така и не се възстанови, въпреки че второто поколение направи огромен скок по отношение на качеството си и не показва някакви съществени недостатъци.
Безопасност: Благодарение на специфичната конструкция с почти хоризонтално разположен в долната част на предницата двигател, при удар моторът се плъзга под каросерията и същевременно поема голяма част от кинетичната енергия. Тъй като първото поколение се провали на лосовия тест, още то бе оборудвано серийно с ESP. Наследникът получи серийно от 2004 година и шест въздушни възглавници, система за доопъване на коланите и активни опори за глава. Срещу доплащане се сдобивате със странични въздушни възглавници и завеси.
Ходова част: А-класата не блести с нищо по отношение на комфорта, най-малкото защото е с късо междуосие и висока каросерия. Убедителни като възможности са спирачките. Благодарение на лекия ход на кормилната уредба шофирането в града е приятно.
Кой двигател ви препоръчваме
На разположение са седем модерни мотора: гамата се простира от дизел с 82 к.с. до бензинов двигател със 192 к.с. Като втори автомобил в домакинството може да послужи базовият бензинов вариант с 95 к.с., за хората, които пътуват повече, е препоръчителен дизелът.
Кой тип каросерия да изберете
Версията с четири врати осигурява по-комфортно качване и улеснява монтажа на детски столчета. Така наречената Coupe версия с две врати, която от 2010 година вече не фигурираше в продажбените листи поради липсата на търсене, беше интересна повече за млади хора и не играе особено важна роля на пазара втора ръка.
От коя година да е моделът
Препоръчителни при дизелите са моделите след средата на 2005 година, оборудвани с филтър за твърди частици. През 2008 година се появяват и версиите Blue Efficiеncy на Mercedes A160, A180 и A160 CDI, които изразходват по около един литър по-малко от стандартните.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Още базовото ниво Classic е добре оборудвано, версиите Elegance и Avantgarde получават екстериорни и интериорни допълнения като лети джанти, кожена тапицерия, дърво и алуминий.
Каква е цената
Цената на модела на вторичния пазар не е висока, но когато става дума за разходи за обслужване, това съществено се променя.
Колко е надежден
Според специалистите на Dekra А-класата на Mercedes създава сравнително малко неприятности на собствениците си. Проблемите с качеството на материала на предните пружини в окачването междувременно бе елиминиран напълно. Наред с появяващата се понякога ръжда в спирачната система на корозия са подложени и дисковете.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(на средно ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(на средно ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(на средно ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
соло A 180-CDI-01.2006г. , купена на 150000км. през 09.2011г.Сменени: предни амортисьори,ERG клапан за изгорелите газове,блока на ключ за запалването, предни спирачни апарати-ръжда по буталата без да са скъсани маншоните корозия по долните, вътрешни ръбове на вратите.Периодично трябва да се кара извънградско срещу задръстване на филтъра за твърди частици.Иначе върви здраво и стъпва. тежко за малка кола, но воланът е твърде лек.Среден разход 6.7 за 10000км.,повечето на градско.
бяс
Благодаря за инфото соло
соло
A 180-CDI-01.2006г. , купена на 150000км. през 09.2011г.Сменени: предни амортисьори,ERG клапан за изгорелите газове,блока на ключ за запалването, предни спирачни апарати-ръжда по буталата без да са скъсани маншоните корозия по долните, вътрешни ръбове на вратите.Периодично трябва да се кара извънградско срещу задръстване на филтъра за твърди частици.Иначе върви здраво и стъпва. тежко за малка кола, но воланът е твърде лек.Среден разход 6.7 за 10000км.,повечето на градско.