Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mercedes-Benz B

2
2
2587961579

Подобната на ван Mercedes B-класа запълва празнината между A- и C-класата и събира положителни отзиви с гъвкавата си вътрешна подредба

Въпреки компактните си размери В-класата предлага вътрешен простор почти като в голям пътнически автомобил. Моделът е конструиран върху платформата на А-класата, но Mercedes го представи на пазара като Compact Sports Tourer (компактен спортен туристически автомобил). Купувачите обаче го ценят не заради някакви спортни качества, а благодарение на високата позиция на седене. Второто поколение се появи на пазара в края на 2011 г.

Двигател: Отначало Mercedes B-класа се предлагаше с шест двигателя: в бензиновите варианти B 150 (95 к.с.), B 170 (116 к.с.), B 200 (136 к.с.) и B 200 Turbo (193 к.с.), както и в дизеловите B 180 CDI (109 к.с.) и B 200 CDI (140 к.с.). С модернизацията за моделната 2009 година B 160 замени B 150, а B 180 – B 170, като и в двата случая мощността остана същата. В допълнение Mercedes предлагаше и двата двигателя като икономични Blue Efficiency варианти със старт-стоп функция, намален с десет милиметра просвет и аеродинамични промени по маската пред радиатора.

Каросерия: Благодарение на широко отварящите се врати качването става лесно. Напречно разположените двигатели обуславят много добрия вътрешен простор, но двойният под (тип сандвич) принуждава пасажерите да държат краката си по-високо. Срещу доплащане задните седалки и тази до водача могат да се изваждат. Така стандартният товарен обем се разширява до 2245 литра. Въпреки че водачът седи високо, той може само да предполага къде свършва каросерията.

Изработка: Арматурното табло е почти същото като в А-класата. То изглежда функционално и е изработено чисто, но не е еталон за качество на материалите.

Безопасност: Спирачната система сработва здраво, оборудването за предпазване при катастрофа е достатъчно пълно (серийни предни и странични възглавници за водача и пътника до него). Страничните възглавници за глави обаче се предлагаха само срещу доплащане.

Ходова част: Серийната ходова част предлага добър компромис между комфорт и динамика на пътя, като настройките са по-скоро стегнати, отколкото меки. Не ви съветваме да изберете предлаганото по желание спортно окачване – то намалява до минимум комфорта на возене. Тази опция обаче можеше да бъде отказана при поръчване на т.нар. пакет Sport.

Кой двигател ви препоръчваме

По традиция в компактния клас най-предпочитани са моторите около 100 к.с. Това обстоятелство би трябвало да бъде водещо с оглед на перспективите за по-нататъшна продажба. Онези, които желаят да спестят най-много, избират Mercedes B 150 с неговия 1,5-литров бензинов мотор. Малко повече темперамент предлага 1,7-литровият четирицилиндров двигател на Mercedes B 170. Удоволствие от шофирането обаче можете да изпитате едва с Mercedes B 180 CDI и неговия висок въртящ момент от 250 Нм при ниски обороти. Освен това този агрегат се отнася извънредно пестеливо към дизеловото гориво.

Спецификации на двигателите на Mercedes-Benz B
Кой тип каросерия да изберете

От коя година да е моделът

В средата на 2008 г. хората от Mercedes преработиха B-класата. Визуалните подобрения са съвсем леки и направиха предната част малко по-ръбеста. Интересуващите се би трябвало да обърнат внимание на автомобилите, произведени след есента на 2008 г. – тогава бяха въведени Blue Efficiency версиите на B 150 и B 170 със старт-стоп функция.

Кое ниво на оборудване е подходящо

Въпреки че В-класата е компактна, габаритите й трудно се възприемат от мястото на водача. Поради това купувачът би трябвало да развърже кесията си за система, подпомагаща паркирането. Настоятелна препоръка заслужават страничните въздушни възглавници за главите, както и филтрите за твърди частици при дизеловите версии. Значително по-добра видимост осигуряват ксеноновите светлини.

Каква е цената

Разликата в цените между B 150 и B 170 не е особено голяма за различните моделни години. Малко по-скъпа става дизеловата версия B 180 CDI. Например за автомобил, произведен през 2009 г., цените започват от малко над 13 000 евро.

Цени на Mercedes-Benz B в Германия
Колко е надежден

Мнението на експертите от Dekra: Разработвайки В-класата, конструкторите на Mercedes са създали един наистина всестранно надежден автомобил. Моделът печели положителни оценки при техническите прегледи на Dekra преди всичко за окачването и кормилната уредба, както и за електрическата система. При спортен маниер на шофиране обаче може да се очаква повишено износване на спирачките. При автомобили с по-голям пробег е възможно да се открият счупени пружини от окачването.

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    (на средно ниво)
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (по-добре от средното ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    (значително по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари

Димитър
Аз съм карал А класа с автоматична кутия,така наречена вариаторна,безстепенна,счупи се на извън градско.Те са направени за градско каране.Сега карам Б класа с ръчка и съм много доволен!

Светослав
Здравейте! Харесвам В-клас на мерцедес, но много хора занимаващи се коли ме съветват да ги избягвам заради проблеми с автоматичната скоростната кутия.Става дума за модел след 2010 година.Вашето мнение какво е админ?

comments powered by Disqus