Във втората си генерация луксозният SUV залага на оптимизирането на поведението си на асфалт.
И във второто си поколение Mercedes ML може да покори почти всяка планина – само че при наличието на така наречения пакет Offroad-Pro-Technik с раздатъчна кутия, блокажи на диференциалите и пневматично окачване. Без него автомобилът си остава луксозен превозвач с увеличен клиренс.
Двигател: При пазарния си дебют през 2005 година Mercedes предлагаше модела във версии ML 350 с 272 к.с. и ML 500 с 306 к.с. и V8 мотор, както и двата дизелови ML 280 CDI (190 к.с.) и ML 320 CDI (224 к.с.). Последните два модела са наследени от ML 300 CDI Blue Efficiency (204 к.с.) и съответно ML 350 CDI (231 к.с.). По същото време се появява и ML 450 Hybrid с комбинация от бензинов и електромотор (279 и съответно 61 к.с.). През 2006 година появява спортния ML 63 AMG (510 к.с.).
Каросерия: Преминаването от носеща рама към самоносеща каросерия бележи еволюирането на модела от всъдеход към SUV. Позицията на седене е като в лимузина, само че по-висока; мястото отзад е в изобилие, а багажникът побира между 551 и 2010 литра. На сгъване подлежат целите задни седалки.
Изработка: В сравнение с функционално, но семпло обзаведеното първо поколение на модела, втората генерация може да се похвали със значително по-благородна атмосфера в интериора. Mercedes предлагат разнообразен избор от апликации от благородна дървесина, които правят кокпита по-уютен. По-важно обаче е наличието на кожени тапицерии – без тях продажбата на ML е мъчна работа.
Безопасност: Системата за превантивна безопасност Pre-Safe и т.нар. Neck-Pro подглавници стават серийни едва при фейслифта от 2008 година. Шестте въздушни възглавници и автоматичното включване на светлините са стандарт от самото начало на производството.
Ходова част: Опционалното адаптивно окачване се представя най-добре по отношение на комфорта на возене. То прави всичко възможно, за да придаде на М-класата возия на лимузина от висш клас и прави автомолила прекрасно средство за дълги преходи.
Кой двигател ви препоръчваме
В комбинация със седемстепенната автоматична трансмисия дизеловият V6 на весията ML 320 CDI е изключително хармоничен вариант за задвижването на модела (същото важи и за дебютиралия през 2010 година 350 CDI). Благодарение на 510-те нютонметра въртящ момент, моторът предлага изобилие от тяга в абсолютно всякакви ситуации. Направо фамозен пък е дизеловият V8 под капака на Mercedes ML 420 CDI, който генерира 306 к.д. и 700 Нм максимална тяга. За който не харесва дизели, разумната алтернатива е ML 350 с неговия 3,5-литров V6 – единственият бензинов агрегат с относително умерен разход.
От коя година да е моделът
Фейслифтът от 2008 година донесе на модела променен дизайн на предната и задната част, но също и системата Pre-Safe - технология, която при регистриране на опасност от сблъсък подготвя въздушните възглавници и позицията на седалките и обтегачите на предпазните колани. Поради тази причини е добре да се търсят екземпляри след обновяването.
Кое ниво на оборудване е подходящо
След фейслифта релсите за багаж на покрива стават серийни, климатроникът, делимата задна седалка и частично електрическия реглаж на седалките е стандарт отпреди това. Адаптивното пневматично окачване и кожените тапицерии са силно препоръчителни. Сред останалите полезни опции заслужава да споменем ксеноновите светлини и камерата за заден ход.
Каква е цената
Поради разликата от едва около 1000 евро спрямо Mercedes ML 350, ML 320 CDI бързо изплаща цената си със значително по-нисък разход на гориво. Удоволствието да упралявате V8 машината на 420 CDI струва доплащане от минимум 5000 евро спрямо базовия модел.
Колко е надежден
Експертите на Dekra твърдят следното: В статистиката с повреди на Dekra М-класата на Mercedes се представя много добре и заема едно от предните места в SUV сегмента. С увеличаване на пробега резултатите дори се подобряват. Проблемите най-често са свързани с течащи амортисьори, скъсани маншони за защита от прах и течове на масло от двигателя и предавателния механизъм.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(на средно ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили