Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mercedes-Benz R

Малко по-различният луксозен автомобил на Mercedes глези своите пътници с много пространство и комфорт на учудващо ниски цени.

Фактът, че Mercedes R-класа никога не е бил предназначен за Стария континент, а за влюбения в големите автомобили пазар на САЩ, проличава и при най-новото поколение – в Европа моделът претърпя неуспех. Тъкмо това обстоятелство обаче го прави изгодно луксозно предложение на пазара за употребявани автомобили. Там той се конкурира ценово дори със значително по-малката С-класа комби (Т-модел).

Двигател: Заслужават внимание само две възможности – да изберете трилитровия дизел с голям въртящ момент и малък разход или да предпочетете гръмкия лукс на големия бензинов V8. Той постига всичко друго освен рекорди по икономичност, но с плавното разгръщане на мощността си и с глухо боботещия си глас е особено подходящ за този комбиподобен колос. Шестцилиндровите бензинови мотори се затрудняват да придадат подобаваща динамика на R-класата. По-добре е автомобилът да е екипиран и с двойно предаване. Сцеплението върху сняг на версията със задно предаване (предлагана от 2007 г.) е доста посредствено.

Каросерия: В първото поколение обзавеждането с грамадни „капитански” кресла беше причината R-класата на Mercedes да притежава само четири вместо пет основни места. От 2007 г. моделът се продава и в 5+2-местен вариант. Най-отзад обаче няма кой знае колко място над главите. Дългата версия на първото поколение предлага с над 400 литра повече багажен обем от късата.

Изработка: От една страна, R-класата е типичен солиден Mercedes, но от друга, по отношение на детайлите тя отговаря на по-ниските претенции за качество на американците.

Безопасност: Вярно е, че R-класата не е била подлагана на краштест на Euro-NCAP, но тя до голяма степен е изградена върху платформата на Mercedes ML. Първото поколение на този модел получи 4, а следващото – 5 от 5 звезди. Оборудването с въздушни възглавници е богато, а стойностите за спирачния път отговарят на теглото на автомобила.

Ходова част: Ако търсите динамика на пътя, трябва да заобикаляте отдалеч R-класата. Поведението й е сигурно, но тромаво. Голямото комби на Mercedes владее главно три неща: комфорт, комфорт и пак комфорт.

Кой двигател ви препоръчваме

Трилитровите шестцилиндрови дизели във всичките си степени на мощност са идеалният избор за големия и тежък автомобил. Те предлагат достатъчно въртящ момент и за теглене на ремаркета, при това са сравнително сдържани по отношение на разхода. Това не може да се твърди за техните бензинови V6 аналози – те са лакоми и със слаба междинна тяга. За търсещите повече наслада от шофирането еднозначното решение са осемцилиндровите машини. Още първият вариант с 304 к.с. доставя много удоволствие зад волана. От 2007 г. великолепно звучащият V8 развива 388 к.с. и облагородява R-класата до нивото на истински луксозно возило.

Спецификации на двигателите на Mercedes-Benz R
Кой тип каросерия да изберете

От коя година да е моделът

Добре би било да вземете R-класа, произведена след леката модернизация от 2007 г. – тогава ще получите пет места в базовата версия, а вече серийният спортен пакет AMG донякъде разхубавява малко необичайно оформения луксозен лайнер. Освен това оттогава се предлагат и версии с чисто задно предаване. През 2010 г. настъпи голямото осъвременяване с доста по-красива предна част.

Кое ниво на оборудване е подходящо

Като ще е R-класа, нека да е дългата версия, предлагаща особено голям простор. Освен това в този клас кожените тапицерии и навигацията присъстват по подразбиране. Версиите с чисто задно предаване и недостатъчно сцепление могат да бъдат избор само за онези, които най-много държат на икономиите.

Каква е цената

R-класата се продава учудващо евтино с оглед на нейните размери и двигатели. V8 версия от 2006 г. може да се купи за 22 000 евро. Цените за Mercedes R 320 CDI също са в рамките на поносимото.

Цени на Mercedes-Benz R в Германия
Колко е надежден

Мнението на експертите от Dekra: кръстоската между SUV и комби предлага много място за лишено от напрежение пътуване. Въпреки това R-класата е по-скоро рядко явление по европейските пътища. При интерес към Mercedes R-класа потенциалният собственик трябва да провери автомобила за изпускащи/повредени амортисьори, понеже този дефект бива регистриран сравнително често при техническите прегледи. Установен е също голям брой екземпляри с лоши стойности за отработили газове и скъсани маншони за защита от прах.

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    n/a
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (по-добре от средното ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Вижте още
Коментари
comments powered by Disqus