Предлаганият като седан и фастбек Mitsubishi Lancer е на границата на компактния клас със своите размери.
В края на 2007 година на пазара се появи осмото поколение Mitsubishi Lancer, материализирано като седан, но без комби версия. За целта бе използвана платформата на втория Mitsubishi Outlander. През 2008 година бял свят видя версията фастбек. Естествено, в името на спортния блясък на гамата не бе пропуснат и вариант Evolution X.
Двигател: При пазарното представяне на разположение бяха три бензинови двигателя – съответно 1,5- (109 к.с.), 1,8- (143 к.с.) и двулитров (150 к.с.), допълнени с един доставян от VW двулитров дизел със 140 к.с. През 2010 година гамата бе обновена, като дизелът вече произхожда от Mitsubishi и е с работен обем от 1,8 литра (116 и 150 к.с.). 1,8- и двулитровият бензинов мотор се предлагат по желание с безстепенна предавателна кутия, която обаче не е препоръчителна. Върховият модел с турбомотор с мощност 295 к.с. за седана и 241 к.с. за фастбека доставя истинско удоволствие и естествено е доста лаком. И двата варианта обаче са редки на пазара втора ръка и съответно доста скъпи.
Каросерия: Дългият почти 4,6 метра седан осигурява добър простор в интериора и голям багажник с обем от 400 литра, а задната седалка се сгъва. Ако ви е необходим повече полезен обем, е добре да се обърнете към фастбека. Интериорът и на двата модела е идентичен, а комби не се предлага. От Mitsubishi са се погрижи сериозно и за антикорозионната обработка и в тази област няма оплаквания.
Изработка: Интериорът на Mitsubishi Lancer включва доста голям дял на твърдите пластмаси, но като цяло е на добро ниво. Няма оплаквания и по отношения на управлението на функциите.
Безопасност: В тестовете на Euro NCAP Mitsubishi Lancer получава пет звезди. Стандартното оборудване включва ESP с добра настройка и седем въздушни възглавници, включително такава за коленете на водача.
Ходова част: Настройката на окачването е добре балансирана, без прекомерна твърдост, и осигурява комфорт при пътуване. Управляемостта е също над средното ниво.
Кой двигател ви препоръчваме
Предлаганият до 2010 година дизелов мотор с помпа-дюза е малко грубоват в работата си, докато агрегатът на Mitsubishi работи доста по-приятно. Разходът на гориво на двулитровия турбомотор вече не е на висотата на времето.
Кой тип каросерия да изберете
Ако искате да пренасяте често по-големи предмети, по-добре се обърнете към Mitsubishi Lancer Sportback.
От коя година да е моделът
От 2010 година насам двигателите са по-култивирани и икономични, останалото не е много променено.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Климатичната система и CD радиото се предлагат серийно при всички мотори. Препоръчително е нивото на оборудване Invite, което между другото включва климатроник и алуминиеви джанти.
Каква е цената
Ако търсите Sportback, ще са ви необходими около 10 000 евро, по-ранните седани Mitsubishi Lancer могат да се намерят за 6000 евро.
Колко е надежден
Според специалистите на Dekra осмото поколение на Mitsubishi Lancer се позиционира изключително добре в статистиката за надеждност и е сред сравнително безпроблемните автомобили в класа. Все пак при покупка трябва да проверите добре състоянието на спирачките, като това се отнася особено за накладките.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили