Третото поколение на малкия модел Nissan Micra предлага комфортно поведение на пътя и просторно купе, но определено не е лишено и от някои проблеми
За разлика от своя предшественик, третата генерация на Nissan Micra привлече вниманието на всички с симпатичната си ококорена физиономия и успя да завоюва преди всичко сърцата на женската аудитория. Наред с оригиналната външност моделът е достатъчно просторен, а динамиката е повече от прилична за автомобил в този клас, но в техническо отношение Micra има няколко проблеми
Двигател: Двигателите на модела са издръжливи и не създават неприятности дори при голям пробег с изключение на срещаните тук-там течове. Добър избор е темпераментният 1,2-литров бензинов агрегат с 80 к.с., който е доста често срещан на вторичния пазар и чиито единствен съществен недостатък е шумната работа при скорост над 120 км/ч. Добро предложение е и редкият, но характерен с отличната си тяга 1,6-литров мотор със 110 к.с. Ако търсите дизел също няма да останете разочаровани в лицето на икономичния 1.5 dCi с неговите 86 к.с. и 200 Нм, но предлагането на тази версия е много ограничено
Каросерия: Проблемите с корозията при предходния модел не съществуват при третото поколение на Nissan Micra и като цяло каросерията дава малко поводи за оплаквания. Toва важи и за купе-кабриолета C+C, чиито механизъм за задвижване на покрива досега не е регистрирал проблеми
Изработка: Изпълнението на малкия японски модел е добро, което показаха и резултатите в 100 000-километровия тест на auto motor und sport. Въпреки че на външен вид не изглеждат особено скъпо и изискано, използваните в интериора материали не показаха никаква следа от износване в края на маратонското изпитание
Безопасност: Базовите изпълнения Visia и Acenta са доста скромно оборудвани - ESP не се предлага серийно модел, а въздушните възглавници са само четири. Шест възглавници и ESP ще намерите само при върховите версии Tekna, респ. 160 SR
Ходова част: Поведението на пътя и комфортът на возене са на високо ниво, но компонентите на ходовата част изглежда не са създадени с идеята за дълъг експлоатационен живот. Износването на връзките на предния мост е доста често явление при модела
Кой двигател ви препоръчваме
Това са трите двигателя, към които следва да се насочите – всеки един от тях предлага по нещо за хора с различни предпочитания. Много разпространен на вторичния пазар е темпераментният вариант с 80 к.с.
Кой тип каросерия да изберете
В периода между 2005 и 2009 година Nissan Micra се произвеждаше и във вариант купе-кабриолет C+C с твърд сгъваем покрив ist auch als Blechdach-Cabrio. В техническо отношение този модел не създава проблеми, но мнозина се отказват от С+С поради ограничения от обемистия механизъм за задвижване на покрива простор в купето
От коя година да е моделът
Препоръчваме ви Nissan Micra, произведена след 2005 година – след този момент може да се счита, че „детските болести” на модела (като проблемите с ангренажната верига) вече са излекувани
Кое ниво на оборудване е подходящо
Добър избор е версията на малкия Nissan с 1,2-литровия бензинов мотор с 80 к.с. и ниво на изпълнение Tekna, което освен всичко останало включва и система ESP
Каква е цената
Ако търсите употребяван модел на изгодна цена, Nissan Micra е добър избор – цените започват от около 4000 евро, а експлоатацията не изисква много средства
Колко е надежден
Експертите от Dekra твърдят следното: При третото поколение на Nissan Micra са отстранени проблемите с корозията, но са се появили нови неприятности с износване на елементите по предното окачване и с течове от двигателите. Възможността заключването на волана да се активира и при поставен контактен ключ е много опасна (предимно при автомобили с много голям пробег), а не са редки и проблемите със светлините
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(на средно ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(по-зле от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(по-зле от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
Анонимен имам микра к11 1993 1.0 16в много е хубава.Навил съм й 20хиляди за една година,не съм сменял ништо друго освен масло и др. консумативи.Отличен автомобил
Анонимен сра
лео Карам микра 1.3 с автоматични скорости от 2 години Доволен съм от количката - гори ми смесено 6.5 карам я с масло елф 5w40 Много маневрен -идеялен за дами .
Aнонимен Имал съм общо 3 микри двете 998куб. и едната 1.4 82к.с.Чудесни автомобили!Супер пъргави и безпроблемни.Като разход градско-между 8-9 на 100км. Зависи колко е натоварено движението.За тези които са имали проблеми с веригите-ами просто преди да ги купите отвийте капачката на капака на клапаните която е за наливане на маслото и погледнете за нагар!Има ли просто не я вземайте.Проблемът е че от немърливост повечето Италянски мотори не се поглежда маслото като консуматив а само се кара.На Микрата веригата е с хидравлични обтегачи и много малки отвори за преминаване на маслото.Една по едра частица от нагар може да бъде фатална за живота на веригата-понеже няма да има кой да я смазва и обтяга!
pavel kolko gori v grada?
rufi.bg много са калпави с веригата
Анонимен много са калпави голям проблем с веригата
Aнонимен normalnoi e da gori 14L.v grada
анонимен Имаме я от скоро Микра-та седалките са много комфортни в сравнение с корса и пунто
1998г е 1000 кубика истинско удоволствие да шофираш сменихме обаче ангренажната верига беше си оригиналната и износена много пространството отзад е учудващо широко 5ма възрастни се возим супер е
анонимен Чудесен автомобил
пламен карам микра от почти 2 години. 1000 кубика, 1998 г. беше на 155 000, когато я взех. сега е на 177 000, абсолютно нищо не съм сменял по нея, с изключение на масло и филтри. уникално здрав автомобил! карам я с кастрол 5/40 и филтри на филтрон. с нови зимни гуми съм и нямам никакви проблеми с проходимостта. няма капка теч на масла или антифриз! от нейния клас имам впечатления от корса, фиеста, пунто и 206. за автомобил на старо е номер едно в класа си! икономична и като разход на гориво, и като поддръжка. горещо я препоръчвам на всички, които търсят по-малък автомобил!
явор захов колата е тясна, но пък се паркира навсякъде с нея. Честно казано е смешна на външен вид но като се покара малко оставаш с много приятни впечетления. Действително е много пъргава, изключително бързо ускорява. именно за това е удобна за града, от пресечка до пресечка. ползвам я за сервизна кола. имах проблем само със сондата в резервоара. а по ходовата част не ми се е наложило да сменям още нищо. и това е за около 23000 само в софия. карам я масло VALVOLINE 10w40. Имам и BMW318i но микричката няама да си я продам. докато изгние ще е моя.
Боб Споменатите недостатъци са доста спорни. Какво значи евтини материали? Ако сравняваме с S класа на мерцедес - много ясно, но за коли от среден клас, материалите (поне на моята микра) са повече от добри.
Къси интервали за смяна на маслото .. ами не виждам нищо късо, стандартно.
Неудобни седалки - бих поспорил. Седнете в една Корса и в Микрата и нека пак да говорим.
И още няколко добри неща
- Уникално еластичен двигател - говорим за бензин 1.2 65 К.с. Не вдигам повече от 2000 оборота. Стъпва на баир, просто малко газ и поема, няма слизане на по-ниска предавка, рев на мотор и прочие
- Ангренаж с верига - много по-безпроблемна работа от ремъка
Неща които не харесвам са:
Скоростите - е не може да карам на 5та с 40. Ако бяха 1 зъб повече на мен лично щеше да ми допадне
Смяната на крушка на фаровете - е нема такава мизерия. Фара е така сложен че не виждаш нищо и работиш само с опипване на мястото, да не говорим че ако си изпуснеш ръката задължително нацелваш нещо стърчащо в което се одираш
Георги Георгиев
а зимата как са?палячи ли са?
Анонимен
имам микра к11 1993 1.0 16в много е хубава.Навил съм й 20хиляди за една година,не съм сменял ништо друго освен масло и др. консумативи.Отличен автомобил
Анонимен
сра
лео
Карам микра 1.3 с автоматични скорости от 2 години Доволен съм от количката - гори ми смесено 6.5 карам я с масло елф 5w40 Много маневрен -идеялен за дами .
Aнонимен
Имал съм общо 3 микри двете 998куб. и едната 1.4 82к.с.Чудесни автомобили!Супер пъргави и безпроблемни.Като разход градско-между 8-9 на 100км. Зависи колко е натоварено движението.За тези които са имали проблеми с веригите-ами просто преди да ги купите отвийте капачката на капака на клапаните която е за наливане на маслото и погледнете за нагар!Има ли просто не я вземайте.Проблемът е че от немърливост повечето Италянски мотори не се поглежда маслото като консуматив а само се кара.На Микрата веригата е с хидравлични обтегачи и много малки отвори за преминаване на маслото.Една по едра частица от нагар може да бъде фатална за живота на веригата-понеже няма да има кой да я смазва и обтяга!
pavel
kolko gori v grada?
rufi.bg
много са калпави с веригата
Анонимен
много са калпави голям проблем с веригата
Aнонимен
normalnoi e da gori 14L.v grada
анонимен
Имаме я от скоро Микра-та седалките са много комфортни в сравнение с корса и пунто 1998г е 1000 кубика истинско удоволствие да шофираш сменихме обаче ангренажната верига беше си оригиналната и износена много пространството отзад е учудващо широко 5ма възрастни се возим супер е
анонимен
Чудесен автомобил
пламен
карам микра от почти 2 години. 1000 кубика, 1998 г. беше на 155 000, когато я взех. сега е на 177 000, абсолютно нищо не съм сменял по нея, с изключение на масло и филтри. уникално здрав автомобил! карам я с кастрол 5/40 и филтри на филтрон. с нови зимни гуми съм и нямам никакви проблеми с проходимостта. няма капка теч на масла или антифриз! от нейния клас имам впечатления от корса, фиеста, пунто и 206. за автомобил на старо е номер едно в класа си! икономична и като разход на гориво, и като поддръжка. горещо я препоръчвам на всички, които търсят по-малък автомобил!
явор захов
колата е тясна, но пък се паркира навсякъде с нея. Честно казано е смешна на външен вид но като се покара малко оставаш с много приятни впечетления. Действително е много пъргава, изключително бързо ускорява. именно за това е удобна за града, от пресечка до пресечка. ползвам я за сервизна кола. имах проблем само със сондата в резервоара. а по ходовата част не ми се е наложило да сменям още нищо. и това е за около 23000 само в софия. карам я масло VALVOLINE 10w40. Имам и BMW318i но микричката няама да си я продам. докато изгние ще е моя.
Боб
Споменатите недостатъци са доста спорни. Какво значи евтини материали? Ако сравняваме с S класа на мерцедес - много ясно, но за коли от среден клас, материалите (поне на моята микра) са повече от добри. Къси интервали за смяна на маслото .. ами не виждам нищо късо, стандартно. Неудобни седалки - бих поспорил. Седнете в една Корса и в Микрата и нека пак да говорим. И още няколко добри неща - Уникално еластичен двигател - говорим за бензин 1.2 65 К.с. Не вдигам повече от 2000 оборота. Стъпва на баир, просто малко газ и поема, няма слизане на по-ниска предавка, рев на мотор и прочие - Ангренаж с верига - много по-безпроблемна работа от ремъка Неща които не харесвам са: Скоростите - е не може да карам на 5та с 40. Ако бяха 1 зъб повече на мен лично щеше да ми допадне Смяната на крушка на фаровете - е нема такава мизерия. Фара е така сложен че не виждаш нищо и работиш само с опипване на мястото, да не говорим че ако си изпуснеш ръката задължително нацелваш нещо стърчащо в което се одираш
лео
удобна и практична эа града кола