С гъвкавата си система за подредба на седалките Opel Zafira установи нов мащаб в класа на вановете. Особено сред семействата с деца моделът се радва на многобройни привърженици.
С въвеждането на първото поколение на Zafira през 1999 г. Opel създаде еталон за добре проектиран компактен ван. Особено второто поколение (от 2005 г.) се цени високо от купувачите на употребявани автомобили.
Двигател: Гамата е широка и при бензиновите мотори се простира от 1,6-литровия атмосферен агрегат със 115 к.с. до двулитровия турбомотор с 240 к.с. във версията OPC. Най-добрият компромис между цена и мощност предлага 1,8-литровият вариант със 140 к.с., при който все пак се говори за единични проблеми с механизма за променливо регулиране на разпределителния вал. Бензиновите модели имат лек превес на пазара за употребявани автомобили – признак, че на пътя има много бройки от просторната семейна Zafira с нисък годишен пробег. При дизелите може да се избира между 1.7 CDTi (110 и 125 к.с.) и 1.9 CDTi (120 респ. 150 к.с.). Освен това Opel предлага два фабрични газови варианта: 1.8 LPG (136 к.с.) и работещите с природен газ 1.6 (94 к.с.) и 1.6 Turbo (150 к.с.). Последният е по-добрият избор от двата модела на метан, защото е много по-мощен и работи по-равномерно. При тези версии са регистрирани единични случаи на проблеми с клапаните на газовата уредба.
Каросерия: В сравнение с първото поколение Zafira B порасна с 15 см на дължина и с 3,4 см на широчина. Същевременно ванът стана с пет сантиметра по-нисък. Междуосието остана непроменено. Гъвкавата система на седалките е важно преимущество на Zafira: серийният трети ред може да потъва в пода на багажника. Цялата седалка отзад може да се плъзга, а долната й част да се повдига. Така се получава товарен обем от 645 до 1820 литра.
Изработка: Със смяната на модела качеството се подобри осезателно. Оптимизирана беше защитата от ръжда.
Безопасност: Пет звезди в краштеста на Еuro NCAP. Шестте въздушни възглавници и ESP са серийни.
Ходова част: Opel Zafira може да бъде шофирана доста динамично за ван. От това обаче страдат лагерите на предния мост. Все пак процентът на дефектите се движи под средните стойности за класа.
Кой двигател ви препоръчваме
Бензиновият 1,6-литров мотор среща затруднения с теглото на Opel Zafira. 1,8-литровият четирицилиндров агрегат се справя по-добре със задачите на всекидневието. На пътуващите често и надалеч препоръчваме да се насочат към дизелите. 1,7-литровият CDTi предлага достатъчно мощност, но не е значително по-икономичен от по-силния 1,9-литров дизел. Ако близо до вас има станция за зареждане с пропан-бутан или метан, моделите с алтернативно задвижване ще ви излязат по на сметка. От двата варианта с природен газ е добре да предпочетете версията с принудително пълнене.
Кой тип каросерия да изберете
–
От коя година да е моделът
В крайна сметка при второто поколение (от 2005 г.) съществува осезаем скок в качеството спрямо предходния модел. Който държи на по-съвременния външен вид, може да избере Opel Zafira, слязла от поточната линия след фейслифта от 2008 г. Този вариант продължава да се произвежда и продава и след смяната на модела с наследника Opel Zafira Tourer.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Едва от варианта Edition нагоре климатичната инсталация е включена в оборудването. При Innovation са налице заслужаващият препоръка автоматичен климатик и биксенонови светлини с функция за следене на завоя. Практично предложение е системата Flex Organizer за обезопасяване на товара.
Каква е цената
На пазара за употребявани автомобили моделът на Opel се котира на средно за вановете ниво. Петгодишна Zafira например може да се намери на цени под 10 000 евро. В Германия разноските по поддръжката нарастват поради сравнително високите застрахователни премии.
Колко е надежден
Мнението на експертите от Dekra: При Opel Zafira B проверяващите от Dekra регистрират във всички области по-малко дефекти, отколкото при други ванове – така е и след по-голям пробег. Дори и по-честите нередности при Zafira B по правило са по-редки от средното за класа. Към тях принадлежат ускореното изхабяване на спирачни накладки и дискове, както и силното износване на шарнирните болтове на носачите. Като цяло обаче при този автомобил се констатират малко недостатъци.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(на средно ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
vanio zdr imam zafira 2000g 2.0dti kato e studena prekasva i pushi sinio.
Захари Най-сполучлив е 1.8 бензин, но всичко е въпрос на личен избор и предпочитания. Има си любители на дизела, които за нищо на света не искат да карат бензинов автомобил. Да уважаваме мнението на другите.
Radoslav kolega katalizatora ti e za podmiana
rosen zdr kolegi.imam zafira 2.0dti ot 2003 izvan kolata miri6e ujasno na gazove ili nafta.na kakvo se dalji tova?az ne razbiram ot koli
Vederr Добра алтернатива на японските ванове, ако не можете да си ги позволите. По качество на изработка и надеждност се нарежда доста след всички японски ванове, но е по- добър определено от рено сценик и ситроен пикасо. Заслужава си!
Анонимен Здавеите Колеги. Имам проблем с Опел Зафира свети ми лампата за недостатачно охладителна течност,а точноста е по норма ,а стартера върти и не изка да запали
андро Всичси позитивни мнения са от хора, които карат Зафира, а всички негативни са от хора които дори не са се возили в нея.
Анонимен Dvigatelqt koito e 150 k.s. dizel e italianski bokluk!!! Znam go ot lichen opit!!!
dimo molqvise malko da mi pomognete sas izbora,,,mnogo chetoh za 2,0 che e e spolochliva imala defekti,,molq za pomosht
dimo zdr,hora mnogo iskm zafira ama vazmojnostite mi sa za 2,0 motora,abe prosto iskam van,apak na sarcetomi e zafirata
ал има ли някой Зафира 1,6/2003г с фабричен метан, дайте повече инфо ако знаете
joro зафира има проблем с електрониката
Opel Zafira или Mazda Premacy Коя да избера? Искам да бъде с дизелов мотор, след 2002-2003. Като цяло от прочетеното в интернет, мазда е по- добрата марка. За сега везните клонят към Премасито. Главно заради модерния дизайн на купето и интериора. За моторите казват, че са надеждни и икономични. Опела също ми харесва, но забележките към него за сега са повече.
Анонимен Дончо
19.03.2011г.09.35ч.
аз също имам зафира 2.0 16 V 82к. Притежавам я от 4 години и съм мното доволен от автомобила.Сменил съм подгряващите свещи и гарнитурата на испускателните тръби .Това според мен не са големи проблеми.
Анонимен тази статия е за новия метан , а нещо за стария 1,6 97 коня кажете
boro Виж тази статия. Може да ти помогне http://www.ams.bg/content/flex-and-the-city-opel-zafira-1-6-cng-turbo-i-1-7-cdti-005518
Анонимен кажете нещо за модела на метан...има ли доволни...
Анонимен http://www.opelclub-bg.com/forum/index.php?showtopic=33370&st=40
Тук има много изписано за модела!
Анонимен Я кажете нешто за мотора 1.8 125к.с.че смятам да взимам такава машина.Автомат заслужава ли си???
Отговорете ми по бързо !!!
Aнонимен ANGEL sega sam v espaniq kupih si q tuk i jeveq i ba4kam v momenta v espaniq ujas s tazi elektronika dva pati po 2300.evr.za celiq remont
Aнонимен ANGEL AZ sam s zafira 2,tdi.2004.god.kupih si q nova.izte4e garanciqta.i se skapa elektronikata na gnp.i ne iska da zapali.v serviza s nova gnp i 2 god. garanciq.i sled 2god. pak sa6tiq slu4ai i sega mi ostavat okolo 40.dni i kosata mi se kadri kato se setq.
Aнонимен 100 konia mogat li da ia tegliat tazi taliga. kaluf
plamen Imam Zafira 2006g. 1.9- 100k.
Razhoda i e 8-gradsko i 5.6-izvangardsko.
Imam malak problem s zapalvaneto i malko mi e golyama - trudno se vijda okolo neya , no inache na 6 ta skorost si varvi s 160 i si nabira i izprevara bez problemi.
Aнонимен САМО НЕ СЕ ЗНАЕ МОТОРЧЕТАТА НА ФИАТ ПОКРЪСТЕНИ КАТО ОПЕЛ 1,3/1,3CDTI и 1.9/120и150 КОНЧЕТА КОЛКО ЩЕ ИЗДЪРЖАТ????
В МОМЕНТА МАЙ ДОСТА ПО ИЗГОДНО Е БЕНЗИНОВ С ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН.ИНАЧЕ КАТО ВАН Е ЖЕЛЯЗО.
анонимен И като се шчупи краислера ипотекираш апартамента.
анонимен Човека дето хвали 2.5 дизела на Краислер само да му завидим за безхаберието.Италиански дизел на Алфа Ромео направо смешки.
анонимен Скоро четох една класация за най-ненадеждни автомобили-на първо място бше КИА Каренс, след нея се нарежда Крайслер Вояджър, след него ПТ Круйзър ит. н.
анонимен Неотдавна от Opel обявиха официално промяна в производствената си политика. Според нея германската компания отстъпва от пазара на "бюдженти" возила, където трябва да се настани Chevrolet. Евтината южнокорейска продукция на General Motors позволява на рюселсхаймските инженери да концентрират вниманието си върху качеството, като цената остава на втори план. За някои неспециалисти това решение вероятно представлява новина. По-запознатите с развитието на Opel през последните пет-шест години обаче надали ще намерят сензацията. Имено от толкова време се наблюдава сериозен скок в качеството и надеждността на автомобилите от Рюселсхайм, а първият предвестник на тази тедненция се появи на пазара още през 1999 г.
Малко модели на Opel са изненадвали толкова приятно специалисти и собственици, както Zafira. Немският миниван, построен на технологичната база на Astra, имаше нелеката задача да се изправи срещу едноличния лидер в класа Renault Megane Scenic и още дузина новоизлюпени конкуренти на други производители, които искаха своя дял от главоломно разрастващата се пазарна ниша. Надали и най-смелите оптимисти в Рюселсхайм обаче са били приготвени за толкова шумен успех. Отличното качестно на изработката, дизайнът на Porsche, богатата гама от модификации и не на последно място фактът, че при появата си Zafira бе единственият подобен автомобил със седем места, превърнаха модела в бестселър. Седем години след дебюта си и близо две след представянето на второто пколение германският ван се радва на не по-малко търсене на вторичния пазар. Въпреки ласкавите отзиви на специалистите и хвалбите на собствениците обаче, както всеки употребяван автомобил Zafira не бива да се купува на сляпо. Рюселсхаймският семеен приятел има малко на брой недостатъци, но потенциалният купувач трябва да знае за тях.
Наред с очевидните предимства, които седемместната
каросерия
предоставя по силата на българското данъчно законодателство, Zafira печели точки и с непознато до този момент за Opel качество на изработката. Антикорозионната защита на купето заслужава само похвали. Единствено ауспухната система напомня за някогашните проблеми на рюселсхаймската продукция с ръждата. Проблемът обаче се дължи до голяма степен на особеностите на експлоатацията в градски условия, където изминаваните разстояния са прекалено къси за достигане на нормална работна температура. Това води до невъзможност за изпаряване на натрупания в гърнетата конденз.
Твърде малко може да се желае от качеството на интериора. Zafira посреща водача и пътниците с типично тевтонска функционалност. Материалите може и да не изглеждат особено престижни в очите на по-претенциозните купувачи, но са подбрани и сглобени така, че появата на паразитни шумове в
салона
е много рядко явление. Ергономията също заслужава висока оценка, особено по адрес на лекотата, с която се трансформира интериорът. Характерната неувереност при маневриране, която поражда всеки еднообемен автомобил, се парира до голяма степен от триъгълните прозорчета пред предните врати. Челното стъкло е с огромна площ, но дори в най-големия пек салонът не се превръща в сауна заради специалната технология, с която се нанася микроскопичен слой сребърно покритие. То намалява въздействието на слънчевите лъчи.
В петместен вариант вместимостта на багажника достига 490 литра, които могат да се увеличат на 640 в случай, че средният ред седалки се издърпа напред. Ако пък всчки кресла се сгънат, обемът нараства на огромнте 1700 л, като габаритите на товарното пространство позволяват превозването на предмети с дължина до 2.8 метра.
Притеснения не бива да има и за безопасността. Още от началото на производството в серийното оборудване на Zafira са включени четири еърбега и ABS, а от януари 2002-ра срещу допълнително заплащане се монтира електронна стабилизираща система, с която до този момент се оборудват само по-скъпите модификации. При удар пък подглавниците, с които са оборудвани всички седалки на модела, "подпират" тила на пасажера със същата сила, която тялото му оказва на облегалката.Предполага се, че в класа на многофункционалните компактни автомобили водеща роля играе практичността, а не динамиката. Инженерите на Opel обаче са подходили доста различно при проектирането на Zafira. Германският миниван не само разполага с пребогат избор от
моторизации
а и няма конкуренция по отношене на скоростните качества. Единствено някои компактни японски миниванове, предназначени само за вътрешния пазар, разполагат с модификация, аналогична на OPC и нейните 192/200 к.с. Разбира се, масовият потребител едва ли би се изкушил сериозно от такъв еднообемен болид. Разнообразието от други възможности обаче е не по-малко впечатляващо. Общо три други бензинови и два дизелови двигателя задоволяват практически всеки вкус и изисквания, като дори базовият мотор с ходов обем 1.6 литра и мощност 100 к.с. се справя безпроблемно със Zafira. Въпреки това балансът между натоварване, динамични характеристики и икономичност е на страната на по-големия 1.8-литров двигател със 115 или 125 к.с. На онези пък, които не желаят да правят компромиси с факта, че управляват седемместен ван, ще допадне най-вече 2.2-литпровата модификация със солиден табун от близо 150 коня.Съвсем в духа на модата от последните години, Opel бръща сериозно внимание на дизеловите двигатели. Потенциалните собственици на Zafira могат да избират между 2.0- и 2.2-литров турбоагрегат с директно впръскване на горивото и мощност 82/100 и 125 к.с.
Механичната здравина на всеки от изброените двигатели не дава поводи за критики. Проблемите, с които са се сблъсквали по-голяма част от оплакалите се собственици, са резултат от повреди по спомагателните възли и агрегати. Така например, през първите месеци от производството са отчетени неизправности на електронния блок, командващ работата на бензиновите мотори. Opel отстранява дефектите в рамките на гаранционния срок. Пак от началото на продажбите датират и някои повреди на изпускателния колектор при двигателите с обем 1.6 и 1.8 литра. Те са засегнати най-тежко и от евентуално скъсване на ангренажен ремък, макар че вината в случая носи само собственика.
Дизеловите агрегати, монтирани на Zafirа, са известни с завишения разход на масло, заради който понякога при недоглеждане могат да възникнат доста сериозни проблеми. Липсата на достатъчно смазочна течност засяга най-остро по-малкия двулитров двигател, при който понякога се стига до тежки механични повреди. През октомври 2000 г. Opel привиква собственици на същата модификация в сервизите за безплатна смяна на проблемни скоби в турбокомпресора. Добре би било потенциалният купувач да се поинтересува дали са подменени и това е отбелязано в сервизната книжка на колата.
Повече на брой и по-чести са повредите, обусловени от усложнената конструкция на Zafira. Както при почти всеки съвременен автомобил, електрониката взема своя дан. Капризите й понякога създават грижи с антиблокиращата система, моторния мениджмънт или светлините. В Opel полагат доста грижи да подобрят надеждността й и оптимизират електрическите системи почти до края на производството през 2005 г. Мераклиите на коли от първите години обаче трябва да бъдат готови да посрещат евентуални проблеми със стереото от модел NCDR 110 с навигационна система и постоянно горящите заради претоварване крушки на фаровете. В общи линии обаче повечето повреди могат да минат в графата "бели кахъри".
Подобно на други возила от този клас, ходовата част на Zafira понася сериозни натоварвания заради комбинацията от разположен отпред двигател, висока маса и предно предаване. Практиката обаче показва, че при по-щадящо отношение животът на окачването дори надхвърля средната продължителност. Предстоящите поправки могат да се познаят по протеклите амортисьори, които сдават багажа първи.
Много специалисти и собственици сочат Zafira за най-добрия Opel, правен някога. В такова твърдение има доста голяма доза истина. Симпатичният миниван съчетава качества, които го превръщат в един от най-търсените многофункционални модели изобщо. Покупката му има и инвестиционна тежест - този автомобил винаги може да се продаде на добра цена.
анонимен Зафирата има и 1,9 литров дизел със 150 коня. Има и 2-ка бензин описи с 245 коня. На вояджъра трябва да му се сложи hemi за да има шанс.
анонимен Вояджера 2.5ЦРД Е НАЙ ДОБРИЯ ВАН.Рзход 8/100среден,широк,удобен и наистина върви.Всички Зафири му дишат праха, все пак 141к.с.че и с екстри.Това е ВАН....МЕЧТА...
анонимен Който разбира от ванове купува зафира, който се мисли за дървен философ пише глупости.
анонимен Луди сте, ако карате опел :)))
анонимен Купете си които и да е японски ван! Всичките са по- добри от зафирата!
анонимен Колега взимай 2.2 DTI по-добър е 2.0 а розхода на гориво е почти същия.Ето ти малко коментари:
http://www.opelclub-bg.com/forum/index.php?showtopic=68160
анонимен iskam dasi kupia zafira ise kolebaia mejdu 2,0 l i2,2 litrovia dvigatel
анонимен Карам "зафира" от около 1 година, наистина е непретенциозна за подръжка и по ходовата част съм сменил една биалетка за близо 40 000 км. Единствения ми проблем е слабото двигателче- 1.6 със 101 коня. Особено се усеща при изпреварване. Иначе ако не бързаш много за някъде- перфектен семеен автомобил. :)
pop 1,8 ОСВОБОДЕН ЛИ Е
pop КОЛКО ГОРИ НА ГАЗ 1,8 И 1,6
фен на опел имал съм 2 кадета,3 астри,1 корса но в моманта карам зафира б 120кс.Имах голям ,,проблем,,счупи се лампата на барчето за 80000 км.Разход до момента среден по борд комп.8.4 на дълго 6-7.Малко е лоша видимоста към пешеходна пътека.ESPе много добра опция.ОТЛИЧЕН АВТОМОБИЛ -ПРЕПОРЪЧВАМ НА ВСЕКИ
Бебо Някой знаели какви са екстрите на ЗАФИРА 2.0 DTI изпьлнение "ELEGANS"?
emo Imam 1 priqtel det go kazwa mnogo to4no-RAZHODA WARIRA W STRA6NO 6IROKI GRANICI-W GRADA: AKO GO KARA6 SAMO STUDEN POD 10 NQMA DA TI PADNE POD 10,1,AKO POWE4E TOPAL OKOLO 8,9,A IZWANGRADSKO OKOLO 5,6 A TOWA SA PROSTO PRIBLIZITELNI CIFRI,MOJE I POWE4E :)
tnt Какъв е разходът на дизеловите мотори , и по - специално на 120 и 101 коня. Горе- долу.
Радолин карам zafira2002dizel 101к.с.страшно съм доволен.opel това е марката
зафира фен мога да коментирам само първият модел и то Фейслифтовият от 2004г. автомобила ми е дизелов 2.0/101 коня и до момента съм навъртял 150 000 км. освен смяна на масла и филтри съм сменял и EGR клапан. нищо по ходовата част до тук. който търси здрав ван и не го притеснява демодираният интериор , то това е подходящият автомобил за него.
Opel user Карам Астра 1.9/ 120 коня и съм чувал от най-различни източници, че това е най-удачния избор от дизеловите мотори. Аз лично съм много доволен, двигателя е подходящ за Астра, при Зафира имаме още малко тегло отгоре, но предполагам, че това няма да се усети чувствително!
Кирил (другият) Според мен Зафирата е най-добрият компактен ван. Малко хора знаят, но Порше участват в разработката и по точно доколкото си спомням, падащите задни седалки са тяхно дело. 1,9 литровият дизел е италянски и немците препоръчват версията със 120 коня не тази със 150.
Кирил Аз бих избрал 1,9-литровия дизел, ако имах финансовата възможност.
gogo просто да питам - от изброените модели - дизел и бензин кой се е утвърдил като най сполучлив за модела все пак - мерси
vanio
zdr imam zafira 2000g 2.0dti kato e studena prekasva i pushi sinio.
Захари
Най-сполучлив е 1.8 бензин, но всичко е въпрос на личен избор и предпочитания. Има си любители на дизела, които за нищо на света не искат да карат бензинов автомобил. Да уважаваме мнението на другите.
Radoslav
kolega katalizatora ti e za podmiana
rosen
zdr kolegi.imam zafira 2.0dti ot 2003 izvan kolata miri6e ujasno na gazove ili nafta.na kakvo se dalji tova?az ne razbiram ot koli
Vederr
Добра алтернатива на японските ванове, ако не можете да си ги позволите. По качество на изработка и надеждност се нарежда доста след всички японски ванове, но е по- добър определено от рено сценик и ситроен пикасо. Заслужава си!
Анонимен
Здавеите Колеги. Имам проблем с Опел Зафира свети ми лампата за недостатачно охладителна течност,а точноста е по норма ,а стартера върти и не изка да запали
андро
Всичси позитивни мнения са от хора, които карат Зафира, а всички негативни са от хора които дори не са се возили в нея.
Анонимен
Dvigatelqt koito e 150 k.s. dizel e italianski bokluk!!! Znam go ot lichen opit!!!
dimo
molqvise malko da mi pomognete sas izbora,,,mnogo chetoh za 2,0 che e e spolochliva imala defekti,,molq za pomosht
dimo
zdr,hora mnogo iskm zafira ama vazmojnostite mi sa za 2,0 motora,abe prosto iskam van,apak na sarcetomi e zafirata
ал
има ли някой Зафира 1,6/2003г с фабричен метан, дайте повече инфо ако знаете
joro
зафира има проблем с електрониката
Opel Zafira или Mazda Premacy
Коя да избера? Искам да бъде с дизелов мотор, след 2002-2003. Като цяло от прочетеното в интернет, мазда е по- добрата марка. За сега везните клонят към Премасито. Главно заради модерния дизайн на купето и интериора. За моторите казват, че са надеждни и икономични. Опела също ми харесва, но забележките към него за сега са повече.
Анонимен
Дончо 19.03.2011г.09.35ч. аз също имам зафира 2.0 16 V 82к. Притежавам я от 4 години и съм мното доволен от автомобила.Сменил съм подгряващите свещи и гарнитурата на испускателните тръби .Това според мен не са големи проблеми.
Анонимен
тази статия е за новия метан , а нещо за стария 1,6 97 коня кажете
boro
Виж тази статия. Може да ти помогне http://www.ams.bg/content/flex-and-the-city-opel-zafira-1-6-cng-turbo-i-1-7-cdti-005518
Анонимен
кажете нещо за модела на метан...има ли доволни...
Анонимен
http://www.opelclub-bg.com/forum/index.php?showtopic=33370&st=40 Тук има много изписано за модела!
Анонимен
Я кажете нешто за мотора 1.8 125к.с.че смятам да взимам такава машина.Автомат заслужава ли си??? Отговорете ми по бързо !!!
Aнонимен ANGEL
sega sam v espaniq kupih si q tuk i jeveq i ba4kam v momenta v espaniq ujas s tazi elektronika dva pati po 2300.evr.za celiq remont
Aнонимен ANGEL
AZ sam s zafira 2,tdi.2004.god.kupih si q nova.izte4e garanciqta.i se skapa elektronikata na gnp.i ne iska da zapali.v serviza s nova gnp i 2 god. garanciq.i sled 2god. pak sa6tiq slu4ai i sega mi ostavat okolo 40.dni i kosata mi se kadri kato se setq.
Aнонимен
100 konia mogat li da ia tegliat tazi taliga. kaluf
plamen
Imam Zafira 2006g. 1.9- 100k. Razhoda i e 8-gradsko i 5.6-izvangardsko. Imam malak problem s zapalvaneto i malko mi e golyama - trudno se vijda okolo neya , no inache na 6 ta skorost si varvi s 160 i si nabira i izprevara bez problemi.
Aнонимен
САМО НЕ СЕ ЗНАЕ МОТОРЧЕТАТА НА ФИАТ ПОКРЪСТЕНИ КАТО ОПЕЛ 1,3/1,3CDTI и 1.9/120и150 КОНЧЕТА КОЛКО ЩЕ ИЗДЪРЖАТ???? В МОМЕНТА МАЙ ДОСТА ПО ИЗГОДНО Е БЕНЗИНОВ С ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН.ИНАЧЕ КАТО ВАН Е ЖЕЛЯЗО.
анонимен
И като се шчупи краислера ипотекираш апартамента.
анонимен
Човека дето хвали 2.5 дизела на Краислер само да му завидим за безхаберието.Италиански дизел на Алфа Ромео направо смешки.
анонимен
Скоро четох една класация за най-ненадеждни автомобили-на първо място бше КИА Каренс, след нея се нарежда Крайслер Вояджър, след него ПТ Круйзър ит. н.
анонимен
Неотдавна от Opel обявиха официално промяна в производствената си политика. Според нея германската компания отстъпва от пазара на "бюдженти" возила, където трябва да се настани Chevrolet. Евтината южнокорейска продукция на General Motors позволява на рюселсхаймските инженери да концентрират вниманието си върху качеството, като цената остава на втори план. За някои неспециалисти това решение вероятно представлява новина. По-запознатите с развитието на Opel през последните пет-шест години обаче надали ще намерят сензацията. Имено от толкова време се наблюдава сериозен скок в качеството и надеждността на автомобилите от Рюселсхайм, а първият предвестник на тази тедненция се появи на пазара още през 1999 г. Малко модели на Opel са изненадвали толкова приятно специалисти и собственици, както Zafira. Немският миниван, построен на технологичната база на Astra, имаше нелеката задача да се изправи срещу едноличния лидер в класа Renault Megane Scenic и още дузина новоизлюпени конкуренти на други производители, които искаха своя дял от главоломно разрастващата се пазарна ниша. Надали и най-смелите оптимисти в Рюселсхайм обаче са били приготвени за толкова шумен успех. Отличното качестно на изработката, дизайнът на Porsche, богатата гама от модификации и не на последно място фактът, че при появата си Zafira бе единственият подобен автомобил със седем места, превърнаха модела в бестселър. Седем години след дебюта си и близо две след представянето на второто пколение германският ван се радва на не по-малко търсене на вторичния пазар. Въпреки ласкавите отзиви на специалистите и хвалбите на собствениците обаче, както всеки употребяван автомобил Zafira не бива да се купува на сляпо. Рюселсхаймският семеен приятел има малко на брой недостатъци, но потенциалният купувач трябва да знае за тях. Наред с очевидните предимства, които седемместната каросерия предоставя по силата на българското данъчно законодателство, Zafira печели точки и с непознато до този момент за Opel качество на изработката. Антикорозионната защита на купето заслужава само похвали. Единствено ауспухната система напомня за някогашните проблеми на рюселсхаймската продукция с ръждата. Проблемът обаче се дължи до голяма степен на особеностите на експлоатацията в градски условия, където изминаваните разстояния са прекалено къси за достигане на нормална работна температура. Това води до невъзможност за изпаряване на натрупания в гърнетата конденз. Твърде малко може да се желае от качеството на интериора. Zafira посреща водача и пътниците с типично тевтонска функционалност. Материалите може и да не изглеждат особено престижни в очите на по-претенциозните купувачи, но са подбрани и сглобени така, че появата на паразитни шумове в салона е много рядко явление. Ергономията също заслужава висока оценка, особено по адрес на лекотата, с която се трансформира интериорът. Характерната неувереност при маневриране, която поражда всеки еднообемен автомобил, се парира до голяма степен от триъгълните прозорчета пред предните врати. Челното стъкло е с огромна площ, но дори в най-големия пек салонът не се превръща в сауна заради специалната технология, с която се нанася микроскопичен слой сребърно покритие. То намалява въздействието на слънчевите лъчи. В петместен вариант вместимостта на багажника достига 490 литра, които могат да се увеличат на 640 в случай, че средният ред седалки се издърпа напред. Ако пък всчки кресла се сгънат, обемът нараства на огромнте 1700 л, като габаритите на товарното пространство позволяват превозването на предмети с дължина до 2.8 метра. Притеснения не бива да има и за безопасността. Още от началото на производството в серийното оборудване на Zafira са включени четири еърбега и ABS, а от януари 2002-ра срещу допълнително заплащане се монтира електронна стабилизираща система, с която до този момент се оборудват само по-скъпите модификации. При удар пък подглавниците, с които са оборудвани всички седалки на модела, "подпират" тила на пасажера със същата сила, която тялото му оказва на облегалката.Предполага се, че в класа на многофункционалните компактни автомобили водеща роля играе практичността, а не динамиката. Инженерите на Opel обаче са подходили доста различно при проектирането на Zafira. Германският миниван не само разполага с пребогат избор от моторизации а и няма конкуренция по отношене на скоростните качества. Единствено някои компактни японски миниванове, предназначени само за вътрешния пазар, разполагат с модификация, аналогична на OPC и нейните 192/200 к.с. Разбира се, масовият потребител едва ли би се изкушил сериозно от такъв еднообемен болид. Разнообразието от други възможности обаче е не по-малко впечатляващо. Общо три други бензинови и два дизелови двигателя задоволяват практически всеки вкус и изисквания, като дори базовият мотор с ходов обем 1.6 литра и мощност 100 к.с. се справя безпроблемно със Zafira. Въпреки това балансът между натоварване, динамични характеристики и икономичност е на страната на по-големия 1.8-литров двигател със 115 или 125 к.с. На онези пък, които не желаят да правят компромиси с факта, че управляват седемместен ван, ще допадне най-вече 2.2-литпровата модификация със солиден табун от близо 150 коня.Съвсем в духа на модата от последните години, Opel бръща сериозно внимание на дизеловите двигатели. Потенциалните собственици на Zafira могат да избират между 2.0- и 2.2-литров турбоагрегат с директно впръскване на горивото и мощност 82/100 и 125 к.с. Механичната здравина на всеки от изброените двигатели не дава поводи за критики. Проблемите, с които са се сблъсквали по-голяма част от оплакалите се собственици, са резултат от повреди по спомагателните възли и агрегати. Така например, през първите месеци от производството са отчетени неизправности на електронния блок, командващ работата на бензиновите мотори. Opel отстранява дефектите в рамките на гаранционния срок. Пак от началото на продажбите датират и някои повреди на изпускателния колектор при двигателите с обем 1.6 и 1.8 литра. Те са засегнати най-тежко и от евентуално скъсване на ангренажен ремък, макар че вината в случая носи само собственика. Дизеловите агрегати, монтирани на Zafirа, са известни с завишения разход на масло, заради който понякога при недоглеждане могат да възникнат доста сериозни проблеми. Липсата на достатъчно смазочна течност засяга най-остро по-малкия двулитров двигател, при който понякога се стига до тежки механични повреди. През октомври 2000 г. Opel привиква собственици на същата модификация в сервизите за безплатна смяна на проблемни скоби в турбокомпресора. Добре би било потенциалният купувач да се поинтересува дали са подменени и това е отбелязано в сервизната книжка на колата. Повече на брой и по-чести са повредите, обусловени от усложнената конструкция на Zafira. Както при почти всеки съвременен автомобил, електрониката взема своя дан. Капризите й понякога създават грижи с антиблокиращата система, моторния мениджмънт или светлините. В Opel полагат доста грижи да подобрят надеждността й и оптимизират електрическите системи почти до края на производството през 2005 г. Мераклиите на коли от първите години обаче трябва да бъдат готови да посрещат евентуални проблеми със стереото от модел NCDR 110 с навигационна система и постоянно горящите заради претоварване крушки на фаровете. В общи линии обаче повечето повреди могат да минат в графата "бели кахъри". Подобно на други возила от този клас, ходовата част на Zafira понася сериозни натоварвания заради комбинацията от разположен отпред двигател, висока маса и предно предаване. Практиката обаче показва, че при по-щадящо отношение животът на окачването дори надхвърля средната продължителност. Предстоящите поправки могат да се познаят по протеклите амортисьори, които сдават багажа първи. Много специалисти и собственици сочат Zafira за най-добрия Opel, правен някога. В такова твърдение има доста голяма доза истина. Симпатичният миниван съчетава качества, които го превръщат в един от най-търсените многофункционални модели изобщо. Покупката му има и инвестиционна тежест - този автомобил винаги може да се продаде на добра цена.
анонимен
Зафирата има и 1,9 литров дизел със 150 коня. Има и 2-ка бензин описи с 245 коня. На вояджъра трябва да му се сложи hemi за да има шанс.
анонимен
Вояджера 2.5ЦРД Е НАЙ ДОБРИЯ ВАН.Рзход 8/100среден,широк,удобен и наистина върви.Всички Зафири му дишат праха, все пак 141к.с.че и с екстри.Това е ВАН....МЕЧТА...
анонимен
Който разбира от ванове купува зафира, който се мисли за дървен философ пише глупости.
анонимен
Луди сте, ако карате опел :)))
анонимен
Купете си които и да е японски ван! Всичките са по- добри от зафирата!
анонимен
Колега взимай 2.2 DTI по-добър е 2.0 а розхода на гориво е почти същия.Ето ти малко коментари: http://www.opelclub-bg.com/forum/index.php?showtopic=68160
анонимен
iskam dasi kupia zafira ise kolebaia mejdu 2,0 l i2,2 litrovia dvigatel
анонимен
Карам "зафира" от около 1 година, наистина е непретенциозна за подръжка и по ходовата част съм сменил една биалетка за близо 40 000 км. Единствения ми проблем е слабото двигателче- 1.6 със 101 коня. Особено се усеща при изпреварване. Иначе ако не бързаш много за някъде- перфектен семеен автомобил. :)
pop
1,8 ОСВОБОДЕН ЛИ Е
pop
КОЛКО ГОРИ НА ГАЗ 1,8 И 1,6
фен на опел
имал съм 2 кадета,3 астри,1 корса но в моманта карам зафира б 120кс.Имах голям ,,проблем,,счупи се лампата на барчето за 80000 км.Разход до момента среден по борд комп.8.4 на дълго 6-7.Малко е лоша видимоста към пешеходна пътека.ESPе много добра опция.ОТЛИЧЕН АВТОМОБИЛ -ПРЕПОРЪЧВАМ НА ВСЕКИ
Бебо
Някой знаели какви са екстрите на ЗАФИРА 2.0 DTI изпьлнение "ELEGANS"?
emo
Imam 1 priqtel det go kazwa mnogo to4no-RAZHODA WARIRA W STRA6NO 6IROKI GRANICI-W GRADA: AKO GO KARA6 SAMO STUDEN POD 10 NQMA DA TI PADNE POD 10,1,AKO POWE4E TOPAL OKOLO 8,9,A IZWANGRADSKO OKOLO 5,6 A TOWA SA PROSTO PRIBLIZITELNI CIFRI,MOJE I POWE4E :)
tnt
Какъв е разходът на дизеловите мотори , и по - специално на 120 и 101 коня. Горе- долу.
Радолин
карам zafira2002dizel 101к.с.страшно съм доволен.opel това е марката
зафира фен
мога да коментирам само първият модел и то Фейслифтовият от 2004г. автомобила ми е дизелов 2.0/101 коня и до момента съм навъртял 150 000 км. освен смяна на масла и филтри съм сменял и EGR клапан. нищо по ходовата част до тук. който търси здрав ван и не го притеснява демодираният интериор , то това е подходящият автомобил за него.
Opel user
Карам Астра 1.9/ 120 коня и съм чувал от най-различни източници, че това е най-удачния избор от дизеловите мотори. Аз лично съм много доволен, двигателя е подходящ за Астра, при Зафира имаме още малко тегло отгоре, но предполагам, че това няма да се усети чувствително!
Кирил (другият)
Според мен Зафирата е най-добрият компактен ван. Малко хора знаят, но Порше участват в разработката и по точно доколкото си спомням, падащите задни седалки са тяхно дело. 1,9 литровият дизел е италянски и немците препоръчват версията със 120 коня не тази със 150.
Кирил
Аз бих избрал 1,9-литровия дизел, ако имах финансовата възможност.
gogo
просто да питам - от изброените модели - дизел и бензин кой се е утвърдил като най сполучлив за модела все пак - мерси