Къде е границата между представителите на малкия и компактния клас? Често разграничителната черта се поставя върху четирите метра обща дължина на каросерията, което би означавало, че със своите 4,03 метра Peugeot 207 вече не е малък, а компактен модел. Въпреки това и независимо от факта, че французинът отбелязва ръст от цели 21 сантиметра в сравнение с предшественика си Peugeot 206, интериорът му не е много по-просторен. Ако търсите по-модерен автомобил, несъмнено трябва да се насочите към 207, но 206 също си остава добър избор. Ветеранът, от който след старта на производството през 1998 година са продадени над 6,5 милиона екземпляра, продължава да впечатлява със солидното си изпълнение, по-изгодните си ценови равнища и по-сдържаната си стилистика. Той дори успя да надживее Peugeot 207, който отстъпи място на 208, докато 206 продължи да се произвежда в модернизираната версия Plus
Двигател: Базовият двигател с 60 к.с. в Peugeot 206 Plus е познат и изпитан боец, докато в значително по-тежкия 207 работи друг базов бензинов мотор с мощност 73 к.с. По-горните нива на мощност се бележат последователно от машините с 95, 120 и 156 к.с., а на върха е версията RC с нейния турбомотор със 175 к.с. (от май 2007 година). Към тях се прибавя палитра от икономични, мощни и приятни като работни маниери дизилови агрегати HDi с филтри за твърди частици (FAP). Доста добра динамика показва дори малкия 1.4 HDi със своите 68 к.с., но най-икономичен е 207 HDI с красноречивото допълнение 99g, чиито среден разход се ограничава до 3,8 л/100 км
Каросерия: Още първите екземпляри на Peugeot 206 разполагат с изцяло поцинкована каросерия, която остави в историята въпроса с корозията. 207 се предлага в три варианта на каросерията – хечбек, комби SW и купе-кабриолет CC
Изработка: Изпълнението е на добро ниво за класа. За това говорят и числата в статистиката на Dekra, потвърждаващи солидното качество на малкия модел на Peugeot. Изпъкват единствено честите проблеми със светлините и особено тези при 206 с неговите халогенни лампи H4
Безопасност: Добро серийно равнище с четири въздушни възглавници. От 2010 година ESP се предлага стандартно и при базовата версия на оборудване
Ходова част: Настройките при Peugeot 207 са стегнати, но не и излишно твърди, което се отразява добре на маневреността. Електрическия механизъм на сервоуправлението работи прецизно и показва достатъчна чувствителност. Не се наблюдават проблеми дори при екземпляри с висок пробег
По принцип базовите двигатели са напълно достатъчни за ежедневна употреба на кратки разстояния, но при по-тежкия Peugeot 207 е добре да се насочите към по-мощния и икономичен бензинов мотор с 95 к.с. HDi-моторите са известни с приятната си работа и добрата тяга
На германския вторичен пазар 206 и 207 могат да се намерят във варианти хечбек с две и с четири врати, комби SW и купе-кабриолет CC
При Peugeot 206 ви препоръчваме автомобил, произведен след фейслифта през 2003 година, а при 207 годината на производство не играе особена роля
Трите нива на изпълнение на Peugeot 207 - Filou, Tendance и Premium демонстрират обичайното стъпаловидно нарастване на оборудването за комфорт и безопасност. Добре е да вземете автомобил с ESP. 206 Plus се предлага само в две нива на оборудване
Предлагането на изгодни като цена 207 е огромно – преди всичко в базовите версии на модела. Ако пътувате много се насочете към някой от икономичните дизелови двигатели
Експертите от Dekra твърдят следното: Като цяло Peugeot 207 се представя убедително по отношение на техническата надеждност. Отвреме-навреме се отбелязват проблеми в електронния управляващ блок на двигателя, при автомобили с голям пробег е добре да се провери и износването на спирачните дискове и накладки. Ходовата част и кормилната уредба се оказват изключително надеждни дори при автомобили с много километри зад гърба си
* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.
Стамен
Ел. кормилно управление отказа. Колата е пежо 207 1.6нди 92кс 2011г на120х км