Моделът от среден клас Peugeot 407 играе в лигата на VW Passat, но не може да се похвали с неговата популярност.
След като дълги години Peugeot се бе насочил към по-сдържаната част на клиентелата на средния клас, през 2004 година френската марка представи 407 с много по-изразена и впечатляваща външна стилистика. Въпреки изгодното ценово позициониране и модерните дизелови мотори обаче, освен във Франция, този автомобил не се превърна в някакъв пазарен хит. През декември 2011 година производството на Peugeot 407 бе прекратено.
Двигател: В рамките на моделния живот се предлагаше многообразие от четири- и шестцилиндрови двигатели, като оборудваните с филтър за твърди частици дизели са доста по-популярни от бензиновите мотори. Особено харесван е хармонично работещият двулитров HDi агрегат със 136 к.с., който се отличава с добри динамични качества и нисък разход на гориво (6,0 литра/100 км). Ако сте се насочили към бензинов мотор, най-добре е това да е 2,2-литровият (163 к.с.).
Каросерия: През 2005 г. към гамата на седана и комбито (SW) се добави и елегантното купе. Най-голям интерес от страна на клиентите обаче има към комбито, което е придобило доста по-спортни черти от предшествениците си. Този лайфстайл елемент в дизайна обаче е за сметка на функционалността на автомобила, чийто багажен обем намалява до едва 448–1365 литра. Освен това каросериите и на трите модела не блестят със своите качества по отношение на обзора.
Изработка: В сравнение с предшественика Peugeot 406, качеството на материалите и сглобяването е на доста по-високо ниво. Въпреки това, съгласно анализите на Dekra, то все пак не е на нужната за класа висота.
Безопасност: Peugeot 407 проявява добре балансирано поведение на пътя и е получил пет звезди в теста на Euro NCAP. Високият стандарт на безопасност е в сила и при оборудването, включващо седем до девет въздушни възглавници.
Ходова част: Не очаквайте типично френското отношение към комфорта на возене в този автомобил. Ходовата част на Peugeot 407 е стегнато настроена, но безчувственото управление ограничава поривите към динамично шофиране. Податливи към износване още при ниски пробези са шарнирните съединения в окачването, както и спирачките.
Кой двигател ви препоръчваме
Особено популярен е приятно работещият двулитров дизел със 136 к.с., като алтернатива може да се приеме по-мощният 2.2 HDi (170 к.с.), който изразходва около шест литра на 100 км. Бензиновият двигател с мощност от 163 к.с. консумира девет литра/100 км.
Кой тип каросерия да изберете
Комбито, носещо името SW, е доста по-популярно от седана и купето, но със своя багажен обем от 448 до 1365 литра предлага доста под средното за класа. Лайфстайл дизайнът обаче се подчертава от големия панорамен покрив (серийно от 2007 година).
От коя година да е моделът
Препоръчителни са моделите след лятото на 2008 година, когато 407 е преработен; ако от окачването идват неприятни звуци, бягайте далече от този автомобил.
Кое ниво на оборудване е подходящо
След фейслифта от 2008 година дори базовото ниво включва CD-радио, климатроник, темпомат и кожен волан.
Каква е цената
Peugeot 407 от 2008 година с бензинов мотор се предлага за около 9000 евро, за вариантите с дизелови мотори трябва да се бръкнете с още 3000 евро.
Колко е надежден
Според специалистите от Dekra при Peugeot 407 се забелязва износване на елементите от конструктивната група на ходовата част/кормилното управление дори при пробези под 100 000 км. При техническите прегледи се откриват по-специално износени шарнирни съединения в шенкелите. Повреди над средното се забелязват и при спирачките и двигателите. Интересно е да се отбележи, че автомобилите с по-големи пробези се представят по-добре в съответната статистика.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-зле от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(по-зле от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(на средно ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
петко моля дайте мнение за пежо 407-2,2 мотор 163к бензин/гас заслужава ли си как е като ходова част и поддръжка
Красимир Нейчев Много съм доволен от моята 407ца. Както споменаха в сайта разхода е добър динамиката е почети впечатляваща. За една година и малко над 10 000 км съм сменил кормилен накрайник и аксиални лагери.
петко
моля дайте мнение за пежо 407-2,2 мотор 163к бензин/гас заслужава ли си как е като ходова част и поддръжка
Красимир Нейчев
Много съм доволен от моята 407ца. Както споменаха в сайта разхода е добър динамиката е почети впечатляваща. За една година и малко над 10 000 км съм сменил кормилен накрайник и аксиални лагери.