„Еврованът” Peugeot 807 е таен фаворит по отношение на предлаганото място и гъвкавостта – единствено спирачките му изискват по-щателна проверка.
Той е последният представител на едно отмиращо семейство модели: така наречените „еврованове”. Навлязъл преди повече от десет години в своето второ поколение заедно с тримата си родственици, днес Peugeot 807 е надживял всичките си братя и сестри – Citroën C8, Fiat Ulysse и Lancia Phedra. Всъщност базовата концепция за еднообемна каросерия с две плъзгащи се врати и място за осем души върху площта на едно комби от среден клас и днес изглежда в крак с времето. Но тъй като сега тенденцията е по-скоро в посока към компактни SUV модели и ванове, големите семейни таксита могат да се купят евтино на пазара за употребявани автомобили.
Двигател: Моделът стартира през 2002 г. с три бензинови (от 135 до 205 к.с.) и два дизелови мотора (107 и 128 к.с., винаги с филтър за твърди частици), но междувременно гамата беше съобразена с търсенето. Сега 807 се доставя само с два дизела. Сред екземплярите на възраст до пет години в предлагането доминира HDi моторът със 136 к.с., който е адекватен задвижващ агрегат за Peugeot 807.
Каросерия: Двете плъзгащи се врати са част от серийното оборудване; в зависимост от нивото те могат да са и с електрическо задвижване. Предимство на Peugeot 807 е гъвкавата подредба на мебелировката с до пет самостоятелни седалки отзад, които могат да заемат различни положения, но не и да потъват в пода. По желание за третия ред се предлага триместна цяла седалка.
Изработка: „Евровановете”, произвеждани във Франция от съвместното предприятие Sevel на Fiat и PSA, нямат репутация на светъл пример за прецизна изработка. Peugeot се опита да компенсира това с по-богато от средното оборудване още от базовата версия.
Безопасност: През 2003 г. Peugeot 807 получи пет звезди в краштеста на Euro NCAP, което тогава беше ново явление в сегмента на вановете. Системата ESP и спирачният асистент са серийни, също както и активните опори за глава отпред и шест въздушни възглавници, включително дълги завеси, които предпазват и пасажерите от третия ред.
Ходова част: Естествено, тежащият 1,8 тона 807 не е чудо на управляемостта. В статистиката за дефектите френският модел също плаща данък на своето тегло. В замяна на това той импонира с добър комфорт на возене.
Кой двигател ви препоръчваме
Понеже предлаганите по-рано от Peugeot бензинови мотори не блестят в тежкия 807 нито с темперамент (изключение: трилитровият V6 с 205 к.с.), нито с икономичност, дори онези купувачи на нови автомобили, които не пътуват много, са предпочели дизелите. Умно решение, защото дизеловите агрегати на Peugeot радват с добра тяга, равномерен ход и нисък разход на гориво. Популярният HDi 135 е напълно достатъчен за задвижване на 807; още повече сила при умерено повишен разход предлага по-мощният с 27 к.с. HDi 165, а също и HDi 170 Biturbo (2007–2010).
От коя година да е моделът
Дебютиралият през 2002 г. Peugeot 807 беше обновен за първи път през 2006 г. Оттогава всичките версии изпълняват стандарта за отработили газове Euro 4, освен това се появи и двулитровият HDi със 136 к.с. и шестстепенна трансмисия. В началото на 2008 г. бяха направени леки визуални корекции и бяха въведени нови версии на оборудване (Family като базова, серийно с пет самостоятелни седалки).
Кое ниво на оборудване е подходящо
Още от нивото Esplanade или Family на борда присъстват серийно ESP, климатична инсталация електрозадвижване на прозорците и CD радио. Tendance добавя въртящи се предни седалки и двузонов автоматичен климатик. Platinum (само в комбинация с най-мощните мотори) включва наред с другото кожени кресла и електрически плъзгащи се врати.
Каква е цената
Петгодишни дизелови екземпляри (HDi 135) с под 100 000 километра пробег се предлагат по интернет борсите от 12 000 eвро. Недотам икономичните бензинови версии не играят в Германия почти никаква роля и понякога се търгуват много под котировките на DAT.
Колко е надежден
Мнението на експертите от Dekra: Податливата на повреди спирачна уредба осуетява по-доброто представяне на Peugeot 807. Голямото тегло е причина за по-чести от обичайното повреди и износване на дискове и накладки, особено след по-дълъг пробег. Ако автомобилът тропа по време на пробното шофиране, това може да е признак за разбита съединителна щанга на стабилизатора или дори за счупена пружина.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
n/a
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(на средно ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(на средно ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили