Пъргавият модел с централен двигател от Цуфенхаузен предлага всички преимущества на Porsche срещу половината от цената на 911.
Докато моделът Porsche Boxster със сгъваем текстилен покрив през 2004 се сдоби с втора генерация (987), неговият закрит дериват Cayman се появи на бял свят едва през есента на 2005 година. За разлика от 911, при този модел Porsche продават купето по-скъпо от кабриолета и с по-твърдо окачване и по-солидна каросерия го позиционират като спортен уред. През февруари 2009 година двата модела получават фейслифт и трансмисия с два съединителя като опция, смяната на поколенията идва през 2012 г. за (Boxster) и 2013 г. ( за Cayman).
Двигател: Серията малки модели се задвижва от същите боксерни двигатели, които използва и 911, само че с по-ниска мощност. Още базовата версия с от 240 до 265 к.с. (до 2008 година с петстепенна трансмисия) предлага прекрасна динамика, а S-вариантите (285 до 320 к.с.) са дори още по-темпераментни. Преминаването към директно впръскване на горивото носи на двигателите малко допълнителна мощност при намален разход, а автоматичната трансмисия с хидравличен преобразувател на въртящия момент е заменена от агрегат с два съединителя.
Каросерия: Заради централно разположенията двигател и двата модела са двуместни, но с достатъчно място за багаж (280 л при Porsche Boxster, 410 л при Porsche Cayman). Каросерията е изключително солидна (особено при купето), но в интериора липсват достатъчно места за предмети. Ако не броим наличието на някои твърди пластмасови детайли, изработката е на добро ниво, а повечето екземпляри са оборудвани с доста допълнителни екстри. Автоматизираният покрив не създава проблеми.
Изработка: Ако не броим наличието на някои твърди пластмасови детайли, изработката е на добро ниво, а повечето екземпляри са оборудвани с доста допълнителни екстри. Автоматизираният покрив не създава проблеми.
Безопасност: ESP, шестте въздушни възглавници, първокласните спирачки и добрата защита при сблъсък са налице при всички модели.
Ходова част: В сравнение с по-големите и по-тежки задномоторни модели 911, малкото Porsche Boxster е дори още по-динамично, като специално Cayman е истинско чудо по отношение на управляемостта. Адаптивното окачване (PASM) и скъсеният ход на скоростния лост са препоръчителни опции.
Кой двигател ви препоръчваме
В нормални условия базовото задвижване е абсолютно достатъчно, макар че S-вариантите наистина са още по-динамични. Те обаче са осезаемо по-скъпи както като цена, така и като поддръжка.
Кой тип каросерия да изберете
По-ниската цена, по-комфортното окачване и възможността за пътуване с отворен покрив говорят в полза на Boxster. За любителите на спортните изживявания препоръчваме купето Cayman, особено в екстремния R-вариант.
От коя година да е моделът
Моделите след фейслифта от 2009 година са с по-мощни и по-икономични двигатели и серийна шестстепенна трансмисия или PDK кутия като опция.
Кое ниво на оборудване е подходящо
За щастие почти няма Porsche, което да е със скромното базово оборудване и да няма опции като климатроник и отопляеми седалки с кожена тапицерия, адаптивното окачване PASM и биксеноновите светлини са сред препоръчителните опции.
Каква е цената
Ранни екземпляри от второто поколение могат да се намерят за около 20 000 евро; закритият Cayman не е много по-скъп.
Колко е надежден
Експертите от Dekra твърдят следното: С доброто си представяне в статистиките с повредите на Dekra, Porsche Boxster и Cayman са на по-добро от средното за класа ниво. Експертите на Dekra обаче нерядко регистрират течове на масло от двигателя и недобри резултати от проверката на отработилите газове, както и износване на елементи от спирачната система ¬– основно на дисковете. Всичко останало спада в графата „дреболии”.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(на средно ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(на средно ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили