Просторният, комфортен и предлагащ високо ниво на безопасност малък френски модел Renault Clio демонстрира висока зрялост в третото си издание
Третото поколение на Renault Clio е по-скоро сред незабележимите герои, лишени от ярките (и невинаги успешни) изблици по отношение на дизайна при своите предшественици. И може би именно тази липса обяснява до голяма степен пазарният успех на aвтомобила, който миналата година бе сменен от четвъртия поред модел на Renault с това име
Двигател: Renault Clio III отбеляза пазарната си премиера през 2005 година с гама от три бензинови и три дизелови двигатели. Бензиновият мотор с работен обем 1,2 литра развива 75 к.с., а този с 1,6 литра се предлага във варианти с 88 и 112 к.с. Всички дизелови мотори са с кубатура 1,5 литра, а мощността им е съответно 68, 86 и 106 к.с. При фейслифта през 2009 година към палитрата бе добавен 1,6-литров бензинов двигател със 128 к.с., както и мощен двулитров агрегат с 201 к.с.
Каросерия: Вътрешното пространство е значително по-просторно от това при предходното поколение на модела, а багажникът побира минимум 288 литра (плюс 33 литра) и може да се увеличи до 1038 литра със сгъване на задните седалки. На задните места има достатъчно пространство за двама възрастни, но изключително тясната средна седалка може да се ползва само от деца
Изработка: Арматурното табло изглежда доста семпло като подредба, но е добре изпълнено и с приятни материали. Критики могат да се отправят към шумовете, които можете да чуете понякога при движение по лоши пътища, както и от прекалено меките тапицерии на седалките, които за щастие разполагат с доста широк диапазон за настройки
Безопасност: За представител на този клас Clio предлага доста високо равнище на пасивна безопасност, заради което бе възнаграден с оценка от пет звезди в тестовете Euro NCAP. Моделът разполага с фронтални и странични въздушни възглавници, странични въздушни завеси, както и със система, която прибира към пода спирачния педал в случай на фронтален сблъсък. За съжаление системата ESP е предлагана серийно само при скъпото ниво на изпълнение Initialе, но ви съветваме да не я пренебрегвате при избора на употребяван автомобил
Ходова част: Инженерите на Renault са настроили комфортно ходовата част на модела (използваща голяма част от компонентите на по-големия Mégane, което се е отразило добре на удобството при пътуване на дълги разстояния без да влияе зле на динамиката на пътя на Clio - елементите на окачването реагират адекватно и при ниска скорост на движение. За сметка на това кормилната уредба заслужава критика поради вибрациите във волана при движение по лоша настилка и индиректната работа с бледа обратна информация при динамично шофиране по осечки със завои
Кой двигател ви препоръчваме
Версията на Renault Clio с двигател със 75 к.с. определено не страда от липса на мощност – стига да не ви се налага да пътувате често и с висока скорост по магистрала. Двулитровият бензинов мотор осигурява по-добра динамика, а 1,5-литровият дизел се отличава с плавна работа, мощ и нисък разход на гориво
Кой тип каросерия да изберете
Oще при премиерата на модела Renault представиха както версията с две, така и значително по-практичната модификация с четири врати на малкия хечбек. Ако ви се налага да превозвате често обемисти товари, можете да се насочите към представеното през 2007 година комби Grandtour.
От коя година да е моделът
Добре е да се насочите към модели, произведени след месец май 2009 година, когато Renault Clio бе подложен на дълбок фейслифт с модернизация на техниката и дизайна
Кое ниво на оборудване е подходящо
Автоматичната климатична инсталация е част от допълнителното оборудване при Clio, но е много препоръчителна. Добро оборудване предлага нивото на изпълнение Dynamique с разделно сгъвами задни седалки, шест въздушни възглавници и облицован с кожа волан
Каква е цената
Модели с бензинов двигател със 75 к.с. от 2006 година вече се предлагат за около 3400 евро, но тези с двулитров мотор са почти два пъти по-скъпи
Колко е надежден
Експертите от Dekra твърдят следното: Малкият френски модел Renault Clio се представя убедително в своя клас с ограничен брой регистирани при прегледите проблеми. Особено внимание изисква състоянието на шарнирните връзки и съединенията на предното окачване, проблемите с които се появяват отвреме-навреме в отчетите на механиците на Dekra, но са много по-редки от обичайното за класа
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(на средно ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(на средно ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили