Прагматизмът се нуждае от простор – и го открива в Renault Kangoo. Във второто си поколение фургончето стана по-комфортно и много по-голямо.
Първо дете? Изведнъж се въоръжавате с целия си разум, забравяте за красотата, динамиката и престижа като атрибути на един автомобил. Добре дошли в истинския живот – тъкмо за него е създадено Renault Kangoo. Дори ако отначало ви е малко трудно да го обикнете – най късно когато вкарате вътре цяла детска количка заедно с чадърчето, докато други бащи се опитват да напъхат полуразглобеното детско возило в своето лайфстайл комби, вие – е, не че ще се влюбите в Kangoo, но поне ще го оцените.
Двигател: За къси разстояния и спорадични, спокойни дълги пътешествия може да послужи и бензиновият мотор. Той е налице по-рядко с 87 и много по-често със 106 к.с. Нито охотата към високи обороти, нито добрата междинна тяга или икономичността могат да бъдат причислени към неговите добродетели, но той е просто достатъчен за всичко и освен това е една лишена от амбиции, изпитана и надеждна машина. Всичко това важи и за версиите с различна мощност на 1,5-литровия турбодизел. Той също не създава големи неприятности, освен това с времето е станал доста по-икономичен, като стандартният разход на средната версия (86/90 к.с.) е спаднал от 5,3 на 4,4 л/100 км.
Каросерия: През петгодишния производствен период изработката на Renault Kangoo ІІ е ставала все по-солидна. Главно ранните модели създават ядове с повреди в електрическите системи, като например при мигачите. За второто поколение на Kangoo ръждата вече не е проблем.
Изработка: Тъкмо в това отношение Renault Kangoo II е станало по-добро с течение на годините. Все пак няма да е зле да проявяваме и малко снизхождение – след известно време сигурно ще се появи леко потропване. През 2008 г. имаше две сервизни акции, веднъж заради проблеми с механизма за навиване на коланите и после за отстраняване на пукащите шумове от карданното съединение на кормилния вал.
Безопасност: Четири звезди в краштеста на Euro NCAP, високо ниво на безопасност за децата. ESP се монтира във всички модели едва от есента на 2010 г., но би трябвало да е налице поради малко нестабилното поведение на пътя. Същото се отнася и за страничните въздушни възглавници за главите, които все още се предлагат срещу доплащане.
Ходова част: Истински проблем е прекалено големият луфт на волана, освен това спирачките се износват бързо. Накладките и дисковете непременно трябва да се проверят.
Кой двигател ви препоръчваме
Сами по себе си най-подходящи за Renault Kangoo са леко боботещите 1,5-литрови дизели, но отначало филтърът за сажди се монтираше серийно само при най-мощната версия. От 2010 г. всички дизелови мотори получиха филтри. За онези, които не изминават големи разстояния, ще са достатъчни и леко флегматичните 87/106 к.с. на 1,6-литровия бензинов агрегат с по-голям разход (осем до десет литра на 100 км). За всички, които все още се интересуват от предлаганото до 2010 г., успоредно с второто поколение, Kangoo I Campus – вземете пъргавия, икономичен, евтин за поддръжка 1,2-литров бензинов вариант.
Кой тип каросерия да изберете
–
От коя година да е моделът
Колкото по-нов, толкова по-добре, защото в годините на своята кариера Renault Kangoo постепенно ставаше все по-солидно, по-здраво и по-икономично. Освен това през януари 2011 г. моделът беше леко осъвременен, а от есента на 2010 г. ESP е серийна. Цените за толкова нови употребявани автомобили обаче са малко по-ниски от онези, които търговците искат за съвсем нови автомобили в рамките на промоционални акции.
Кое ниво на оборудване е подходящо
За произведените от есента на 2010 г. нататък отговорът е лесен – Happy Family, което с по-добро оборудване (CD радио и климатик) е по-евтино от по-високото по ранг Expression. Преди това обаче за Happy Family не се предлагаше ESP, която би трябвало непременно да е налице.
Каква е цената
За ранни бензинови Kangoo на около 60 000 километра цените започват от около 8000 евро. Дизели с подобен пробег и зелен стикер за екологичност са с около 10 процента по-скъпи. Впрочем нови бензинови версии със 106 к.с., климатик и CD радио могат да се намерят и за 12 500 евро.
Колко е надежден
Мнението на експертите от Dekra: Второто поколение на популярния семеен автомобил е със значително подобрен външен вид и изглежда доста по-привлекателно. В техническо отношение обаче не всички болести на предшественика изглеждат излекувани. С проблеми по кормилната уредба и електрическите системи, лошо регулирани фарове и износени спирачни накладки/дискове Renault Kangoo се нарежда някъде около средата за своя клас.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(на средно ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(на средно ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили