По принцип второто поколение на Renault Twingo би могло да понесе известни упреци по повод твърде "сериозния" си дизайн, но за сметка на това моделът се представя много сериозно и по отношение на техническата надеждност.
През 2007 година Renault гордо представиха второто поколение на най-малкия си модел и заявиха, че поради наличието на климатична инсталация, харесваната и търсена версия на модела с голям люк на покрива и меко сгъваемо покривало ще отпадне от гамата, но към края на 2011 година тази разновидност все пак бе възродена под названието Liberty.
Двигател: Нито един от двигателите не може да се определи като слабо предложение - изборът е въпрос на индивидуална нужда и предпочитание. 1,2-литровият бензинов агрегат с 60/75 к.с. е подходящ за разумни, улегнали хора, като по-мощната версия с четири клапана на цилиндър предлага достатъчно темперамент и за по-продължителни пътувания. Турбоагрегатът с работен обем 1,2 литра и максимална мощност 100 к.с. е за почитателите на динамиката, а развиващият 133 к.с. вариант 1.6 16V - за още по-сериозни спортни амбиции. Но може би най-подходящия за Renault Twingo избор си остават изключително икономичните, разполагащи с добра тяга и приятни маниери на работа 1,5-литрови дизелови двигатели. От друга страна част от собствениците страдат от проблеми с турбокомпресорите.
Каросерия: Първото поколение все още имаше проблеми с корозията (до 2000 година), новата генерация след 2007 година е солидно изпълнено и устойчиво на корозия.
Изработка: И в това отношение второто поколение на Renault Twingo се представя значително по-добре. Сериозна техническа неизправност бе открита единствено при механизма за монтаж на седалките към каросерията - през 2009 година Renault изтеглиха в сервиза 8000 автомобила за подмяна на счупена пружина, криеща опасност за разместване на седалките по време на движение.
Безопасност: Докато в тестовете Euro NCAP оценката на Renault Twingo I бе едва три звезди, актуалният модел получи четири. Важно е да се знае, че мерки за безопасност като ESP, странични въздушни възглавници и въздушни завеси въобще не се предлагат при някои от версиите, а при други изискват допълнителни инвестиции. Наличието им обаче е крайно препоръчително - обърнете специално внимание при покупката.
Ходова част: При първото поколение големи проблеми създаваха счупените пружини на окачването, а при наследника му трябва да проверите много внимателно състоянието на спирачната система. Наред с влошените спирачни характеристики, при техническите прегледи е установено и неравномерно действие на ръчната спирачка. Непременно проверете и за хлабини в кормилната уредба.
Кой двигател ви препоръчваме
1,2-литровият бензинов двигател с 60/75 к.с. е доста икономичен, но ако търсите скорост и по-сериозна динамика, трябва да потърсите дизелова алтернатива - тягата е по-впечатляваща, а разходът също е много нисък.
Кой тип каросерия да изберете
През месец юни 2010 година към гамата на модела бе добавен двуместния роудстър на основата на Renault Twingo, наречен Wind. Особеното при него е твърдият покрив, който се отваря и затваря със завъртане около ос в основата на багажника. Wind предлага избор между 100 и 133 к.с., просторно купе и доста ограничена видимост при маневри на заден ход.
От коя година да е моделът
Препоръчваме ви да се насочите към автомобил след фейслифта (януари 2012) само ако ви харесва повече като дизайн - в техническо отношение разликите с предходната версия са несъществени.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Разликата между добрия и неподходящия избор е наличието на ESP - от лятото на 2008 година системата се предлага първо само за версията Dynamique, а по-късно и при другите модификации. Интелигентно решение са индивидуалните седалки, които увеличават чувствително вариантите за трансформация на интериора.
Каква е цената
Базовите модели от 2008 година могат да се намерят на цени от около 4500 евро. Звучи добре, но има и много по-нови екземпляри с малък пробег и климатична инсталация за около 8000 евро. Wind е скъп, но много оригинален с въртящия се твърд покрив.
Колко е надежден
Експертите от Dekra твърдят следното: Новото издание на Renault Twingo превъзхожда сериозно предшественика си по всички показатели в техническите прегледи на Dekra, но моделът не е много разпространен на германския вторичен пазар. Основните проблеми с надеждността засягат съединенията на кормилната уредба - съветваме ви да избягвате екземпляри с модифицирано спортно окачване и големи колела.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
Мари Здравейте! Интересувам се от Renault Twingo 2009, 1.2l 75 к.с., автоматик. Тъй като четох,че скоростната кутия е Типтроник/Мултитроник, комбинирана, и била от по-проблемните. Може ли мнение по въпроса? Изглежда много добре колата,решила съм,че автоматик искам,но се притеснявам да не даде някой неочакван проблем.
Николай Гори ти дедовия 6 на 100 комбинирано
анонимен карам twingo от 3 години даже и масло не сменявам много е просторна аз съм 130кг и ми е удобно липсва и пъргавина да 5,5 градско и толко извън градско стомана е правих само предница за 80лв
Мари
Здравейте! Интересувам се от Renault Twingo 2009, 1.2l 75 к.с., автоматик. Тъй като четох,че скоростната кутия е Типтроник/Мултитроник, комбинирана, и била от по-проблемните. Може ли мнение по въпроса? Изглежда много добре колата,решила съм,че автоматик искам,но се притеснявам да не даде някой неочакван проблем.
Николай
Гори ти дедовия 6 на 100 комбинирано
анонимен
карам twingo от 3 години даже и масло не сменявам много е просторна аз съм 130кг и ми е удобно липсва и пъргавина да 5,5 градско и толко извън градско стомана е правих само предница за 80лв
pafka
mnogo gorqt