Maлкият чешки модел е солиден и надежден като германския си „братовчед” VW Polo, но е по-евтин от него. Skoda Fabia предлага просторен интериор, комфорт и чудесни двигатели.
С появата си на пазара през 2007 година, второто поколение на Fabia успя да предизвика вниманието на мнозина. В сравнение с доста скромната във всяко отношение първа генерация, четириметровият нов модел изглежда уверено и предлага съчетание от стабилно поведение на пътя и добър комфорт на возене.
Двигател: Подобно на всички останали двигатели на модела, дизеловите TDI са дело на VW и се отличават с комбинация от мощна тяга, нисък разход и малко груба работа. Шумните двигатели с помпа-дюза бяха заменени с доста по-добрите в това отношение Common Rail агрегати през 2010 година.
Каросерия: Skoda Fabia се предлага във варианти хечбек и Combi, които на свой ред имат варианти Scout в офроуд стил, но без двойно предаване. Четирите врати са серийни за модела, а вътрешното пространство не дава повод за критики – един зад друг могат спокойно да се настанят възрастни с ръст 1,80 метра и да пътуват без неприятни емоции. Багажното пространство също е сравнително прилично за този клас със своите 300 литра, които могат да нараснат до 1163 литра след сгъване на седалките. Багажникът е и доста практичен с куките за закрепване на пазарски торби и подвижната стойка за кошница за съхранение на всякакви дреболии.
Изработка: Тип-топ, в буквалния смисъл. Материалите създават впечатление за качество, а всички прибори и превключватели на арматурното табло са на мястото си.
Безопасност: При версиите с двигатели под 80 к.с. системата ESP не е част от серийното оборудване, но иначе и базовата версия разполага с добро оборудване за безопасност.
Ходова част: Skoda Fabia oпределено не е от автомобилите с най-нежно возене, но настройката на ходовата част може да се нарече по-скоро стегната, отколкото твърда, а неприятно се усещат единствено напречните неравности при висока скорост на магистрала. Като цяло окачването демонстрира сполучлив компромис между стабилност и комфорт.
Кой двигател ви препоръчваме
Ако ще ползвате Skoda Fabia предимно за движение в градска среда, трицилиндровият бензинов мотор със 70 к.с. ще ви бъде достатъчен. За по-дълги отсечки си струва да доплатите за версията 1.2 TSI, а при варианта Combi е добре да се насочите към 1.6 TDI.
Кой тип каросерия да изберете
Хечбекът на Fabia предлага изненадващ простор във вътрешното и багажно пространство, но в по-дългата с 25 сантиметра каросерия на Combi могат да се съберат още 300 литра багаж. Имайки предвид, че версиите Scout не предлагат предимства по отношение на проходимостта, по-добре се насочете към нормалните варианти.
От коя година да е моделът
Ако се интересувате от дизелова версия и цените тихата и спокойна работа, трябва да изберете модел след 2010 година, когато TDI агрегатите преминаха към впръскване Common Rail.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Климатична инсталация, разделена задна седалка, електрозадвижване на предните прозорци, бордови компютър и отопление на външните огледала се предлагат серийно от ниво Ambiente нагоре.
Каква е цената
Версията с трицилиндров бензинов двигател със 70 к.с. може да се намери на много изгодна цена, но желаещите да се сдобият с повече мощност или с върховия дизелов вариант, могат да платят и двойно повече.
Колко е надежден
Експертите от Dekra твърдят следното: Skoda Fabia II е също толкова надеждна технически, колкото и VW Polo, чиято платформа използва. Всички основни групи и агрегати остават в зелената зона независимо от пробега на автомобила и дори при автомобили с много километри зад гърба си специалистите на Dekra не намират слаби места. Оплаквания от рода на износени връзки на предните носачи и теч на масло от двигателя са много рядко срещани.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(значително по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили