Skoda Octavia предлага на изгодни цени простор, комфорт и техника на VW. Освен това чешкият модел е с високо ниво на надеждност.
Вероятността Skoda Octavia да получи повреда на пътя е минимална, а вероятността на откриете подходящ екземпляр - голяма. Само през 2011 и 2012 година в Германия са продадени около 100 000 екземпляра. А на германския пазар на употребявани автомобили има над 10 000 предложения.
Двигател: Освен с многообразието от дизелови и бензинови мотори с работен обем от 1,2 до 2,0 литра Skoda предлага Octavia II и във версия с пропан-бутан. Тя обаче е насочена само към хората със стремеж към икономии и доста чувствителен десен крак. За тези, които искат по-икономичен, но и сравнително динамичен автомобил, подходящ е двигателят 1.4 TSI със 122 к.с. Съчетанието с опционалната трансмисия с два съединителя (DSG) му осигурява темперамент и хармоничност. Следващото стъпало в мощността от 140 к.с. се предлага от дизеловия 2.0 TDI, който има нисък разход на гориво (около 4,8 л/100 км), но пък не може да се похвали с много тиха работа. Изключително приятен, мощен и еластичен е бензиновият 1.8 TSI със 160 к.с.
Каросерия: Octavia се предлага като четириместен седан с къса задна част и цял заден капак с багажен обем от 560 до 1420 л, както и като комби (580 до 1620 литра). Критика може да бъде отправена само към малко ограничения обзор назад.
Изработка: Качеството на сглобяване на Skoda Octavia е безупречно. В маратонския тест на auto motor und sport от 2000 година Octavia от първото поколение е описана като ”преминала теста по-успешно от всеки друг представител на концерна VW до този момент.” Ръждата например не успява въобще да се добере до поцинкованата каросерия и при първото, и при второто поколение, само при комбито задният капак е уязвим.
Безопасност: От базовото ниво Classic на Octavia II всички важни системи за безопасност са включени в оборудването (например ABS, ASR EBV). ESP става серийна от началото на 2009 година.
Ходова част: Octavia впечатлява с приятното ниво на комфорт и взема бързите завои с добре контролирано недозавиване и балансирано задействане на ESP. Специалистите на Dekra рядко отбелязват проблеми с окачването и амортисьорите.
Кой двигател ви препоръчваме
1,8-литровият TSI агрегат съчетава мощност и еластичност с умерен разход на гориво. Пътуващите на дълги разстояния могат да се насочат към комби моделите с дизелови двигатели, макар и последните понякога да не са много тихи.
Кой тип каросерия да изберете
Повече от половината от клиентите на Skoda Octavia са предпочели комби версията, предлагаща багажен обем от 1620 литра. Макар седанът с къса задна част да има с 200 литра по-малък обем, той също е функционален със своя цял заден капак и сгъваеми седалки.
От коя година да е моделът
Автомобилите след фейслифта от началото на 2009 година са най-добрия избор. Множество технически нововъведения подобряват нивото на модела.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Серийното оборудване на Skoda Octavia II е достатъчно богато още от базовото ниво Classic, респ. Active. Линията Laurin & Klement почти не оставя неизпълнени желания.
Каква е цената
Octavia II (2009 година) в седан версия с 1,4-литров бензинов мотор се предлага на цени от около 12 000 евро. Комби 2.0 TDI е с около 2000 евро по-скъпо.
Колко е надежден
Според специалистите на Dekra, Skoda Octavia е един добър представител на средното ниво в класа. Под средното се представя електрическата система при ниски и средни пробези.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(на средно ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(на средно ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(на средно ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
noel Това е скандално...под статия за Шкода има повече мнения за Ситроен и БМВ отколкото за Шкода. Явно Шкодата е супер безпроблемна и няма какво да й с екоментира.
laakonn Само не ходете в сервиз СИТРОЕН-Пазарджик.Пълна некомпетентност!!Ще ви накарат да смените половината части на автомобила за да ви вземат повече пари!Бягайте далеч!
Влад Купих си Ц4-ката 1,6I през 2007г. от Автомотор. До сега, около 70 000км., съм сменил един лагер, акумулатор, предни дискове. Това за мен е повече от добре.
По магистрала с 90 - 5 на сто, нормално каране - 6, 6,5.
В градски условия е строго индивидуално - 9 10 11.
За дизелите не знам но 2,0ХДИ много го хвалят.
bqs От почти всички автомобили на който им гледах характеристиките спрямо + и - шкода октавия 2004+ ми се струва най-удачен вариант за мой бъдещ автомобил.
kojak190 samo da vi kaja 4e imam e46 mnogo zdrav avtomobil karam go ot 2005godina vzeh go na 2godini i sam mnogo dovolen 140000km no imam i pejo806 s koeto si zarejdam magazinite tovaria go zverski vseki den minal sam mu 165000km i sam mu pravil elementarni remonti ta pejo nee nikak losh avtomobil a za x5 popitaite kolko mu e denfernata shaiba koiato e konsumativ 900lv
Анонимен Да, до скоро в Октавия не бях влизал. Скоро влязох и ми направи силно впечатление обширното вътрешно пространство. Не съм предполагал за кола от т.н. Голф клас. Гледам с друго око на Октавия. А колегата е написал страхотна статия. Браво.
johnmirror Извинявам се грешката по отношението на консумацията на гориво по-горе, комбинираният разход на гориво се въртеше около 6,4-6,6 литра на 100 км. Което не е лошо, като се има предвид задръстванията в София.Двигателят има нелоша динамика до около скорост от 120 км/час, която започва чувствително да се влошава когато човек вдигне по високи скорости.
johnmirror карах въпросния модел 1.6 110 к.с. турбо дизел точно 3 години, 97 000 км., и първата ми грижа щом изтече лизинга и гаранцията беше да го разкарам по най-бързия начин.При това говорим за модела с всички серийно предлагани екстри, най-високия сериен пакет екстри.Ако започна да изреждам всички главоболия, ще се получи нещо като нещо като малък разказ. По кратко ще бъде да посоча какво не се е разваляло, то май са скоростната кутия и дръжкте на вратите.Карал съм не малко нови автомобили през годините все от различни марки и такова чудо не ми се беше случвало, при това, тъй като купих 3 еднакви автомобила за нуждите на фирмата, проблемите бяха почти идентични за всички, което говори лошо за нивото на качество на модела като цяло. Проблеми с основните системи, като с двигателя и електрониката с бяха хронични.какво да кажа, когато на деветия месец ми сметиха цялото турбо по указания на централата във Франция, но въпреки това проблемът, от който страдах продължи да се проявява хронично до края на третата година и така и не беше решен от сервиза.Имах чувството, че хората от подръжката не знаят какво правят, сменяха ту едно, ту друго по двигателя, на два пъти подменяха и софтуеъра, и не успяха да разгадаят загадката. Проблеми с АBS-а, ESP-то, електрониката, климатроника /поне веднъж годишно/, механичните сглобки на автомобила, елсистемата, спирачната система, дори не помня вече дребнте неща, на които спираш да обръщаш внимание, защого непрекъснато те мъчи нещо по сериозно. Проблемите с другите два автомобила бяха горе-долу същите, с изключение на това, че моят беше явно най-каръшкия по отношение на проблемите с двигателя. Комбинираният разход на гориво се въртеше около,4-6литра на 100 км, возията е малко твърда, спирачките работеха странно-отначало педалът е мек, и от един момент нататък разко увеличава натиска, човек трябва много добре да свикне как спира автомобила, а ако след това се качиш на друг автомобил, следва ново пренастройване, редица престижни европейски автомобилни издания критикуваха сериозно точно спирачната система на автомобила. Предница е слабичка и по нашите пътища се налага сериозно да се потяга на всеки около 30,000 км. Това е автомобилът, който напълно зачерта добрата репутация на марката от доброто представяне на модели като Берлинго и задълго ме отказа от Ситроен.
Mitko kade se namira benzinovia filtar na 1,4 90k. 2006g
аннимен това за видимоста не е вярно аз такъв проблем нямам за елементите на волана и арматурното табло имам само улеснение а не затруднение много точен волан прекрасна видимост за водача и невероятно динамичен тих и икономичен мотор само наливаш нафта и караш
B MVGMB NG С С4 съм от 2,5г.само масло,филтри и гуми
milcocs pichove posavetvaite me izkam da si vzema BMW X5 no se kolebaq dali mnogo se povrejda i dali sa sriozni povredite i dali 3.0d/184 e dobar izbor????????????
Mersi!!!
maglata lejah 10 dena v garcia za edno bmw 335i ama si zaslujava ha ha ha
maglata vsi4ko 6to ne e x5 e toqga koi ne verva e gei
todor maglata a za vaprosa na kolegata za problema s skorostite nqma da gi ima6 ako kara6 s novi gumi i to 4 ne samo 2 a to masovo karat s gumi za magla i posle pi6tat skorosti taka e tova jivotno ne se hrani s hlqb iska meso
todor maglata x5 e varha nema po qka gazaria tova e koi kvo iska takova da si kara abe nakratko se edno da 4uka6 folk pevica a qkata rabota kato go karam vinagi mi e nadarven
Анонимен ai as sa na sashtoto mnenie che frenskite avtomobili sa mnogo zle te ne sa za nashite patishta bmw si ostava bmw edin pat karah prodaddoh go vtoripat si zeh sega pak go mahnah i iskam x5 tova e mashinata koito se kachi edin pat vtori pat pak iska da kara takava kola iskam da kaga koia kola osven BMW S SVOITA 8 STEPENA SKOROSTNA KOTIA PRI 200 KILOMETRA NA 2000 ZABELEGETE PRAVI RAZHOT 6 NA 100 TOVA ENOVATA 5TA SERIA NEZNAM DALI IMA TAKAVA KOLA
Георги Всичко зависи за какво използваш автомобила си, ако ще е да го караш стотици хиляди километри - то ти трябва немски автомобил, ако изминаваш малко - карай фрински,но мисля че ФРЕНСКИТЕ работи са хубави сомо в една друга сфера а не в автомобилостроенето...
BARO nqkoi ima li nekvi vpe4atlenie i mneniq za X5 model 2002 4.4i?Iskam da si kupq takyv?
ilian iliev mnogo se kefia i mislia da si napazaria edin ekzempliar ot pone 2005g
Aнонимен mnogo e prav tozi koito kazva za frenskite koli, 4e sa kenefi. koi moje da si pozvoli da kara nemska kola?-samo toz koito ima pari.
Koito iska hubav i skup avtomobil kato bmw x5, trqbva da ima pari iza podrujka.
tova si sa nemskite koli ;).
Aнонимен Nemskite avtomobili sa N1 karam VW no iskam da si kupq X5.Mislq 4e e mnogo dobar avtomobil za nashite patishta.Frenskite i italianskite kenefi da si gi kara koito iska.
Aнонимен hahahaaa
Aнонимен Nai-dobroto. Stiga chovek da moje da si go pozvoli
Aнонимен И вероятно окачването на ситрото е като на х5? Не съм чул досега на някоя немска кола да и изтече маслото от окачването. Но имам познат, чиято хсантия се разпадна на пътя. От по новите гледам класациите за надежност, които показват, кой прав, кой крив. Колите, които пазят цена също се считат за по надежни, за това е по изгодно да си вземеш 3 - 4 годишна французойка, защото е евтина, а и чарколяците са евтини. Ако пътищата ни бяха и по добри щяха да изтраят и повече.
Aнонимен понеже некой се изказа за френските - карам ситроен и го вкарвам в сервиз само за периодично техническо обслужване. Остарели са ви критериите за френското автомобилостроене кат карате само прехвалените немски автомобили. и аз бех кат вас докато не се качих зорлем на ситроен - отстъпват на немските само по цената - по евтини са.
любомир мерси за одговорите.карам гранд чероки ама скоростите са само 4 и са мако.
Aнонимен Един въпрос към любо, защо не попиташ гугал за техническите характеристики?
Aнонимен Зависи от коя година е. Предимно 6 степенни. Новите са с 8. 5 степенните не са ли старички за х5-цата?
иван ми мисля 4е е 5 автомат
любомир скоросната кутиа колко степена е.
liubo skorosnata kotia kolko stepena e
ivan абе отдавна ги харесвам ама вси4ки ме плашат със скоросната кутия давала много дефекти и ремонта и бил около 4 бона става вапрос за 3,0 дизел 2002г ниакои мобе ли да ми каже не6то по този въпрос
алекс 3.0дизел с чип става 250кс и тогава вече...
Aнонимен мн. здрав
Aнонимен Според мен окачването е доста твърдо. Направо ме изненада. Не е за осеяните с дупки родни пътища.
анонимен Тя подражката на Форд и Дачиа и френските и италианските коли е по скапа те не излизат от серзите
анонимен mnogo zle jipkata parketnik za asvalta
анонимен Чешкото автомобилно производство от годините на зрелия социализъм е познато до болка на българските шофьори. Историята с възраждането на легендарната марка под крилото на Volkswagen Group също. Чехите направиха първата си плаха заявка за настъпление по западноевропейските пазари с Felicia, но истинският пробив дойде чак в края на 1996 г., когато пред публика бе представена Octavia. Ако в края на 80-те години някой бе прогнозирал, че гордостта на чехословашката планова икономика ще мери успешно сили със западните си аналози, вероятно щяха да го вземат за душевноболен. Фактите обаче са налице - Octavia не само помогна на Skoda да скъса окончателно с безрадостния си социмидж, а и изведе компанията в челото на класацията на най-бързо развиващите се фирми на Стария континент. Продажбите на модела на преситените пазари в Западна Европа пък само илюстрират темповете, с които някогашните ни братя по СИВ се адаптират към условията на реалната конкурентна икономика.
Разбира се, този бум едва ли щеше да се осъществи ако в основата му не стояха германската индустриална мощ и по-специално вездесъщият Volkswagen Golf. Всъщност не би било пресилено Octavia да се нарече чешки вариант на най-продавания модел през последните 30 години. Роднинската връзка между двата автомобила може да усети дори неспециалист - тя личи и по най-дребните елементи като копчетата по арматурното табло. По-важното в случая естествено е технологичното сходство с VW, с което върви гаранцията за качество на изработката и надеждност. Неслучайно Octavia е сред най-рядко срещаните модели по борсите в Германия, а статистиките на техническите служби я определят като почти безпроблемен автомобил. Именно на това реноме се дължат и високите цени на употребяваните екземпляри, макар от дебюта на чешкия Golf да са изминали вече осем години. Безжалостните немски стандарти за качество изглежда са намерили добра почва в Млада Болеслав. Сглобката на Octavia не отстъпва по нищо на германския първообраз и критики по неин адрес могат да се чуят много рядко.
Купето
е просторно, багажникът грамаден, а возията - стегната и приятна. В повечето случаи оборудването е богато, особено на фона на цената. Върхът в това отношение представляват модификациите Laurin&Klement, които са обзаведени с кожен салон, климатик, стерео с компакт диск, а след модернизацията на модела през есента на 2000 г. също с ксенонови фарове и електронна стабилизираща система. Разбира се, срещу съответната инвестиция.Както всеки друг автомобил обаче, чешкият клонинг на Golf не е имунизиран към технически проблеми, пък били те и дребни. Върхът на класацията е окупиран от неизправностите по
елекрическата инсталация
Най-капризни се оказват мигачите и задните светлини, които прекъсват или сработват хаотично. Виновници обикновено са контактните клеми. Те са причина и за отказите на електрическите стъкла. Нерядко се чуват оплаквания от електронния блок, управляващ работата на двигателя при най-ранните екземпляри. В Skoda обаче реагират бързо и заменят проблемния детайл.
Известни неприятности понякога създава
спирачната система
Задният мост например "олеква" при по-интезивно спиране заради недомислено разпределение на спирачното усилие, което изисква свикване. Воланът на някои коли пък започва да вибрира в аналогична ситуация заради криви дискове. Проблемът се среща рядко, но невинаги трябва да се вярва на думите на продавача за дебалансирани предни гуми. Комплектът дискове все пак струва около 100 евро. "Изпускащата" ръчна спирачка лесно възвръща работоспособността си след реглаж. Износеният съединител е друг недостатък, който неясно защо засяга само 1.6-литровите модификации на Octavia. При останалите варианти ресурсът на амбриажа се вмества напълно в стандартите и дори ги надхвърля. Същото важи за
качването
което в много редки случаи може да създаде грижи само в задния мост.Монтираните в Octavia двигатели са Фолксвагенови без изключение. Гамата е предостатъчна, за да гарантира подходящ избор за всеки купувач. Бензиновите
мотори
са с обем 1.6, 1.8 и 2.0 литра и мощност 75, 100, 115, 125 и 150 к.с. Почитателите на дизела могат да се спрат на един от двата варианта на 1.9-литровия турбодизел с директно впръскване с мощност 90 или 110 к.с. След модернизацията на модела през 2000 г. започва оборудването с 1.4-литров агрегат със 75 к.с. и още по-напомпана версия на 1.8-литровия турбодвигател с мощност 180 коня. Тези модификации обаче все още са прекалено свежи за пазара на употребявани возила.
Най-малкият бензинов двигател радва с икономичност, но трудно ще спечели онези, които търсят нещо повече от семейна кола. Доста по-темпераментен е 1.8-литровият агрегат със 125 атмосферни или 150 турбокончета. Разходът на гориво обаче следва безкомпромисно кривата на адреналина. Най-големият мотор предлага уравновесен ход и приемлива икономичност, а що се отнася до турбодизелите, качествата им са известни отдавна. Комбивариантите на Octavia с TDi двигатели са сред най-търсените на пазара. Да се сбърка при покупката на една или друга модификация е изключено - купувачът трябва само да е наясно с предпочитанията си към разхода на гориво или динамичните показатели. Технически проблеми със силовата част не са известни, а поддръжката няма никакви особености. Изчерпва се с навременната замяна на ангренажен ремък и масло.
Почти всички специалисти сочат Skoda Octavia като достоен повод за гордост на инженерите от Млада Болеслав. Чешкият Golf заслужено се радва на стабилно търсене не само заради качествената изработка и надеждността. Цените на резервните части и добре развитата сервизна мрежа улесняват поддръжката на и без друго безпроблемния автомобил.
За кандидат-купувачите има две лоши новини. Първата е упорството, с което Skoda Octavia пази цената си, а втората - нежеланието на собствениците є да се разделят с нея. В това отношение моделът успешно конкурира именития си донор, като по темпове на обезценяване превъзхожда автомобили на доста по-утвърдени производители.
анонимен e kak da ima tova e kolata
анонимен Прекрасен автомобил. Карам от 2 години фейслифта с дизелов агрегат 3л/218кс и съм възхитен. Изключинелно удоволствие от карането, много прецизно управление и великолепна динамика. Дребни проблеми с машинките на вратите, смених две вече. Бързо износване на предни дискове. Естествено поддръжката е малко скъпа, но който иска евтино, да кара Дачия или Форд.
анонимен azkaram ot 3 godini c4 i do sega samo konsumativi sum smenql
Йорданов Какви са впечатленията от експлоатацията на С4. Може ли да се разчита на ходовата част и двигателя. Скъпа ли е подръжката.
Mercedes-Benz greshite che X6 e po-dobar. nikvi testove ne go dokazvat. Vajno e v realnia sviat kak stoiat neshtata a ne v testovete na autobild koito e sobstvenost na VW i iskat da izkarat mercedes loshi shtoto bmw im e po-lesna konkurencia. i Q7 ne moje da se meri. Nashte imat GL550 ot USA i ima prohodimost koiato moje da bude pobedena samo ot G-class. Zimata minavam direktno prez babunite v poleto i niama zatavane nito v kal nito v sniag. X6 e edno goliamo iaice
ilian Просто върхът.Друго няма какво да кажа.
spec Mай не сте много компетентни и двамата. как може да правите сравнение на различни класове автомобили? Q7 и Х6 са от класа на ML. :p
Bibi X6 на БМВ е по добър,тестовете го доказват
Веселин Любенов Истински шедъовър
перфектен е във всяко отношение
а за българия е приказка
може да се мери с него само ауди q7
noel
Това е скандално...под статия за Шкода има повече мнения за Ситроен и БМВ отколкото за Шкода. Явно Шкодата е супер безпроблемна и няма какво да й с екоментира.
laakonn
Само не ходете в сервиз СИТРОЕН-Пазарджик.Пълна некомпетентност!!Ще ви накарат да смените половината части на автомобила за да ви вземат повече пари!Бягайте далеч!
Влад
Купих си Ц4-ката 1,6I през 2007г. от Автомотор. До сега, около 70 000км., съм сменил един лагер, акумулатор, предни дискове. Това за мен е повече от добре. По магистрала с 90 - 5 на сто, нормално каране - 6, 6,5. В градски условия е строго индивидуално - 9 10 11. За дизелите не знам но 2,0ХДИ много го хвалят.
bqs
От почти всички автомобили на който им гледах характеристиките спрямо + и - шкода октавия 2004+ ми се струва най-удачен вариант за мой бъдещ автомобил.
kojak190
samo da vi kaja 4e imam e46 mnogo zdrav avtomobil karam go ot 2005godina vzeh go na 2godini i sam mnogo dovolen 140000km no imam i pejo806 s koeto si zarejdam magazinite tovaria go zverski vseki den minal sam mu 165000km i sam mu pravil elementarni remonti ta pejo nee nikak losh avtomobil a za x5 popitaite kolko mu e denfernata shaiba koiato e konsumativ 900lv
Анонимен
Да, до скоро в Октавия не бях влизал. Скоро влязох и ми направи силно впечатление обширното вътрешно пространство. Не съм предполагал за кола от т.н. Голф клас. Гледам с друго око на Октавия. А колегата е написал страхотна статия. Браво.
johnmirror
Извинявам се грешката по отношението на консумацията на гориво по-горе, комбинираният разход на гориво се въртеше около 6,4-6,6 литра на 100 км. Което не е лошо, като се има предвид задръстванията в София.Двигателят има нелоша динамика до около скорост от 120 км/час, която започва чувствително да се влошава когато човек вдигне по високи скорости.
johnmirror
карах въпросния модел 1.6 110 к.с. турбо дизел точно 3 години, 97 000 км., и първата ми грижа щом изтече лизинга и гаранцията беше да го разкарам по най-бързия начин.При това говорим за модела с всички серийно предлагани екстри, най-високия сериен пакет екстри.Ако започна да изреждам всички главоболия, ще се получи нещо като нещо като малък разказ. По кратко ще бъде да посоча какво не се е разваляло, то май са скоростната кутия и дръжкте на вратите.Карал съм не малко нови автомобили през годините все от различни марки и такова чудо не ми се беше случвало, при това, тъй като купих 3 еднакви автомобила за нуждите на фирмата, проблемите бяха почти идентични за всички, което говори лошо за нивото на качество на модела като цяло. Проблеми с основните системи, като с двигателя и електрониката с бяха хронични.какво да кажа, когато на деветия месец ми сметиха цялото турбо по указания на централата във Франция, но въпреки това проблемът, от който страдах продължи да се проявява хронично до края на третата година и така и не беше решен от сервиза.Имах чувството, че хората от подръжката не знаят какво правят, сменяха ту едно, ту друго по двигателя, на два пъти подменяха и софтуеъра, и не успяха да разгадаят загадката. Проблеми с АBS-а, ESP-то, електрониката, климатроника /поне веднъж годишно/, механичните сглобки на автомобила, елсистемата, спирачната система, дори не помня вече дребнте неща, на които спираш да обръщаш внимание, защого непрекъснато те мъчи нещо по сериозно. Проблемите с другите два автомобила бяха горе-долу същите, с изключение на това, че моят беше явно най-каръшкия по отношение на проблемите с двигателя. Комбинираният разход на гориво се въртеше около,4-6литра на 100 км, возията е малко твърда, спирачките работеха странно-отначало педалът е мек, и от един момент нататък разко увеличава натиска, човек трябва много добре да свикне как спира автомобила, а ако след това се качиш на друг автомобил, следва ново пренастройване, редица престижни европейски автомобилни издания критикуваха сериозно точно спирачната система на автомобила. Предница е слабичка и по нашите пътища се налага сериозно да се потяга на всеки около 30,000 км. Това е автомобилът, който напълно зачерта добрата репутация на марката от доброто представяне на модели като Берлинго и задълго ме отказа от Ситроен.
Mitko
kade se namira benzinovia filtar na 1,4 90k. 2006g
аннимен
това за видимоста не е вярно аз такъв проблем нямам за елементите на волана и арматурното табло имам само улеснение а не затруднение много точен волан прекрасна видимост за водача и невероятно динамичен тих и икономичен мотор само наливаш нафта и караш
B MVGMB NG
С С4 съм от 2,5г.само масло,филтри и гуми
milcocs
pichove posavetvaite me izkam da si vzema BMW X5 no se kolebaq dali mnogo se povrejda i dali sa sriozni povredite i dali 3.0d/184 e dobar izbor???????????? Mersi!!!
maglata
lejah 10 dena v garcia za edno bmw 335i ama si zaslujava ha ha ha
maglata
vsi4ko 6to ne e x5 e toqga koi ne verva e gei
todor maglata
a za vaprosa na kolegata za problema s skorostite nqma da gi ima6 ako kara6 s novi gumi i to 4 ne samo 2 a to masovo karat s gumi za magla i posle pi6tat skorosti taka e tova jivotno ne se hrani s hlqb iska meso
todor maglata
x5 e varha nema po qka gazaria tova e koi kvo iska takova da si kara abe nakratko se edno da 4uka6 folk pevica a qkata rabota kato go karam vinagi mi e nadarven
Анонимен
ai as sa na sashtoto mnenie che frenskite avtomobili sa mnogo zle te ne sa za nashite patishta bmw si ostava bmw edin pat karah prodaddoh go vtoripat si zeh sega pak go mahnah i iskam x5 tova e mashinata koito se kachi edin pat vtori pat pak iska da kara takava kola iskam da kaga koia kola osven BMW S SVOITA 8 STEPENA SKOROSTNA KOTIA PRI 200 KILOMETRA NA 2000 ZABELEGETE PRAVI RAZHOT 6 NA 100 TOVA ENOVATA 5TA SERIA NEZNAM DALI IMA TAKAVA KOLA
Георги
Всичко зависи за какво използваш автомобила си, ако ще е да го караш стотици хиляди километри - то ти трябва немски автомобил, ако изминаваш малко - карай фрински,но мисля че ФРЕНСКИТЕ работи са хубави сомо в една друга сфера а не в автомобилостроенето...
BARO
nqkoi ima li nekvi vpe4atlenie i mneniq za X5 model 2002 4.4i?Iskam da si kupq takyv?
ilian iliev
mnogo se kefia i mislia da si napazaria edin ekzempliar ot pone 2005g
Aнонимен
mnogo e prav tozi koito kazva za frenskite koli, 4e sa kenefi. koi moje da si pozvoli da kara nemska kola?-samo toz koito ima pari. Koito iska hubav i skup avtomobil kato bmw x5, trqbva da ima pari iza podrujka. tova si sa nemskite koli ;).
Aнонимен
Nemskite avtomobili sa N1 karam VW no iskam da si kupq X5.Mislq 4e e mnogo dobar avtomobil za nashite patishta.Frenskite i italianskite kenefi da si gi kara koito iska.
Aнонимен
hahahaaa
Aнонимен
Nai-dobroto. Stiga chovek da moje da si go pozvoli
Aнонимен
И вероятно окачването на ситрото е като на х5? Не съм чул досега на някоя немска кола да и изтече маслото от окачването. Но имам познат, чиято хсантия се разпадна на пътя. От по новите гледам класациите за надежност, които показват, кой прав, кой крив. Колите, които пазят цена също се считат за по надежни, за това е по изгодно да си вземеш 3 - 4 годишна французойка, защото е евтина, а и чарколяците са евтини. Ако пътищата ни бяха и по добри щяха да изтраят и повече.
Aнонимен
понеже некой се изказа за френските - карам ситроен и го вкарвам в сервиз само за периодично техническо обслужване. Остарели са ви критериите за френското автомобилостроене кат карате само прехвалените немски автомобили. и аз бех кат вас докато не се качих зорлем на ситроен - отстъпват на немските само по цената - по евтини са.
любомир
мерси за одговорите.карам гранд чероки ама скоростите са само 4 и са мако.
Aнонимен
Един въпрос към любо, защо не попиташ гугал за техническите характеристики?
Aнонимен
Зависи от коя година е. Предимно 6 степенни. Новите са с 8. 5 степенните не са ли старички за х5-цата?
иван
ми мисля 4е е 5 автомат
любомир
скоросната кутиа колко степена е.
liubo
skorosnata kotia kolko stepena e
ivan
абе отдавна ги харесвам ама вси4ки ме плашат със скоросната кутия давала много дефекти и ремонта и бил около 4 бона става вапрос за 3,0 дизел 2002г ниакои мобе ли да ми каже не6то по този въпрос
алекс
3.0дизел с чип става 250кс и тогава вече...
Aнонимен
мн. здрав
Aнонимен
Според мен окачването е доста твърдо. Направо ме изненада. Не е за осеяните с дупки родни пътища.
анонимен
Тя подражката на Форд и Дачиа и френските и италианските коли е по скапа те не излизат от серзите
анонимен
mnogo zle jipkata parketnik za asvalta
анонимен
Чешкото автомобилно производство от годините на зрелия социализъм е познато до болка на българските шофьори. Историята с възраждането на легендарната марка под крилото на Volkswagen Group също. Чехите направиха първата си плаха заявка за настъпление по западноевропейските пазари с Felicia, но истинският пробив дойде чак в края на 1996 г., когато пред публика бе представена Octavia. Ако в края на 80-те години някой бе прогнозирал, че гордостта на чехословашката планова икономика ще мери успешно сили със западните си аналози, вероятно щяха да го вземат за душевноболен. Фактите обаче са налице - Octavia не само помогна на Skoda да скъса окончателно с безрадостния си социмидж, а и изведе компанията в челото на класацията на най-бързо развиващите се фирми на Стария континент. Продажбите на модела на преситените пазари в Западна Европа пък само илюстрират темповете, с които някогашните ни братя по СИВ се адаптират към условията на реалната конкурентна икономика. Разбира се, този бум едва ли щеше да се осъществи ако в основата му не стояха германската индустриална мощ и по-специално вездесъщият Volkswagen Golf. Всъщност не би било пресилено Octavia да се нарече чешки вариант на най-продавания модел през последните 30 години. Роднинската връзка между двата автомобила може да усети дори неспециалист - тя личи и по най-дребните елементи като копчетата по арматурното табло. По-важното в случая естествено е технологичното сходство с VW, с което върви гаранцията за качество на изработката и надеждност. Неслучайно Octavia е сред най-рядко срещаните модели по борсите в Германия, а статистиките на техническите служби я определят като почти безпроблемен автомобил. Именно на това реноме се дължат и високите цени на употребяваните екземпляри, макар от дебюта на чешкия Golf да са изминали вече осем години. Безжалостните немски стандарти за качество изглежда са намерили добра почва в Млада Болеслав. Сглобката на Octavia не отстъпва по нищо на германския първообраз и критики по неин адрес могат да се чуят много рядко. Купето е просторно, багажникът грамаден, а возията - стегната и приятна. В повечето случаи оборудването е богато, особено на фона на цената. Върхът в това отношение представляват модификациите Laurin&Klement, които са обзаведени с кожен салон, климатик, стерео с компакт диск, а след модернизацията на модела през есента на 2000 г. също с ксенонови фарове и електронна стабилизираща система. Разбира се, срещу съответната инвестиция.Както всеки друг автомобил обаче, чешкият клонинг на Golf не е имунизиран към технически проблеми, пък били те и дребни. Върхът на класацията е окупиран от неизправностите по елекрическата инсталация Най-капризни се оказват мигачите и задните светлини, които прекъсват или сработват хаотично. Виновници обикновено са контактните клеми. Те са причина и за отказите на електрическите стъкла. Нерядко се чуват оплаквания от електронния блок, управляващ работата на двигателя при най-ранните екземпляри. В Skoda обаче реагират бързо и заменят проблемния детайл. Известни неприятности понякога създава спирачната система Задният мост например "олеква" при по-интезивно спиране заради недомислено разпределение на спирачното усилие, което изисква свикване. Воланът на някои коли пък започва да вибрира в аналогична ситуация заради криви дискове. Проблемът се среща рядко, но невинаги трябва да се вярва на думите на продавача за дебалансирани предни гуми. Комплектът дискове все пак струва около 100 евро. "Изпускащата" ръчна спирачка лесно възвръща работоспособността си след реглаж. Износеният съединител е друг недостатък, който неясно защо засяга само 1.6-литровите модификации на Octavia. При останалите варианти ресурсът на амбриажа се вмества напълно в стандартите и дори ги надхвърля. Същото важи за качването което в много редки случаи може да създаде грижи само в задния мост.Монтираните в Octavia двигатели са Фолксвагенови без изключение. Гамата е предостатъчна, за да гарантира подходящ избор за всеки купувач. Бензиновите мотори са с обем 1.6, 1.8 и 2.0 литра и мощност 75, 100, 115, 125 и 150 к.с. Почитателите на дизела могат да се спрат на един от двата варианта на 1.9-литровия турбодизел с директно впръскване с мощност 90 или 110 к.с. След модернизацията на модела през 2000 г. започва оборудването с 1.4-литров агрегат със 75 к.с. и още по-напомпана версия на 1.8-литровия турбодвигател с мощност 180 коня. Тези модификации обаче все още са прекалено свежи за пазара на употребявани возила. Най-малкият бензинов двигател радва с икономичност, но трудно ще спечели онези, които търсят нещо повече от семейна кола. Доста по-темпераментен е 1.8-литровият агрегат със 125 атмосферни или 150 турбокончета. Разходът на гориво обаче следва безкомпромисно кривата на адреналина. Най-големият мотор предлага уравновесен ход и приемлива икономичност, а що се отнася до турбодизелите, качествата им са известни отдавна. Комбивариантите на Octavia с TDi двигатели са сред най-търсените на пазара. Да се сбърка при покупката на една или друга модификация е изключено - купувачът трябва само да е наясно с предпочитанията си към разхода на гориво или динамичните показатели. Технически проблеми със силовата част не са известни, а поддръжката няма никакви особености. Изчерпва се с навременната замяна на ангренажен ремък и масло. Почти всички специалисти сочат Skoda Octavia като достоен повод за гордост на инженерите от Млада Болеслав. Чешкият Golf заслужено се радва на стабилно търсене не само заради качествената изработка и надеждността. Цените на резервните части и добре развитата сервизна мрежа улесняват поддръжката на и без друго безпроблемния автомобил. За кандидат-купувачите има две лоши новини. Първата е упорството, с което Skoda Octavia пази цената си, а втората - нежеланието на собствениците є да се разделят с нея. В това отношение моделът успешно конкурира именития си донор, като по темпове на обезценяване превъзхожда автомобили на доста по-утвърдени производители.
анонимен
e kak da ima tova e kolata
анонимен
Прекрасен автомобил. Карам от 2 години фейслифта с дизелов агрегат 3л/218кс и съм възхитен. Изключинелно удоволствие от карането, много прецизно управление и великолепна динамика. Дребни проблеми с машинките на вратите, смених две вече. Бързо износване на предни дискове. Естествено поддръжката е малко скъпа, но който иска евтино, да кара Дачия или Форд.
анонимен
azkaram ot 3 godini c4 i do sega samo konsumativi sum smenql
Йорданов
Какви са впечатленията от експлоатацията на С4. Може ли да се разчита на ходовата част и двигателя. Скъпа ли е подръжката.
Mercedes-Benz
greshite che X6 e po-dobar. nikvi testove ne go dokazvat. Vajno e v realnia sviat kak stoiat neshtata a ne v testovete na autobild koito e sobstvenost na VW i iskat da izkarat mercedes loshi shtoto bmw im e po-lesna konkurencia. i Q7 ne moje da se meri. Nashte imat GL550 ot USA i ima prohodimost koiato moje da bude pobedena samo ot G-class. Zimata minavam direktno prez babunite v poleto i niama zatavane nito v kal nito v sniag. X6 e edno goliamo iaice
ilian
Просто върхът.Друго няма какво да кажа.
spec
Mай не сте много компетентни и двамата. как може да правите сравнение на различни класове автомобили? Q7 и Х6 са от класа на ML. :p
Bibi
X6 на БМВ е по добър,тестовете го доказват
Веселин Любенов
Истински шедъовър перфектен е във всяко отношение а за българия е приказка може да се мери с него само ауди q7