Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Smart ForTwo

Ако се съди по градския дребосък от голямата автомобилна империя на Mercedes, малките автомобили невинаги означават ниски цени и разход на гориво.

От първоначално планираната фамилия от модели Smart в крайна сметка остана само двуместният ForTwo, чиито ограничени размери и капацитет го правят типично градско возило. Второто поколение на модела (от 2007 година) се отличава с повече зрялост в стилистиката и изпълнението в сравнение с предшественика си, но поради нарасналата дължина (2,70 вместо 2,50 метра) вече не е толкова удобен за напречно паркиране.

Двигател: В задната част на Smart ForTwo от самото начало работят трицилиндрови мотори в различни варианти по отношение на мощността, като неособено икономичният 0,8-литров турбодизел бе оборудван с модерен филтър за твърди частици едва през 2009 година. Еднолитровият бензинов агрегат се предлага в атмосферно изпълнение с 61 и със 71 к.с., като по-мощният вариант е за препоръчване – на незначително по-висока цена получавате значителни предимства по отношение на динамиката и никаква разлика по отношение на разхода на гориво. Със система за принудително пълнене моторчето става доста по-жизнено, но и чувствително по-скъпо – особено във версията Brabus с 98/102 к.с. и високо ниво на оборудване. При всички варианти за трансмисия се използва доста опърничав полуавтоматичен механизъм.

Каросерия: Smart ForTwo предлага изненадващо много място и удобнo настаняване за двама възрастни, а обемът на багажника може да се нарече приличен, имайки предвид предназначението на модела - от 220 до 340 литра. Част от него при популярния вариант Cabriolet се отнема от електрозадвижвания гюрук и двете подвижни греди на покрива, които се прибират в задния капак

Изработка: Въпреки доста семплите материали, използвани в интериора, Smart ForTwo запазва качествата си при дългогодишна употреба. Малки проблеми създават нарушените настройки на предните светлини, грешните съобщения за различни дефекти от автодиагностиката и хлабините, предизвикващи шумове от кормилната колона.

Безопасност: След сериозните проблеми, възникнали при първото поколение, второто издание е оборудвано серийно с безкомпромисно действаща ESP и с функция за подпомагане на водача при внезапно спиране BAS, но въздушните възглавници са само две. Структурата на пътническата клетка обаче е извънредно стабилна.

Ходова част: Късото междуосно разстояние, голямата височина на каросерията и ниското тегло са фактори, които дори при малко по-комфортно настроеното окачване на второто поколение не помагат за постигане на приемливо равнище на комфорт и стабилност при движение в права посока – най-малкото при преодоляване на по-дълги разстояния. Крайно препоръчителното сервоуправление е част от допълнителното оборудване подобно и на много други удобства в Smart.

Кой двигател ви препоръчваме

Базовият двигател в гамата е достатъчен за покриване на къси разстояния. Пътуващите често и на по-дълги отсечки е по-добре да се ориентират към еднолитровия турбомотор с 84 к.с. Аргументите в полза на мудните и неособено икономични дизелови мотори са малко.

Спецификации на двигателите на Smart ForTwo
Кой тип каросерия да изберете

Електрозадвижваният мек гюрук превръща Smart ForTwo в извор на удоволствие и в един от най-изгодните като цена кабриолети на пазара на нови автомобили. За употребяван открит модел обаче трябва да си приготвите между 1000 и 2000 евро над цената на обикновените версии.

От коя година да е моделът

Най-добре е да се насочите към модел след есента на 2008 година, когато в базовите бензинови двигатели беше внедрен т.нар. Micro Hybrid Drive (mhd) с функция старт-стоп.

Кое ниво на оборудване е подходящо

Сервоуправлението е задължително за лесно паркиране. Освен това е добре да търсите модел със странични въздушни възглавници, климатична инсталация и аудиосистема.

Каква е цената

Моделите от актуалното поколение вървят на цени от около 4000 евро нагоре, а по-малко търсения дизелов модел може да се намери и за по-малко.

Цени на Smart ForTwo в Германия
Колко е надежден

Експертите от Dekra твърдят следното: Надеждността и качеството на изпълнението на второто поколение на градския модел се представят над средното за класа в техническите прегледи. Екземплярите с пробег под 100 000 километра се радват на много малко проблеми във всички основни звена и агрегати, но е добре да проверите работата на клаксона и на спирачните светлини (повреден превключвател). Иначе проблемите при Smart ForTwo се ограничават до спорадични проблеми с индикациите на системата за бордова диагностика OBD и дефектите в светлините.

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    (по-добре от средното ниво)
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (по-добре от средното ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари
comments powered by Disqus