През 2007 година Auris наследи Corolla като хечбек версия на компактния модел и до момента получава отлични отзиви по отношение на надеждността.
Не бихте могли да намерите Toyota Auris на възраст над шест години, тъй като компактният хечбек се продава от 2007 година. И все пак могат да бъдат открити изгодни предложения от по-ранните екземпляри, като има такива и на малко километри.
Двигател: Още от представянето на модела, Auris се предлага и с дизела 2.2 D-CAT с мощност от 177 к.с., който гарантира истинско удоволствие зад волана при нисък разход на гориво. Като по-рационална алтернатива се препоръчва двулитровият дизел със 126 к.с., който се отличава със съвсем прилична динамика и нисък разход. При по-малки годишни пробези подходящ е и бензиновият мотор с 97 к.с. От 2010 година Toyota Auris се предлага и в хибридна версия.
Каросерия: Auris подхожда прагматично към задълженията си и подобно на предшественичката си Corolla не се наема с екстравагантни начинания. Размерите на каросерията, използването на пространството и багажника се придържат към средното за класа. Обзорът на предлагания във версии с две и четири врати модел не дава никакви поводи за оплакване.
Изработка: Toyota Auris не поставя някакви нови стандарти с качеството си, а пластмасите в интериора изглеждат на средно ниво. Все пак моделът постига най-добрите стойности в статистиката на Dekra за повредите и дори след голям пробег не дава повод за оплакване. И при спирачките и окачването не се забелязва някакво съществено износване.
Безопасност: С пет звезди в теста на Euro NCAP, Auris е сред най-добрите в класа си. Широкото въвеждане на системи за асистенция обаче започва едва при второто поколение (от края на 2012 година).
Ходова част: Със сигурно поведение и сравнително мека настройка на окачването, Toyota Auris попада по-скоро в комфортната част на скалата. Кормилното управление е леко, като понякога усещането е малко синтетично.
Кой двигател ви препоръчваме
Двигателната гама включва добре известни агрегати на Toyota. Най-мощният е 2,2-литровият дизел със 177 к.с., който въпреки своите 400 Нм запазва съвсем умерен апетит. Още по-икономичен е балансираният двулитров дизел, който също осигурява добра динамика и е доста разпространен на вторичния пазар. При бензиновата гама най-малък е 1.4-литровият четирицилиндров мотор, заменен през 2009 година с 1,3-литров със 101 к.с.
От коя година да е моделът
През 2009 година Toyota Auris получи по-мощни и икономични двигатели. Ако бюджетът ви позволява, по-добре е да изберете някой от тях. През 2010 година с лек фейслифт се сдоби и екстериорът; това може да бъде от полза като на по-късен етап при последваща продажба.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Освен добре оборудвания Sol се предлагат различни подходящи версии, но и базовата предлага добро ниво. Вариантът Club включва двузонов климатроник, 17-цолови джанти, както и камера за обратно виждане и мултимедийна система. Executiv е с добри ксенонови светлини, които заменят халогенните.
Каква е цената
Под 10 000 евро може да се намери 2.0 D-4D, който при пробег от 100 000 км не показва никакви признаци на умора.
Колко е надежден
Според специалистите на Dekra, Toyota Auris продължава успешната история на своя предшественик Corolla и постига отлични резултати в статистиката от техническите прегледи. Добре е при версиите с мощния дизелов агрегат да се провери състоянието на спирачките и ходовата част, когато пробегът е голям.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(значително по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили