Aygo се произвежда от 2005 г. заедно с идентичните си близнаци Citroen C1 и Peugeot 107 в чешкия град Колин. Този автомобил демонстрира водещата роля на Toyota в проекта, който се оказа повече от успешен.
В техническо отношение минъкът не създава големи проблеми. Ограничен брой собственици на Aygo се оплакват в Интернет от трудности при запалване на двигателя, скърцащи седалки и пукащи прозорци. Истински недоволни обаче няма.
При базова цена от 8950 евро Aygo и като нов е изключително изгоден. За тази сума се придобива солиден автомобил – с по-скоро оскъдно обзавеждане и посредствен комфорт на окачването. Изненадващо голямо удоволствие доставя икономичният трицилиндров двигател. Първоначално не се предлагаше електронна стабилизираща програма (ESP), но сега може да се поръча срещу доплащане (445 евро).
Употребявани Aygo се предлагат от около 8000 евро, а нерядко по-спартански обзаведените модели С1 и Peugeot 107 за само 6500 евро. В Германия с дизелов двигател се предлага единствено С1.
Еднолитров бензинов със 68 к. с. Икономичен трицилиндров двигател с два горноразположени разпределителни вала, четири клапана и добре изчислена трансмисия с пет предавки. Агрегатът е конструиран с голям ход на буталото и не е особено еластичен. Разход около 4,5 л/100 км.
2005 Представяне на еднотипните модели Toyota Aygo, Peugeot 107 и Citroen C1.
2006 Ново: дизелов модел Citroen C1 HDi с 54 к. с.
2007 За всички модели (без Citroen C1) ESP като опция срещу доплащане.
Бисер Атанасов
Айго Еднолитров бензинов със 68 к. с верига ли е или с ангренажен ремък