Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Toyota Prius

5
5
2571723552

Компактният хибриден модел е интересен и като автомобил втора ръка, защото освен с ниския си разход, той блести и с изключителна надеждност.

Употребяван хибрид? Това провокира въпроса дали съчетанието от конвенционално и електрическо задвижване е едно надеждно решение. Отговорът е прост и ясен – според специалистите от Dekra, Toyota Prius не дава никакви поводи за оплакване. Това важи както за Prius II (произвеждан в периода 2004-2009 година), така и за третото издание на модела, което е на пазара от 2009 г.

Двигател: Освен способността да пести гориво третото поколение на хибридния модел на Toyota вече предлага и повече динамика. Увеличената от 50 на 60 кВт мощност на основния тягов мотор-генератор се допълва от по-голям 1,8-литров бензинов двигател с 99 к.с., който осигурява на автомобила скорост от 180 км/ч. Разполагащият с 1,5-литров агрегат със 78 к.с. Toyota Prius II е по-тромав и по-шумен.

Каросерия: Като цяло каросерията на Toyota Prius III не е променена в сравнение с тази на предшественика. Запазеи са и управлението на функциите, което иска привикване, а така също и ограниченият обзор. От друга страна обаче, третото поколение на хибридната Toyota е спечелило откъм обем на багажника – намалени е размерът не само на електромоторите, но и на батерията – въпреки увеличената мощност и капацитет. Още повече място осигурява предлаганият от 2011 година седемместен Prius v.

Изработка: Toyota Prius не е някаква самоцелна инженерна лаборатория, а практичен автомобил за ежедневието със солидна изработка и надеждна техника. Материалите в интериора са на ниво и не показват признаци на износване и след дълъг пробег. 100 000-километровият тест на auto motor und sport с Prius II премина без каквито и да било проблеми.

Безопасност: Тестът с удари отпред и отзад със скорост от 50 км/ч показва, че няма опасност както за пътниците, така и за акумулаторния пакет.

Ходова част: Мека настройка, безпроблемна изработка – със своята градска насоченост Toyota Prius осигурява комфорт, но не очаквайте от него динамика в завоите.

Кой двигател ви препоръчваме

Всъщност изборът се свежда до едно задвижване за всяко от поколенията. При Prius II основният, тягов електромотор е с 50 кВт и работи в съчетание с ефективен, но малко слабоват и шумен четирицилиндров бензинов мотор с обем 1,5 литра и 78 к.с. При Prius III комбинацията включва 60-киловатов мотор и ДВГ с 1,8 литра и 99 к.с., затова предлага повече динамика. Въпреки това разходът на третото поколение е по-нисък (3,9 литра по евроцикъла), тъй като бензиновият мотор, който все още е малко шумен, работи на по-ниски оборотни режими.

Спецификации на двигателите на Toyota Prius
От коя година да е моделът

Дори версиите от началото на Prius II имат високо качество и надеждна техника, при Prius III от 2009 г. последната е още по-прецизна. Това поколение е и с по-висока мощност, а наред с промените по външността, мястото за пътниците отзад е увеличено.

Кое ниво на оборудване е подходящо

Дори базовото ниво включва климатик, лети джанти, хед-ъп дисплей и аудиосистема. Версията Life е с по-големи джанти (17 цола) и темпомат.

Каква е цената

Двегодишните модели са добра и заслужаваща си алтернатива, но в момента в България Toyota предлага изключително изгодни условия и за новите автомобили.

Цени на Toyota Prius в Германия
Колко е надежден

Според специалистите на Dekra, Toyota Prius е с много добър индекс в статистиката, показва високо ниво на надеждност, малко повреди и е изключително екологичен автомобил.

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    (по-добре от средното ниво)
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (значително по-добре от средното ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари

Приус 3
Зависи от града и как караш. При внимателно каране и спазване на ограниченията съм е смъквал на 3/100, при нормално каране е около и малко под 4/100, а при по-тежък крак 4,5-5/100. Зимата в големите студове съм е докарвал до 5,5-6/100 с по-агресивно каране, но никога повече както и да е карам. Също така много зависи и от разстоянията, които минаваш. Колкото са по-кратки, толкова повече ще ти харчи. При мен рядко са под 5-10 км и може би затова и разхода ми е нисък. Иначе колата е прекрасна. За Приус 3 говоря. Колкото повече е карам, толкова повече и се кефя. Никога не съм имал подобен автомобил. Вече 6 г. е търкалям над 100 000 км. и имам НУЛА проблема с нея. Освен консумативи съм сменил 2 лампи. Друго не е пипано по колата. И по светофарите тази кола се изтрелва, като ракета. Доста „спортисти“ ще бъдат засрамени от нея, въпреки, че много си мислят, че Приус е бавен. Не, не е! До 60 км/ч е изключително бърз и пъргав. Това се дължи на електромотора, който ти доставя всичката енергия от 0 об/мин. Също така еластичността му е прекрасна. Както се движиш с някаква скорост, натискаш рязко газта и те залепя за седалката. Пожелавам на всеки да се качи и да покара това невероятно произведение на изкуството! Уникален автомобил. Нека не звучи, като реклама, но следващата ми кола ще е отново хибрид на Тойота.

Alexander
а колко е разходът в града при теб?

Ivan Zlatarski
Купих си Приус (произведен в Япония 2012-а) на 44х. км. с всички екстри (такъв се предлагаше) и след половин година каране съм във възторг (дано не я урочасам!). Абсолютно никакви проблеми, леко каране, меко возене и усещане за комфорт. Много често ми се случва да отпусна педала на газта (автоматик е) и да карам така по 2-3 километра. Единствено разходът в градски условия не е какъвто обещават, но може би аз не я карам оптимално. Зареждам веднъж в месеца с най-простия възможен бензин и щракам с пръсти. Гаранцията е 5 години с опция за удължаване до 10 за по 200 лв. годишно. Желая на всеки по-улегнал водач (все пак е електронно ограничена на "само" 180 км/час) точно таква кола.

Хириден
Супер е Prius III. Няколко пъти се возих на таксита от този модел в София и Западна Европа. Отвън не изглежда толкова голяма колата, но вътре е направо чудо. Много пространство както за пътниците отпред и отзад. Доста комфортно вози, удобна и функционална. Винаги съм си говорил с шофьорите за колата и всички на 100% са на мнение, че по-добър и надежден автомобил от това няма. В Берлин говорих с възрастен таксиджия, който 7 г. е карал Prius II и е навъртял над 500 000 км. без абсолютно никакви ремонти по колата. Единственото, което е сменил е била водна помпа на около 400 000 км. Нищо друго. Купил си е след това Prius III и него го кара, като такси вече над 300 000 км. Никакви забележки по колата и симптоми за аварии и повреди. Наистина чуден автомобил. Разхода също е повече от отличен. Ще изчакам да излезе следващата генерация и аз ще се запиша в отбора на хибридите.

драйвер
Какво значи: "ограничен комфорт" ? Колата е доста комфортна за автомобил от този клас според мен. Карах е, возих се и съм възхитен. Автомобил от бъдещето изпреварила времето си.

comments powered by Disqus