Компактният хибриден модел е интересен и като автомобил втора ръка, защото освен с ниския си разход, той блести и с изключителна надеждност.
Употребяван хибрид? Това провокира въпроса дали съчетанието от конвенционално и електрическо задвижване е едно надеждно решение. Отговорът е прост и ясен – според специалистите от Dekra, Toyota Prius не дава никакви поводи за оплакване. Това важи както за Prius II (произвеждан в периода 2004-2009 година), така и за третото издание на модела, което е на пазара от 2009 г.
Двигател: Освен способността да пести гориво третото поколение на хибридния модел на Toyota вече предлага и повече динамика. Увеличената от 50 на 60 кВт мощност на основния тягов мотор-генератор се допълва от по-голям 1,8-литров бензинов двигател с 99 к.с., който осигурява на автомобила скорост от 180 км/ч. Разполагащият с 1,5-литров агрегат със 78 к.с. Toyota Prius II е по-тромав и по-шумен.
Каросерия: Като цяло каросерията на Toyota Prius III не е променена в сравнение с тази на предшественика. Запазеи са и управлението на функциите, което иска привикване, а така също и ограниченият обзор. От друга страна обаче, третото поколение на хибридната Toyota е спечелило откъм обем на багажника – намалени е размерът не само на електромоторите, но и на батерията – въпреки увеличената мощност и капацитет. Още повече място осигурява предлаганият от 2011 година седемместен Prius v.
Изработка: Toyota Prius не е някаква самоцелна инженерна лаборатория, а практичен автомобил за ежедневието със солидна изработка и надеждна техника. Материалите в интериора са на ниво и не показват признаци на износване и след дълъг пробег. 100 000-километровият тест на auto motor und sport с Prius II премина без каквито и да било проблеми.
Безопасност: Тестът с удари отпред и отзад със скорост от 50 км/ч показва, че няма опасност както за пътниците, така и за акумулаторния пакет.
Ходова част: Мека настройка, безпроблемна изработка – със своята градска насоченост Toyota Prius осигурява комфорт, но не очаквайте от него динамика в завоите.
Кой двигател ви препоръчваме
Всъщност изборът се свежда до едно задвижване за всяко от поколенията. При Prius II основният, тягов електромотор е с 50 кВт и работи в съчетание с ефективен, но малко слабоват и шумен четирицилиндров бензинов мотор с обем 1,5 литра и 78 к.с. При Prius III комбинацията включва 60-киловатов мотор и ДВГ с 1,8 литра и 99 к.с., затова предлага повече динамика. Въпреки това разходът на третото поколение е по-нисък (3,9 литра по евроцикъла), тъй като бензиновият мотор, който все още е малко шумен, работи на по-ниски оборотни режими.
От коя година да е моделът
Дори версиите от началото на Prius II имат високо качество и надеждна техника, при Prius III от 2009 г. последната е още по-прецизна. Това поколение е и с по-висока мощност, а наред с промените по външността, мястото за пътниците отзад е увеличено.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Дори базовото ниво включва климатик, лети джанти, хед-ъп дисплей и аудиосистема. Версията Life е с по-големи джанти (17 цола) и темпомат.
Каква е цената
Двегодишните модели са добра и заслужаваща си алтернатива, но в момента в България Toyota предлага изключително изгодни условия и за новите автомобили.
Колко е надежден
Според специалистите на Dekra, Toyota Prius е с много добър индекс в статистиката, показва високо ниво на надеждност, малко повреди и е изключително екологичен автомобил.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(значително по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
Сава Кукалов Батерията не е проблем. Дават 10 г на цялата хибридна система, но не е казано, че тя ще умре на 11-тата година. Има много Приуси на доста повече години с оригинални батерии, които не са умрели. Другото нещо е, че не е нужно да я сменяш цялата. Тя е на клетки и само дефектната клетка се заменя с нова или с такава втора употреба, каквито има много и изобщо не са скъпи. Всеки човек, който не е с 2 леви ръце може да си ги смени сам. Не е никак сложно и трудно. В нета има доста видеа как се прави. Батерията се намира под задните седалки и се вади за 10-15 мин. Също така можеш сам да си я провериш дали има дефектни клетки, като ги провериш всичките с един мултицет. Пак нищо сложно. Тези, които са тръгнали да заминават са с по-нисъл заряд от останалите. Така, че ако купуваш на старо можеш да ги провериш, за да си спокоен.
FedEx Хибриден автомобил се купува нов или макс. на 5г. и в гаранция, за да е рентабилен. Колкото и нечуплив да е Приуса, в него има няколко компонента, чиято подмяна отделно струва няколко хиляди лв. Дори нищо да не се повреди докато е твой, то със сигурност няма да е така за следващия собственик. И тогава си изправен, пред два избора: или го продаваш за без пари, или му слагаш нова батерия за 5000лв. и още 1000лв труд и става вечно твой. Да не говорим колко голям е шансът да се нахулиш на някое такси на 500.000км, понеже в Европа ги карат на път и под път, което говори колко са надеждни. Освен това, оригинален сервизен тест на хибридната част се прави само в оторизиран дилър на марката, а там знаем че не поправят, а директно подменят (да не говорим за часовата ставка), трудно се намират част и т.н. Да не говорим ако Приусът умре на пътя...спасението е само репатрираща кола. Въпреки това, ако човек е готов да поеме всичките тези рискове, това е страхотен автомобил, който лично аз бих си взел от раз!
Приус 3 Зависи от града и как караш. При внимателно каране и спазване на ограниченията съм е смъквал на 3/100, при нормално каране е около и малко под 4/100, а при по-тежък крак 4,5-5/100. Зимата в големите студове съм е докарвал до 5,5-6/100 с по-агресивно каране, но никога повече както и да е карам. Също така много зависи и от разстоянията, които минаваш. Колкото са по-кратки, толкова повече ще ти харчи. При мен рядко са под 5-10 км и може би затова и разхода ми е нисък. Иначе колата е прекрасна. За Приус 3 говоря. Колкото повече е карам, толкова повече и се кефя. Никога не съм имал подобен автомобил. Вече 6 г. е търкалям над 100 000 км. и имам НУЛА проблема с нея. Освен консумативи съм сменил 2 лампи. Друго не е пипано по колата. И по светофарите тази кола се изтрелва, като ракета. Доста „спортисти“ ще бъдат засрамени от нея, въпреки, че много си мислят, че Приус е бавен. Не, не е! До 60 км/ч е изключително бърз и пъргав. Това се дължи на електромотора, който ти доставя всичката енергия от 0 об/мин. Също така еластичността му е прекрасна. Както се движиш с някаква скорост, натискаш рязко газта и те залепя за седалката. Пожелавам на всеки да се качи и да покара това невероятно произведение на изкуството! Уникален автомобил. Нека не звучи, като реклама, но следващата ми кола ще е отново хибрид на Тойота.
Alexander а колко е разходът в града при теб?
Ivan Zlatarski Купих си Приус (произведен в Япония 2012-а) на 44х. км. с всички екстри (такъв се предлагаше) и след половин година каране съм във възторг (дано не я урочасам!). Абсолютно никакви проблеми, леко каране, меко возене и усещане за комфорт. Много често ми се случва да отпусна педала на газта (автоматик е) и да карам така по 2-3 километра. Единствено разходът в градски условия не е какъвто обещават, но може би аз не я карам оптимално. Зареждам веднъж в месеца с най-простия възможен бензин и щракам с пръсти. Гаранцията е 5 години с опция за удължаване до 10 за по 200 лв. годишно. Желая на всеки по-улегнал водач (все пак е електронно ограничена на "само" 180 км/час) точно таква кола.
Хириден Супер е Prius III. Няколко пъти се возих на таксита от този модел в София и Западна Европа. Отвън не изглежда толкова голяма колата, но вътре е направо чудо. Много пространство както за пътниците отпред и отзад. Доста комфортно вози, удобна и функционална. Винаги съм си говорил с шофьорите за колата и всички на 100% са на мнение, че по-добър и надежден автомобил от това няма. В Берлин говорих с възрастен таксиджия, който 7 г. е карал Prius II и е навъртял над 500 000 км. без абсолютно никакви ремонти по колата. Единственото, което е сменил е била водна помпа на около 400 000 км. Нищо друго. Купил си е след това Prius III и него го кара, като такси вече над 300 000 км. Никакви забележки по колата и симптоми за аварии и повреди. Наистина чуден автомобил. Разхода също е повече от отличен. Ще изчакам да излезе следващата генерация и аз ще се запиша в отбора на хибридите.
драйвер Какво значи:
"ограничен комфорт" ?
Колата е доста комфортна за автомобил от този клас според мен. Карах е, возих се и съм възхитен. Автомобил от бъдещето изпреварила времето си.
Сава Кукалов
Батерията не е проблем. Дават 10 г на цялата хибридна система, но не е казано, че тя ще умре на 11-тата година. Има много Приуси на доста повече години с оригинални батерии, които не са умрели. Другото нещо е, че не е нужно да я сменяш цялата. Тя е на клетки и само дефектната клетка се заменя с нова или с такава втора употреба, каквито има много и изобщо не са скъпи. Всеки човек, който не е с 2 леви ръце може да си ги смени сам. Не е никак сложно и трудно. В нета има доста видеа как се прави. Батерията се намира под задните седалки и се вади за 10-15 мин. Също така можеш сам да си я провериш дали има дефектни клетки, като ги провериш всичките с един мултицет. Пак нищо сложно. Тези, които са тръгнали да заминават са с по-нисъл заряд от останалите. Така, че ако купуваш на старо можеш да ги провериш, за да си спокоен.
FedEx
Хибриден автомобил се купува нов или макс. на 5г. и в гаранция, за да е рентабилен. Колкото и нечуплив да е Приуса, в него има няколко компонента, чиято подмяна отделно струва няколко хиляди лв. Дори нищо да не се повреди докато е твой, то със сигурност няма да е така за следващия собственик. И тогава си изправен, пред два избора: или го продаваш за без пари, или му слагаш нова батерия за 5000лв. и още 1000лв труд и става вечно твой. Да не говорим колко голям е шансът да се нахулиш на някое такси на 500.000км, понеже в Европа ги карат на път и под път, което говори колко са надеждни. Освен това, оригинален сервизен тест на хибридната част се прави само в оторизиран дилър на марката, а там знаем че не поправят, а директно подменят (да не говорим за часовата ставка), трудно се намират част и т.н. Да не говорим ако Приусът умре на пътя...спасението е само репатрираща кола. Въпреки това, ако човек е готов да поеме всичките тези рискове, това е страхотен автомобил, който лично аз бих си взел от раз!
Приус 3
Зависи от града и как караш. При внимателно каране и спазване на ограниченията съм е смъквал на 3/100, при нормално каране е около и малко под 4/100, а при по-тежък крак 4,5-5/100. Зимата в големите студове съм е докарвал до 5,5-6/100 с по-агресивно каране, но никога повече както и да е карам. Също така много зависи и от разстоянията, които минаваш. Колкото са по-кратки, толкова повече ще ти харчи. При мен рядко са под 5-10 км и може би затова и разхода ми е нисък. Иначе колата е прекрасна. За Приус 3 говоря. Колкото повече е карам, толкова повече и се кефя. Никога не съм имал подобен автомобил. Вече 6 г. е търкалям над 100 000 км. и имам НУЛА проблема с нея. Освен консумативи съм сменил 2 лампи. Друго не е пипано по колата. И по светофарите тази кола се изтрелва, като ракета. Доста „спортисти“ ще бъдат засрамени от нея, въпреки, че много си мислят, че Приус е бавен. Не, не е! До 60 км/ч е изключително бърз и пъргав. Това се дължи на електромотора, който ти доставя всичката енергия от 0 об/мин. Също така еластичността му е прекрасна. Както се движиш с някаква скорост, натискаш рязко газта и те залепя за седалката. Пожелавам на всеки да се качи и да покара това невероятно произведение на изкуството! Уникален автомобил. Нека не звучи, като реклама, но следващата ми кола ще е отново хибрид на Тойота.
Alexander
а колко е разходът в града при теб?
Ivan Zlatarski
Купих си Приус (произведен в Япония 2012-а) на 44х. км. с всички екстри (такъв се предлагаше) и след половин година каране съм във възторг (дано не я урочасам!). Абсолютно никакви проблеми, леко каране, меко возене и усещане за комфорт. Много често ми се случва да отпусна педала на газта (автоматик е) и да карам така по 2-3 километра. Единствено разходът в градски условия не е какъвто обещават, но може би аз не я карам оптимално. Зареждам веднъж в месеца с най-простия възможен бензин и щракам с пръсти. Гаранцията е 5 години с опция за удължаване до 10 за по 200 лв. годишно. Желая на всеки по-улегнал водач (все пак е електронно ограничена на "само" 180 км/час) точно таква кола.
Хириден
Супер е Prius III. Няколко пъти се возих на таксита от този модел в София и Западна Европа. Отвън не изглежда толкова голяма колата, но вътре е направо чудо. Много пространство както за пътниците отпред и отзад. Доста комфортно вози, удобна и функционална. Винаги съм си говорил с шофьорите за колата и всички на 100% са на мнение, че по-добър и надежден автомобил от това няма. В Берлин говорих с възрастен таксиджия, който 7 г. е карал Prius II и е навъртял над 500 000 км. без абсолютно никакви ремонти по колата. Единственото, което е сменил е била водна помпа на около 400 000 км. Нищо друго. Купил си е след това Prius III и него го кара, като такси вече над 300 000 км. Никакви забележки по колата и симптоми за аварии и повреди. Наистина чуден автомобил. Разхода също е повече от отличен. Ще изчакам да излезе следващата генерация и аз ще се запиша в отбора на хибридите.
драйвер
Какво значи: "ограничен комфорт" ? Колата е доста комфортна за автомобил от този клас според мен. Карах е, возих се и съм възхитен. Автомобил от бъдещето изпреварила времето си.