В Европа New Beetle се превърна в успех едва във версията кабриолет с мек сгъваем покрив. Изборът от употребявани екземпляри е доста богат.
Хората, които се интересуват от новия Volkswagen Beetle, трябва от самото начало да се разделят с една илюзия: единственото общо между този автомобил и легендарната „костенурка” е формата на калниците – и това е всичко. New Beetle е базиран на Golf IV, тоест разполага със солидна техника, изпитана в милиони автомобили. За разлика от Щатите, закритият вариант на автомобила така и не стана популярен на Стария континент, докато кабриолетът намери своите немалко фенове и е доста разпространен на вторичния пазар.
Двигател: Отначало моделът се предлагаше с бензинови двигатели със 75, 102, 115 и 150 к.с., както и с петцилиндровия VR мотор със 170 к.с. Специалният модел RSI даже разполага под капака си с 3,2-литров VR6 с 225 к.с. Първият дизел за модела е 1.9 TDI във варианти с 90 и 100 к.с. При фейслифта през 2005 година по-слабият дизел отпадна, по-мощният получи пет конски сили повече, бензиновите варианти останаха непроменени, а VR машините също отпаднаха от гамата. Вариантът със 75 к.с. среща доста трудности с тежкия Volkswagen Beetle и е откровено тромав. Моторът със 102 к.с. е смислен компромис между прилична динамика и приемлив разход на гориво. При двата по-мощни бензинови мотора разход под 10 литра на 100 километра е рядко явление. В това отношение дизелите с технология помпа-дюза се представят много по-добре със среден разход около 5,5 л/100 км.
Каросерия: Каросерията е солидна, доста тежка и с ограничен обзор от мястото на водача. При отворен покрив и без това скромната видимост назад намалява още повече. Парктроникът определено е полезна екстра. С фейслифта от 2005 година New Beetle получи леко променени форми, по-свежи цветове за каросерията и най-после крушките вече са монтирани така, че да може човек да ги смени и сам, без посещение в сервиз.
Изработка: Volkswagen Beetle се прави в Мексико, а качеството е на типичното за VW солидно ниво.
Безопасност: ABS, ESP и пълен комплект въздушни възглавници са серийно на борда. В краш тестовете на Euro-NCAP New Beetle постигна четири.
Ходова част: Едросерийната техника на Golf работи безупречно. Настройката на ходовата част е стегната, но достатъчно комфортна, управлението е приятно директно. Популярен форум за феновете на New Beetle-Fans е www.beetle-forum.de.
Кой двигател ви препоръчваме
1,6-литровият бензин със 102 к.с. е широко разпространен и е добро съчетание от пъргавина и икономичност. TDI моторите предоставят обичайната добра тяга при нисък разход. Филтър за сажди се предлага от 2005 година.
Кой тип каросерия да изберете
Първата генерация дебютира през 1998 година, кабриолетът се появява чак през 2003 г. Единственият фейслифт датира от 2005 година, когато Volkswagen Beetle получава леки промени в дизайна. На вторичния пазар най-често се срещат кабриолети, произведени между 2005 и 2010 година.
От коя година да е моделът
Като цяло качеството на автомобилите след фейслифта от 2005 година са малко по-качествени, но в статистиките на Dekra голяма част от агрегатите показват повреди по-често от средното за класа ниво.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Типично за VW, през годините Beetle се предлага в разнообразни специални версии, като например Exclusive, Premium, Colour Concept, Sport Edition или RSI, всяка от които притежава специфични индивидуални особености.
Каква е цената
Посочените цени се отнасят за варианта кабрио, закритите модели са с около 1000 евро по-евтини.
Колко е надежден
Експертите от Dekra твърдят следното: При Volkswagen New Beetle експертите намират повреди по-често в сравнение със средното за класа ниво – базираният на Golf IV модел показва повече проблеми при автомобили с голям пробег. При покупка трябва да се внимава за нередности по ауспуховата система и за светещи контролни лампи, индикиращи за проблем с някоя от въздушните възглавници.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-зле от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(по-зле от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(по-зле от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили