Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Volkswagen Bora

Макар от смяната на модела да са изминали над четири години, "четвoрката" на Golf и неговата недотам популярна модификация седан с името Bora все още оставят своя ярък отпечатък върху вторичния пазар.

Освен отделното просторно багажно отделение, сред основните предимства на Bora, която продължи да се произвежда до 2004 г., е обширната гама двигатели на Golf, която при бензиновите мотори се разпростира от 1,4 литра със 75 к.с. до разполагащия с 241 к.с. V6. Палитрата от версии с дизелови агрегати също е богата, като благодарение на благодатните за дизела години между 1999 и 2002, през които Volkswagen успяваше да пласира по 120 000 Golf TDI годишно, асортиментът е изключително разнообразен. Особено често се среща представеният през 2000 г. 1,9-литров TDI със 100 к. с. и система помпа-дюза, както и появилата се една година по-късно версия със 130 к. с. Почитателите на TDI обаче трябва да проверят дали ангренажният ремък е бил сменян редовно според предписанията на производителя. TDI със 100 к.с. и първоначална регистрация 2003 г. струва в зависимост от нивото на оборудване между 9000 и 10 000 евро. Версия TDI със 130 к. с. се предлага за 800 евро повече.

Плюсове
  • » висока функционалност
  • » изключително леко обслужване
  • » висока устойчивост на каросерията
  • » стабилно поведение при движение
  • » прецизно управление
  • » добър комфорт на окачването
  • » солидни спирачки
  • » изключително голям избор на модификации
  • » високо качество на материалите и изработката
Минуси
  • » ограничено място върху задните седалки
  • » малко дясно странично огледало
  • » оскъдно базово оборудване
Типични повреди
  • » проблеми с електрооборудването и електрониката
  • » акумулаторите се самоизтощават
  • » дефектни електромеханизми на прозорците
Препоръчвани двигатели
1,4-литров с четири клапана/цилиндър със 75 к. с. Тих четирицилиндров двигател с равномерен ход, задоволителни динамични показатели, разход около 8,5 л/100 км.

1,9-литров TDI с 90/100/115/130 к. с. Еластичен турбодизел с директно впръскване, добри динамични показатели, шумен при високи обороти, възможност за дооборудване с филтър за твърди частици, разход от 6,5 л/100 км.

2,3-литров V5 със 150/170 к. с. Мощен, тих и спокоен петцилиндров двигател, добри динамични показатели, разход около 10 л/100 км.

История на модела

1998 Представяне на седана Bora (септември).

1999 Bora като версия Variant. Двулитров двигател със 115 к. с. замества 1,8-литров със 125 к. с. Ново: 1.9 TDI с впръскване помпа-дюза (115 к. с.) и 2.8 V6 с 204 к. с.

2000 1.9 TDI със 100 к. с. и 2.3 V5 със 170 к. с.

2001 Представяне на 1.6 FSI и 1.9 TDI със 130 к. с.

2004 Преустановяване на производството на Bora.

Коментар на Dekra

Блокирали спирачни апарати при задния мост могат да доведат до ускорено износване на спирачните дискове и накладки. Постоянно скърцане в задната част, което може да се прекрати чрез леко натискане на спирачката, трябва да послужи като предупреждение.

Коментари
comments powered by Disqus