Lupo е кола от времето, когато дори и малките автомобили струваха скъпо. Междувременно, благодарение на евтината конкуренция от типа на Dacia Logan или Citroen C1, които дори като нови не струват 10 000 евро, ситуацията се промени.
Това дава отражение и върху цените на Lupo. Малкият VW, оборудван с базов двигател с 50 к.с. и с пробег под 100 000 км, се предлага за около 5000 евро. За препоръчителният бензинов модел със 75 к.с., обаче, трябва да се предвиди тлъста надбавка от кръгло 2500 евро. Още по-скъпо става при дизела. Под 8000 евро на практика не се предлага нищо – кандидат-купувачите в повечето случаи напразно търсят малко разпространената икономична версия на Lupo с разход 3 литра.
В техническо отношение почти не се намира повод за критика. С едно изключение: до 2002 г. през зимата понякога се появяха неизправности по двигателя. Кондензът, който се образува в масления циркулационен контур при често движение на кратки разстояния, повреждаше при студ мотора. От 2000 г. VW дооборудва засегнатите 1,0- и 1,4-литрови агрегати с допълнително подгряване.
1,4-литров бензинов със 75 к. с. Темпераментен и еластичен четирицилиндров двигател. Разход малко под 7 л/100 км.
1,4-литров TDI със 75 к. с. Мощен, но шумен трицилиндров дизел. Разход около 5 л/100 км.
1998 Пазарно представяне.
1999 Стандарт Euro 4 при едно- и 1,4-литровите двигатели с петстепенна механична предавателна кутия (април). 1,4-литров 16VTDI (75 к.с.). (100 к.с.), 1,4-литров
2000 GTI (125 к.с.).
2001 1.4 FSI със 105 к.с.
2004 Лято: система ABS серийно.
2005 Прекратяване на производството.