Multivan продължава да бъде сигурен лидер на пазара на големите ванове. Въпреки че той произхожда от отделението за товарни автомобили на VW, изработката му и субективното усещане, което създава, го приближават до леките автомобили.
Успехът на големия ван обаче не е безусловен. В продължителния тест на auto motor und sport Т5 Multivan 2,5 TDI със 174 к. с. се справи без твърде големи проблеми. Изключение правят дефектиралите алтернатор и водна помпа (подобрени в моделите след 2006 г.), както и неизправностите на плъзгащите се врати и помощната система за паркиране.
В читателските писма обаче се описваха различни истории за проблеми с Multivan T5, включващи чести и в някои случаи безплодни сервизни престои. Гамата от оплаквания включва дефектни командни апарати, подмяна на цялостни инструментни блокове, трудности с електрическите врати, приплъзващи съединители, дефектни ключалки на задната врата и проблеми с допълнителния отоплител и скоростната кутия.
Подобна бе и историята на продължителния тест на Multivan T4 TDI със 150 к. с. И тук изпробваният автомобил премина изпитанието почти без проблеми, докато читателските писма бяха по-критични. Още по-податлив на дефекти се оказа моделът Т4 Caravelle с 2,5-литров бензинов двигател, който постави на изпитание търпението на екипа на auto motor und sport.
Изненадващо за актуалните модели Т4 и Т5 е твърдението на критично настроените собственици, че въпреки всичко биха купили отново Multivan. Комбинацията от голямо вътрешно пространство за пътници, багаж и обемни приспособления за свободното време (дори мотоциклети), комфортно и сигурно пътно поведение и възможността за нощуване в автомобила е привлекателна за мнозина.
Добре хармониращи с теглото и конструкцията на Multivan са петцилиндровите дизелови двигатели. В старата му версия със 150 к.с. особено внимание трябва да се обърне на състоянието на ангренажния ремък и на своевременната му смяна, но в новия мотор с технология помпа-дюза на Т5 този недостатък е отстранен с въвеждането на карданно задвижване на разпределителния вал.
1,9-литров TDI със 105 к. с. Достатъчно мощен, изгоден базов четирицилиндров дизелов мотор. Разход около 8 л/100 км.
2,5-литров TDI със 102 к. с. Достатъчно мощен петцилиндров турбодизел с разход около 9 л/100 км.
2,5-литров TDI със 130 к. с. Петцилиндров турбодизел с технология помпа-дюза, добра тяга и равномерно разгръщане на мощността. Разход около 9 л/100 км.
1990 Дебют на четвъртото поколение Т4.
1996 Фейслифт с нова предна част, серийно поставяна въздушна възглавница, нови двигатели 2,5 TDI (102 к. с.), 2,5 л бензинов (115 к. с.) и 2,8 V6 (140 к. с.)
1998 2,5 TDI с 88 и 150 к. с.
1999 Фейслифт с модификации в интериора, система от релси в задна част и преработени седалки.
2003 Дебют на поколението Т5. Нови дизелови двигатели с технология помпа-дюза: 1,9 л (105 к. с.) и 2,5 л (130/174 к. с.).
2005 Дебют на версията с двойно предаване 4Motion.
2006 Филтър за твърди частици при TDI.
2007 Удължена версия и версия с двойно предаване Panamerica.
VW Transporter бе пионерът в своя клас и днес е наследен от Multivan. Преди покупката на модела Т4 е добре да се провери състоянието на окачването и на спирачната система. Дефекти в разпределителя на спирачното усилие могат да засегнат спирачното усилие на автомобила в празно състояние.
WALL STREET
ЧЕ Е СКЪП НЯМА ДВЕ МНЕНИЯ... ДАЖЕ Е ПРЕКАЛЕНО СКЪП !
Hristiyan
Интересува ме C5 2008 2.0 бензин. Колко е средния разход? Познати дефекти?
Веселин
Имам С5 производство 2009 год.2.2литра 173 коня.Много съм доволен.Приличен разход комфортна возия.
Румен
BMW има най-добрия шестак,така че помислете си пак.
for good car
az puk kazvam 4e kato Audi druga kola nqma >:-) >:-) >:-) >:-) >:-) >:-) >:-) :p :p :p :p :p
Ценител
Кой каквото си има си го хвали и първите места естествено му дава-за това ги уважавам немците, обичат и държат на своето! А и са предвидливи - всяко 5-то раб. място там било свързано с автомобилната промишленост.
al bandi
Кола е
icokoz
:-D 4e alfa kola li e