С до девет места и огромно пространство за багаж Volkswagen T5 е идеалното превозно средство за семейства и други търсачи на приключения.
VW Bus е и си остава непобедим, що се отнася до идеалния компромис между максимално място в кабината и добър комфорт на возене. Подобно на своя предшественик T4, произвежданият от 2003 г. Volkswagen T5 продължава традицията на широк спектър от предложения и високи равнища на цените.
Двигател: До модернизацията през 2009 г. VW предлага наред с 1,9-литровия четирицилиндров мотор и 2,5-литровия петцилиндров TDI със система за впръскване с помпа-дюза. За разлика от своя петцилиндров предшественик и четирицилиндровите си наследници, той задвижва разпределителните си валове чрез зъбни колела. С това отпада грижата за правилно опънат и навреме сменян ангренажен ремък, който при дефект би могъл да причини сериозна повреда на двигателя. Високите налягания на впръскване действително придават мощ на развиващите до 174 к.с. TDI мотори с помпа-дюза, но пък създават проблеми с равномерния ход и пречистването на отработилите газове. Това е една от причините от 2009 г. VW да разчита на двулитрови четирицилиндрови агрегати с впръскване common rail. Върховата версия с каскадно пълнене и два турбокомпресора развива 180 к.с. А бензиновите мотори? Те могат да са тема за онези, които пътуват малко – понеже по-изгодната цена в някои случаи компенсира по-големите разноски за гориво.
Каросерия: Най-универсално за ориентираните към екскурзии през свободното време е изпълнението California Beach с повдигащ се покрив – едва ли някой може да предложи повече функционалност. Ако предпочитате лесни за почистване, прости на вид материали и не възразявате против халогенните светлини, ще сте доволни от нивото Startline. Линиите на оборудване Comfortline и Highline предлагат уютна атмосфера срещу солидна цена. Плъзгащата се задна седалка може да се използва и като кушетка за спане, но изваждането й е много трудно заради голямото й тегло. Версиите с дълго междуосие са редки, те наистина увеличават чувствително мястото във вътрешността, но затрудняват маневрирането в тесни места.
Изработка: Не трябва да очаквате ниво на луксозен лек автомобил, но в сегмента на максивановете Volkswagen T5 си остава на първо място. Въпреки това големият VW страда от некачествени детайли, причиняващи проблеми с електрониката и лошо уплътняване.
Безопасност: –
Ходова част: По принцип Multivan се движи без проблеми; ако ви трябва повече сцепление, можете да се насочите към двойното предаване 4Motion или направо да си доставите удоволствието от високопроходимата Panamericana.
Кой двигател ви препоръчваме
От старта на Volkswagen T5 през 2003 г. до обновяването на модела през 2009 г. 2,5-литровите TDI мотори предлагат най-добро съотношение между мощност и разход на гориво. Най-енергично напредва развиващата 174 к.с. върхова версия, добър компромис предлага вариантът със 131 к.с. Внимание: много от моделите нямат зелен стикер за екологичност. Четирицилиндровият 1,9-литров агрегат със 105 к.с. изглежда затруднен при пълен товар, но е напълно достатъчен за спокойно придвижване. Мощните двулитрови TDI мотори импонират с равномерния си ход, без да достигат грубоватата сила на старите петцилиндрови машини.
Кой тип каросерия да изберете
–
От коя година да е моделът
Мощни двулитрови четирицилиндрови TDI мотори се предлагат от 2009 г. заедно с актуалната семейна физиономия на VW отвън и подобрения по различни детайли в интериора – по-сполучливо подредено арматурно табло, усъвършенствани инфо-развлекателни системи и възможност за трансмисия с два съединителя вместо автоматик с хидравличен преобразувател.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Освобождаващ от напрежението комфорт на превключване предлага шестстепенният автоматик с хидравличен преобразувател (до 2009 г.), който освен това пази съединителя. Иначе той страда осезаемо при теглене на ремарке. Втората плъзгаща се врата улеснява качването, но налага присъствието на обемистата сгъваема масичка в средата вместо спестяващата пространство, интегрирана в страничната облицовка.
Каква е цената
От зле обзаведен товаропътнически вариант на 480 000 километра за малко под 5000 евро до привлекателен едногодишен Multivan за доста над 40 000 евро – на пазара може да се намери всичко. Внимавайте при автомобилите, използвани от фирми – често те са били подлагани на по-сериозни натоварвания от частните екземпляри.
Колко е надежден
Мнението на експертите от Dekra: По отношение на откритите при технически прегледи дефекти Volkswagen T5 се позиционира около средата в класа на вановете. При всички категории пробег той има над средния брой проблеми с каросерията, електрическите и електронните системи, включително и със светлините. Зле регулирани фарове, но и повредени устройства за настройване на обхвата на светлините се регистрират сравнително често. Освен това при Т5 не са редки дефектните светлини за регистрационния номер.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(на средно ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(на средно ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(на средно ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили