Първото поколение на Volvo С70 използва техниката на модела 850 и се появява през 1997 г. отначало във версия купе, а по-късно и като кабриолет с мек покрив, чиито доставки в Европа започват чак към края на 1999 г. През 2002 г. производството на купето е преустановено, а кабриолетът претърпява модернизация и получава по-мощни петцилиндрови турбомотори. Второто поколение на кабриолета (2006) вече е върху платформа на Ford Focus и има твърд сгъваем покрив от три части. Моделът е леко осъвременен през 2009 г. и се произвежда до юни 2013 г.
Двигател: В първото си поколение Volvo С70 (купе и кабриолет) се предлага само с петцилиндрови бензинови мотори, които почти без изключения са с принудително пълнене. Работният обем варира от 2 до 2,5 литра, а мощността – от 163 до 245 к.с. В гамата на второто поколение Volvo С70 вече са включени и дизелови агрегати, като единият от тях – 2.0D със 136 к.с., е единственият четирицилиндров мотор, предлаган за модела. След осъвременяването през 2009 г. изборът е сведен до три петцилиндрови турбомотора: Т5 (2,5 л, 230 к.с.) и дизелите D3 (2 л, 150 к.с.) и D4 (2 л, 177 к.с.).
Каросерия: Специалната конструкция на сгъваемия покрив от три части позволява на кабриолета да запази както елегантната си линия, така и четирите места в интериора, а рамката на челното стъкло не стига толкова далеч назад, колкото при други подобни модели. Когато покривът бъде сгънат, обемът на багажника намалява от 404 на 200 литра.
Изработка: Изпитаната техническа база и изработената в шведския град Удевала съвместно с Pininfarina каросерия се отличават със солидност и добро качество. Дефектите и монтажните пропуски по принцип са рядкост. При версиите с най-мощни двигатели понякога се установява по-интензивно износване на спирачките и съединителя.
Безопасност: Петте звезди в теста на Euro NCAP са ясен атестат за изпълнението на високите стандарти на Volvo и при тези модели. Към това се добавя изключително богато оборудване с въздушни възглавници и системи за асистенция.
Ходова част: Настройката на ходовата част осигурява добър комфорт и достатъчно динамична управляемост. Кормилната уредба със сравнително лек ход обаче не предоставя в пълна степен желаната обратна връзка от контакта на колелата с пътя.
Сравнително тежкият корпус на Volvo С70 и неговата същност на кабриолет предполагат спокойно шофиране с наслаждаване на околните красоти. При такъв стил не са необходими прекалено мощни двигатели с голям разход на гориво. За първото поколение е достатъчен двулитровият 2.0Т със 163 к.с., а за второто – двулитровият дизел D3 с добра тяга и 150 к.с.
Твърдият подвижен покрив на С70 се вдига и спуска малко бавно, но пък е с надеждна конструкция.
При първото поколение на кабриолета е добре да се насочите към екземпляр, произведен след модернизацията от 2002 г. За второто поколение, продавано от средата на 2006 г., не са регистрирани съществени „детски болести” и изборът би трябвало да зависи от състоянието и цената на конкретния автомобил.
Базовото ниво притежава всичко необходимо; на пазара често се срещат и по-високите Momentum и Summum, предлагащи повече лукс, както и някои специални изпълнения като Inscription.
Кабриолети от първото поколение Volvo С70 след модернизацията (2002) могат да се намерят за около 8000 евро, цените за второто поколение започват от 10 500 евро.
Според статистиката на Dekra дори най-уязвимият за повреди компонент – подвижният покрив – не показва особени дефекти; като цяло броят на регистрираните неизправности е по-нисък от средния за класа. Добре е да се обърне внимание на електрическата уредба, предния мост и спирачките.
* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.