Моделите от малката гама на Volvo са базирана на Ford Focus, но по отношение на дизайна, качеството и безопасността си са истински шведи.
Докато първото поколение на модела притежаваше гени на Mitsubishi, седанът Volvo S40 и комбито V50 от 2004 година са базирани на Ford Focus. През 2006 година последва кабриолетът с твърд сгъваем покрив С70, както и компактното купе С30. От 2012 година новият модел V40 обединява комби и седан версията.
Двигател: Изборът включва гама от бензинови мотори от 1.8 (125 к.с.) до агрегата с турбопълнене Т5 (220/230 к.с.), при дизелите – от 1.6 Drive (109/115 к.с.) до D5 (180 к.с.). Четирицилиндровите мотори произхождат от Ford, а темпераментните, но и доста лакоми дори за бензинови агрегати са собствено производство на Volvo. За хората, които пътуват много, подходящи са дизелите, които в рамките на моделния си живот са усъвършенствани и оборудвани със старт-стоп система, както и с трансмисия с два съединителя. До фейслифта през 2007 година системата за двойно предаване се предлага само за мощната Т5 версия.
Каросерия: Гените на компактен автомобил могат да се открият както в интериора, така и по отношение на багажното пространство – няма и как да бъде другояче предвид външните размери. В интериора на Volvo S40 обаче впечатлява централната „плаваща” конзола в скандинавски стил, която заплаща стила си с липсата на места за дреболии. При С70 е удължена задната част, при същото междуосие, в името на създаване на елегантна линия и осигуряване на достатъчен багажен обем (макар че последният се намалява от 404 на 200 литра, когато металният покрив е сгънат).
Изработка: В зависимост от оборудването моделите могат да изглеждат изчистено, атлетично или спортно, но във всички случаи са със солидна и качествена изработка. Дефекти трябва да бъдат търсени с лупа. Само при по-мощните версии понякога се забелязва по-интензивно износване на спирачките.
Безопасност: Петте звезди в теста на Euro NCAP са ясен атестат за изпълнението на високите стандарти на Volvo и при тези модели. Към това се добавя изключително богато оборудване с въздушни възглавници и системи за асистенция.
Ходова част: При стандартните нива на оборудване настройката на ходовата част осигурява добър комфорт и задоволителна по отношение на динамичността управляемост, спортната R-версия е с доста твърдо окачване. Сравнително лекото кормилно управление обаче не осигурява предоставя достатъчна обратна връзка.
Кой двигател ви препоръчваме
„Домашният” петцилиндров мотор гарантира горещите страсти зад волана, но е и значително по-лаком от 1,8 и двулитровите четирицилиндрови двигатели. Двулитровите дизели впечатляват с хармонична и балансирана работа и с добра тяга.
Кой тип каросерия да изберете
Комбито V50 не осигурява кой знае колко повече багажен обем, но пък е по-гъвкаво и с по-добър обзор от седана Volvo S40. Твърдият подвижен покрив на С70 се вдига и спуска малко бавно, но пък е с надеждна конструкция.
От коя година да е моделът
При моделното обновяване за Volvo S40/V50 през юни 2007 година и C70 (ноември 2009 година) гамата получава фейслифт, по-ефективни двигатели и в някои случаи старт-стоп система.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Дори базовото ниво не пропуска нищо съществено. Повече лукс осигуряват Momentum и Summum, както и няколко пакета. Спортните пакети R-Design значително намаляват комфорта.
Каква е цената
Volvo S40 под 100 000 км може да се намери за около 8000 евро, комбито е на близки цени. Кабриолетът С70 обаче е доста по-скъп.
Колко е надежден
Според специалистите на Dekra, дори най-взискателните по отношение на безопасността шофьори могат да са спокойни – техническите прегледи установяват ниски нива на дефекти във всички категории. Единствено при светлините неизправностите се доближават до средното за класа. Затова е добре именно те да бъдат прегледани.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
Fielipe Derikov
Изпуснат е бензиновият 1.6 - 100 коня.