Търсите алтернатива на BMW X3, Audi Q5 и Mercedes GLK? Популярният SUV модел на Volvo събира много точки със своето оборудване за безопасност.
Когато през 2008 г. беше представен XC60, с него Volvo се отдалечи толкова много от ръбестото си минало, колкото никога по-рано – поне що се отнася до дизайна.
Двигател: Около 90 процента от днешния асортимент са дизелови модели – при това с основание. Петцилиндровите мотори с мощна тяга и очарователно дрезгав глас импонират в модела на Volvo, въпреки че не са особено икономични. Но редките бензинови версии си угаждат с доста повече гориво (T6 харчи малко под 14,0 л/100 км). А произхождащите от Ford четирицилиндрови турбоагрегати практически липсват на пазара. Ако при избора на двигател основен аргумент е икономичността, би трябвало да говорим единствено за петцилиндровия дизел със 136 к.с., но той пък се предлага едва от пролетта на 2012 г. Въпреки че версията с предно предаване тежи над 1,8 тона, тя може да бъде шофиране изненадващо енергично с разход около 8,0 л/100 км.
Каросерия: Заради стремителните очертания на задната си част Volvo XC60 не може да бъде причислен към „товарните коне”, способни да транспортират перални и хладилници. В замяна на това добро впечатление прави гъвкавостта на интериора, където задната седалка може да се сгъва в съотношение 40:20:40.
Изработка: С годините в автомобилите на Volvo започва да се чува малко по-доловимо скърцане откъм облицовките, отколкото в техните германски конкуренти – това важи и за произвеждания в Белгия XC60. Въпреки това качеството на материалите и на изработката е на добро ниво.
Безопасност: Фактът, че Volvo XC60 е снабден с изобилие от въздушни възглавници и с ESP, е предварително известен с оглед на късната му рождена дата. Ако смятате, че двойното предаване има отношение към безопасността на пътя, трябва да внимавате: на пазара има много екземпляри само с преден задвижващ мост. Всички варианти обаче разполагат със системата City Safety, която е активна до скорост от 30 км/ч. Тя разпознава препятствията и – ако водачът не се намеси сам – осъществява самостоятелно пълно спиране на автомобила.
Ходова част: В противоречие с динамичния дизайн Volvo XC60 не се движи особено чевръсто, а по-скоро с някаква равнодушна сигурност. Комфортът на окачването по принцип е добър, главно със серийните 17-цолови гуми.
Кой двигател ви препоръчваме
Въпреки че XC60 е на пазара едва от 2008 г., Volvo обърква потенциалните купувачи на употребявани екземпляри от модела с безброй много варианти. Само популярният заради мощността си D5 е доставян оттогава в изпълнения със 185, 205 (от 11/2009) или 215 к.с. (от 5/2011) – и всички те заслужават препоръка. Добър е също и петцилиндровият дизел, развиващ 163 к.с. Той се нарича или 2.4D, или D3 (от 8/2010), или D4 (от 5/2012). Стана ли ви ясно? Четирите бензинови версии са 2.0T, 2.5T (и двете само с предно предаване), 3.2 AWD и T6 AWD (и двете с напречно монтирани редови мотори).
Кой тип каросерия да изберете
–
От коя година да е моделът
Това зависи главно от желаната мощност (виж по-горе). Не е имало никакви решителни промени по отношение на външния вид и техниката. Ако предпочитате да се поддавате на чара на екзотичното, би трябвало да си осигурите произвежданата до септември 2012 г. версия Volvo XC60 3.2 AWD – автомобил с напречно разположен редови шестцилиндров атмосферен мотор, какъвто сигурно никога вече няма да се появи.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Както често се случва, и тук в базовата версия не липсва нищо съществено. Радиото, климатикът, джантите от лека сплав и разбира се, богатото оборудване за безопасност, включващо асистент за внезапно спиране, присъстват стандартно. На по-скоро добродушно-уютния характер на Volvo XC60 добре подхожда автоматичната трансмисия. Ако бюджетът ви го позволява, бихте могли да включите в желанията си и биксенонови светлини със следене на завоя. Но пък спокойно можете да минете без електронното регулиране на ходовата част.
Каква е цената
Нивото на цените е малко по-ниско, отколкото при германските конкуренти. За екземпляри Volvo XC60 под 100 000-километровия праг трябва да се предвидят около 18 000 евро. По-мощните петцилиндрови дизелови агрегати доминират сред предложенията на пазара. Бензинови модели се срещат рядко – и най-често са лакоми T6 варианти.
Колко е надежден
Мнението на експертите от Dekra: Малкият SUV модел на Volvo заема с летящ старт едно от първите места в класа на всъдеходите. Единствена особеност е леко повишеният брой на зле регулираните светлини за мъгла.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(значително по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
sly Дизелите D5 215 к.с са най-мощните за модела до 2013г. При тях удоволствието от карането е голяма.В същото време те дават най-малък разход,по-добър от
повечето леки автомобили.Много здрав петак двигател,досега при мен 180 хил кил.Перфектна машина като цяло.
sly Волво ХС 60 д5 е много здрава джипка и доста икономична. Казвам го от личен опит
рон джереми Пич,21 век сме...има Гугъл
Plamen Petkov Prenotare tagliando изписва на таблото.Зняе ли някой какъв е проблема?
sly
Дизелите D5 215 к.с са най-мощните за модела до 2013г. При тях удоволствието от карането е голяма.В същото време те дават най-малък разход,по-добър от повечето леки автомобили.Много здрав петак двигател,досега при мен 180 хил кил.Перфектна машина като цяло.
sly
Волво ХС 60 д5 е много здрава джипка и доста икономична. Казвам го от личен опит
рон джереми
Пич,21 век сме...има Гугъл
Plamen Petkov
Prenotare tagliando изписва на таблото.Зняе ли някой какъв е проблема?