Две са основните преимущества, които собствениците на автомобили с марката Volvo ценят високо: изобилието от място в багажното отделение и свръхбогатото оборудване за безопасност. Напълно логично, най-много полезен обем предлагат комбитата на марката, така че няма нищо чудно, че три четвърти от продажбите на компанията във високия клас се падат на комби версиите.
Сравнен с Audi A6 Avant, BMW 5 серия Touring или Mercedes Е-класа Т-модел, V70 и неговият високопроходим събрат XC 70 изглеждат като почти изгодна покупка, дори и когато са нови. Освен това голяма част от екстрите, които при конкуренцията се доплащат, са серийни още за базовите варианти на V70. Големият шведски автомобил предлага просторен и функционален интериор, дори облегалката на дясната предна седалка може да се сгъва напред, освобождавайки допълнителен товарен обем.
Освен че е богато оборудван, V70 е също така впечатляващо издръжлив автомобил, който рядко създава сериозни грижи. Все пак никой не е съвършен – този модел също има някои свои слабости. Например бързото износване на гумите и съединителя се наблюдават не чак дотам рядко, появяват се и проблеми с износването на елементи от предното окачване и кормилната уредба.
2,4-литров дизелов двигател (D5) със 163/185 к. с. Common Rail двигател с мощна тяга, но лека слабост при потегляне, разход около 8,5 литра/100 км.
2,5-литров бензинов двигател с 210 к. с. Мощен петцилиндров двигател с характерен турбозвук, разход около дванайсет литра/100 км.
2000 Дебют на втората генерация на комбито V70 и офроуд-модела ХС 70.
2002 Нов дизел 2.4d със 130 и 163 к. с.
2004 Фейслифт.
2007 Смяна на поколенията.
2008 Допълнителни системи за сигурност като опция.