Toyota очаквано постигна двойна победа в „6-те часа на Спа”
Фернандо Алонсо, Казуки Накаджима и Себастиан Буеми поставиха началото на супер сезона в WEC с убедителна победа на „Спа-Франкоршан”. Представителите на Toyota 8 водиха от старта до карирания флаг и минималната разлика от секунда и половина спрямо Toyota 7 на финала по никакъв начин не отразява тяхното превъзходство.
Два бяха критичните момента за Буеми, Накаджима и Алонсо, за когото това бе първи старт в WEC и първа официална изява с отбора на Toyota. Първият дойде веднага след като Накаджима пое щафетата от Буеми. Японецът имаше солиден аванс в челото, но се оказа, че при смяната на пилотите предпазните колани не са били фиксирани добре и той трябваше отново да мине през бокса.
Другият тежък момент за Toyota 8 бе във финалния час от надпреварата, когато борещият се за подиума Матевос Исаакян (SMP Racing 17) катастрофира и на пистата излезе автомобил за сигурност. Целият аванс на Алонсо се изпари и съотборникът му Майк Конуей на няколко пъти бе близо до пълния обрат. В крайна сметка обаче двукратният световен шампион запази лидерската позиция и дебютира в WEC с победа.
Конуей завърши на 1,4 секунди зад Алонсо, което е уникално постижение, тъй като Toyota 7 трябваше да стартира от питлейна с обиколка пасив. Наказанието бе заради проблем с документацията на дебитомера в автомобила на Камуи Кобаяши, Хосе Мариа Лопес и Конуей, но не им попречи да си пробият път до второто място още в средата на шестчасовата надпревара.
Както се и очакваше частните отбори в LMP1 нямах никакъв шанс в битката с Toyota. Най-добре от неофициалната категория на нехибридните прототипи се представиха Андре Лотерер, Нийл Яни и Бруно Сена, които изведоха Rebellion 1 до третото място. Повреда в трансмитера забави Яни във финалната фаза от надпреварата и провокира изоставането от две обиколки спрямо водещия автомобил на Toyota. Дори и при перфектна надпревара обаче Rebellion 1 нямаше да има никакъв шанс в битката с Toyota заради солидната разлика в темпото на заводските и частните прототипи.
G-Drive Racing спечели в LMP2 след страхотно представяне на Жан-Ерик Верн, Роман Русинов и Андреа Пицитола. В GTE Pro се разрази истински трилър в последния час от надпреварата, тъй като привидно сигурните победители от Porsche 91 загубиха солидната си преднина след автомобила за сигурност. Рихар Литц нямаше отговор при атаката на Оливие Пла, който заедно с Щефан Мюке и Били Джонсън изведе Ford до първото място. На финала Литц бе принуден да се прости и с подиума, когато Давиде Ригон с Ferrari 71 го изпревари в спора за третата позиция.
Не по-малко оспорфвано бе и в GTE Am. Шампионите от Aston Martin Racing Педро Лами, Матиас Лауда и Пол Дала Лана започнаха защитата на титлата си с победа, но в самия край на състезанието Юн Хенки (TF Sport Aston Martin 90) бе само на косъм от успешната атака. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.