Британците отлагат поне с година завръщането си в състезанията по издръжливост
Aston Martin няма да се включи в Световния шампионат по издръжливост тази есен с хиперавтомобила Valkyrie. Решението на британския производител не е изненадващо, като то идва по-малко от месец след новината, че Лорънс Строл придобива дял от компанията, а в замяна тя ще даде заводски статус на Racing Point във Формула 1.
По първоначален план Aston Martin трябваше да атакува титлата в WEC и „Льо Ман” още тази есен с четири хиперавтомобила Valkyrie, подготвени от Multimatic и поверени на R-Motorsport. Това бе обещанието, което британците дадоха миналия юни преди началото на 24-часовата надпревара.
Информацията за проекта обаче постоянно се пазеше в тайна, независимо от големия интерес към него. Това провокира спекулациите, че екипът на Aston Martin не е готов за завръщането си в WEC и че програмата едва ли ще стартира тази година. И те се оказаха реалност.
Със сигурност решението на IMSA и WEC за обединяване на двата правилника за сезон 21/22 също е провокирало британците да направят обратен завой. Двата шампионата продължават да работят върху синхронизирането на техническите си правилници и настоящата неяснота провокира производителите да стоят в позиция на изчакване.
След оттеглянето на Aston Martin Toyota остава единственият глобален производител с ангажимент за следващия сезон в WEC. Нишовата компания Glickenhaus обаче получава огромна възможност да атакува победата в „Льо Ман” със своя хиперавтомобил заради ограничената конкуренция. ByKolles също пое ангажимент за сезон 20/21 в WEC, но отборът на Колин Колес очевидно не развива нов автомобил.
Само преди броени дни Rebellion обяви, че се изтегля от WEC и моторните спортове въобще, въпреки че наскоро отборът на Барт Хейдън подписа партньорско споразумение с Peugeot. Французите планират завръщане в Световния шампионат по издръжливост през 2022 година.