Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi A4, BMW 318i, Mercedes C 180: Базови германски седани

14.01.2016 17:14
Туит

Колко добри са елитните седани от средния клас с малки бензинови мотори между 136 и 156 к.с.

Понякога истинският живот е по-различен от онова, което си представят някои маркетингови стратези, рекламни креативи и пауърпойнт презентатори. Например не всички първокласни клиенти са млади хора с високи доходи, които от тактичност или за да не плашат собствените си клиенти, карат скромни седани от средния клас, но пък с шестцилиндрови мотори и двойно предаване.

Истинският живот и в тези категории си купува охотно базови бензинови версии, включително и с механични предавателни кутии, и дори със специален надпис декларира привързаността си към скромните двигатели. Поради това поръчахме за днешното сравнение базовите версии на Audi A4, BMW Серия 3 и Mercedes C-класа. В случая с новото Audi A4 изживяването от престижната марка започва с разполагащия със 150 к.с. 1.4 TFSI, към момента на теста предлаган само с шестстепенна механична трансмисия и струващ с оборудване Sport 32 550 евро. Това е донякъде жалко, понеже при смяната на модела неособено харесваният Multitronic беше заменен от трансмисия с два съединителя.

Подходящ по категория съперник от лагера на BMW е 318i със 136 к.с., който след обновяването на модела през лятото на 2015 г. е оборудван с 1,5-литров трицилиндров мотор. В нивото Sport Line с осемстепенен автоматик той струва от 35 900 евро нагоре. Малко по-скъп е Mercedes C 180 със 156 к.с., който със седемстепенна автоматична трансмисия с хидропреобразувател се предлага срещу 36 206 евро. В ценовата листа на Mercedes обаче може да бъде открита по-евтина версия – C 160 със 129 к.с.

Чевръстото BMW 318i

Трицилиндров мотор в „тройката” – в днешните времена на даунсайзинг това вече не звучи толкова шокиращо. Все пак двигателят има мощност 136 к.с. и това са, както е известно на познавачите на BMW, само седем конски сили по-малко от онези, с които можеше да се похвали най-мощната версия 323i от 1978 г. с два пъти повече цилиндри. И след като вече стана дума – тя изразходваше в обичайния тогава смесен цикъл 9,6 литра от съдържащия олово супербензин 98 и ускоряваше до 100 км/ч за 9,5 секунди.

Някои неща трицилиндровият мотор на BMW прави по-добре. Например той консумира по днешния стандарт само 5,4 л на 100 км, но пък средно в теста 8,1 литра. Наистина тестовият автомобил се нуждае от 10,4 секунди, за да се ускори от място до 100 км/ч, с което изостава с почти една секунда не само от 323i, но и от конкурентите си Audi A4 и Mercedes C 180. Разбира се, трицилиндровият мотор има по-малка мощност, разликата със 156-те конски сили на Mercedes е доста голяма.

При това BMW 318i е по-бавен не само според измерените стойности – автомобилът реално се усеща като по-немощен от Audi A4 и Mercedes C 180. Въпреки това при всекидневното шофиране равномерно работещият агрегат е напълно достатъчен, само дето не успявате да изживеете обичайното за една „тройка” въодушевление.

BMW 318i сменя нервно предавките

В това отношение не може да внесе съществени промени дори иначе толкова често даваната за пример осемстепенна автоматична трансмисия. Тя е принудена да сменя предавките по-често и по-нервно, за да прикрие слабостите на двигателя при потегляне с тежкото BMW 318i (1515 кг). Това става причина за припряност, непозната при версиите с по-самоуверени мотори.

Иначе BMW 318i си остава „тройка” – с добре настроена ходова част и кормилна уредба с отлична обратна връзка между водача и пътя. Както и преди, бързото шофиране по завои носи най-голямо удоволствие тъкмо с този автомобил. Това, че не реагира на неравностите толкова плавно, колкото Audi A4 и Mercedes C 180, се забелязва истински само при директно сравнение. Предлаганият вътрешен простор е практически на нивото на конкурентите. Само онези, на които им се налага да седят на втория ред, не изпитват пълноценно радостта от шофирането – седалката е тапицирана много стегнато, долната част е доста къса, а влизането е донякъде затруднително поради ниската линия на покрива. По отношение на управлението на функциите BMW все още е Нумеро уно – тук Audi и Mercedes не са съумели да го настигнат стабилно дори при най-новите версии на своите командни системи.

Комфортният Mercedes

В C 180 особено ясно се усещат усилията да бъде създадена уютна и същевременно модерна обстановка на благополучие – само че управлението на функциите с въртене и натискане на контролера върху централната конзола и бутоните на волана плюс отварящи се едно в друго менюта все още не е оптимално сполучливо. Това, което действително е станало по-добро, е качеството на изработката и материалите в интериора. С-класата се възприема от сетивата като истински Mercedes – още повече, че тестовият автомобил беше обзаведен със струващия грешни пари интериор Designo (3511 евро) – опция, която вероятно ще си позволят само малцина притежатели на Mercedes C 180.

Седалките с техните ушити на ромбчета кожени тапицерии са не само много красиви на вид, но – макар и доста стегнато тапицирани – са и много удобни за дълги пътувания по магистрали и предлагат достатъчна странична опора. Сгъващите се облегалки изискват доплащане, както и при двата други седана – навсякъде за тази полезна възможност трябва да се платят около 300 евро.

Това, че пътуващите в Mercedes C 180 се чувстват толкова удобно, се дължи не само на много добрите седалки, но и на комфортното, плавно возене. Въпреки че не всички изпитатели оцениха високо кадифено полюшващата се мекост на C 180, автомобилът успява да неутрализира всички видове неравности почти така невъзмутимо, както Audi A4.

При упражненията за оценка на динамиката на пътя подобна настройка на ходовата част, естествено, не гарантира първото място, но Mercedes C 180 през цялото време остава под пълен контрол. Това е още една причина в крайна сметка да заеме второто място.

Хармоничният и немного скъп А4

За пореден път Audi A4 печели състезанието с елитните си конкуренти от средния клас. Защото и при новото поколение инженерите в Инголщат са направили много неща много добре. Например като за базовия модел са заложили на познатия и високо оценяван 1,4-литров турбомотор с директно впръскване и 150 к.с.

Той работи равномерно, тихо и малко по-икономично от конкурентите си (7,9 л/100 км), но предлага много добри динамични показатели и незабавно поема газта. Единствен повод за критика е леката слабост при потегляне, която при екземпляр с механична трансмисия няма как да не бъде забелязана. Във всяко друго отношение обаче предавателната кутия на Audi A4 показва, че в този клас може да се живее незле и с ръчно превключване на предавките. Те са степенувани съвсем подходящо, скоростният лост се движи прецизно и с лекота по късите си пътечки. Тъй че спокойно можете да си спестите доплащането за S tronic (2300 евро).

Комфортната ходова част превръща А4 в царска носилка

Добра инвестиция обаче са парите за комфортната ходова част с регулиране на амортисьорите (980 евро). Особено в сравнение със своя предшественик, който в някои ситуации на пътя проявяваше известна недодяланост, новото Audi A4 с тази система става истинска царска носилка. Така моделът успява най-добре от всички да държи неравностите по настилката далеч от седящите в кабината. Той преработва големите и малки смущения в плавни движения и се проявява като по-балансиран от деликатно пружиниращия Mercedes C 180 и по-стегнатото, особено с пълен товар, BMW 318i – като и двата модела също са оборудвани с предлагани по желание адаптивни амортисьори. Освен това комфортът на седене и шумовете са на много добро ниво, като Mercedes разполага с по-добрите седалки. Което обаче с нищо не променя факта, че в новото си поколение Audi A4 е значително възмъжало. Разликата спрямо по-дългия с 20 сантиметра А6 се е съкратила забележимо.

Бихме могли да споменем критично например, че управлението на функциите не е станало по лесно с новия MMI или че както и преди, кормилната уредба се държи прекалено дистанцирано. Въпреки и независимо от това обаче Audi A4 показва в този тест най-хармоничния и изгоден пакет от качества и затова събира и най-много точки.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

1. Audi A4 1.4 TFSI
464 точки
С какво да започнем? A4 е лек, доста чевръст, притежава най-икономичния двигател и вози най-комфортно от сравняваните автомобили. Освен това е и най-евтин. Още въпроси?

2. Mercedes C 180
440 точки
Четирицилиндровият мотор подхожда добре на тази удобна, леко тромава С-класа. Оборудването за безопасност, изработката и комфортът са на високо ниво – също и цените.

3. BMW 318i
432 точки
В крайното класиране 318i изостава с няколко точки от C 180; с по-жизнен мотор и по-добри спирачки може би щеше да е пред него. Така „тройката” остава трета.

Текст: Хайнрих Лингнер
Снимки: Ахим Хартман

Коментари
comments powered by Disqus