Дългото чакане най-накрая приключи. Audi публикува първите официални фотографии и информация за новия A5 Sportback.
Новият член на фамилията A5 „комбинира най-доброто от различните автомобилни жанрове – емоцията и елегантността на купето, комфортът на седана и практичността на комби версиите“, твърдят от Инголщат. Дали е наистина така, предстои да разберем, но поне от това, което представят официалните фотографии, си личи, че дизайнерите на A5 Sportback са свършили отлично своята работа. Изтеглената силно назад трета колона позволява на автомобила да запази динамичния силует, въпреки появата на задните врати. Друг въпрос е дали моделната линия A5 се нуждае от попълнение в стила на Mercedes CLS и Porsche Panamera.
Новият модел е с 34 мм по-нисък от седана А4, но според производителя това не е за сметка на вътрешното пространство. За стилния и спортен външен вид на автомобила отговарят също страничните прозорци, които са без рамки, хромираните лайстни около тях, монтирани на купето, и изчистената задна част с интегриран спойлер. Предницата използва идентичната стилистика като тази на двувратия вариант, като светодиодните дневни светлини остават в типичния за Audi стил.
Смелите интерпретации в интериора са запазени за някой от по-новите модели на Audi. Тук категорично властва духът на минимализма, който е типичен както за версиите купе и кабриолет на A5, така и за последната генерация на А4. Четирите самостоятелни седалки осигуряват достатъчно място независимо от габаритите на шофьора и пасажерите, но най-впечатляващ е обемът на багажното отделение. A5 Sportback разполага с 480 литра под задния капак, като по този показател си съперничи с A4 Avant.
Под капака няма особени изненади. Трите различни вариации на двулитровия TFSI с мощност от 180 до 211 к. с. си правят компания с 3,2-литровия V6 и неговите 265 „коня“. За почитателите на дизела и икономичното каране, Audi предлага високоефективния двулитров TDI агрегат. Неговите 170 к. с. имат нужда от скромните 5,2 литра, за да пробягат дистанцията от 100 км. За този резултат до голяма степен съдейства старт/стоп системата. Другите самовъзпламенители са 2,7-литровият TDI (190 к. с.) и трилитровият му аналог (240 к. с.). Моделите 2.0 TFSI quattro, 3.2 FSI quattro и 3.0 TDI quattro се предлагат със седемспетенната кутия S-tronic.
През 2010 г. Audi A5 Sportback ще получи три нови мотора, като един от тях вероятно ще бъде новият V6 TFSI с 290 к. с., който работи под капака на A6 или версията му с 333 к. с. от S4.
Всеки от бензиновите модели, както и върховият самовъзпламенител, ще разчитат на патентованата система за задвижване на четирите колела quattro, като двата най-мощни мотора ще могат да се поръчат и с новия спортен диференциал на Audi. Моделите с един двигателен мост ще разчитат на ESP системата, която заедно с активния преден диференциал, ще компенсира всички опити задната част на A5 Sportback да изпревари предната при прекалено оптимистична маневра от страна на водача.
От Audi вече приемат поръчки за новия модел, като базовата цена е 33 650 евро. Първите бройки ще се появят при дилърите на марката през септември. През 2010 г. ще дебютира нискобюджетна версия на A5 Sportback, а в края й вероятно ще се появи и A7 Sportback.
иван
Най-мощният дизел на мерцедес е 230 коня от трилитровият им двигател. Ес420 ЦДИ отпада на негово място е ЕС400 хибрит
Peter
Десо, братле, супер тъпо изказване......
до десо
ауди имат дизелов ве 8 4,2 с 340 коня и 6 литров ве 12 с 1000 нютона и 500 коня. Баварците и мерцедесите вече неправят дизелови ве 8-ци. Кой сега е прениум?
deso
Защо не пускат по мощна версия на 3.0 тди ?Само 240кс бмв имат 300 кс от 3.0.Нали искат да са премиум ?