Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi A8 hybrid: Електрически бизнес

25.08.2011 11:59
Туит

Представител на луксозния сегмент автомобили с двулитров двигател. Само преди няколко години подобна комбинация би звучала абсурдно, но ето че екипът на Audi ни най-малко не се притеснява от този факт и ще представи във Франкфурт хибридния A8, който използва именно двулитровия мотор на VW групата.

Хибридната версия на A8 бе представена като технологичен концепт на автосалона в Женева през 2010 г., но трансформацията й в сериен продукт ще се случи едва тази есен във Франкфурт. Разликите определено не са големи, защото цялостната концепция на силовия тракт е запазена – двулитровият TFSI (211 к.с. и 350 Нм) работи паралелно с електромотора (40 кВт и 210 Нм), което гарантира от една страна динамиката на шестцилиндров класически ДВГ, а от друга - разхода на четирицилиндров.

Синхронният електромотор с постоянни магнити е поставен на мястото, което по принцип е заето от преобразователя на въртящия момент в осемстепеменната tiptronic трансмисия. Многодисковият съединител, който работи в маслена баня, го куплира или разделя от двулитровия ДВГ. Съединителят функционира „ултра прецизно и нежно във всяка една ситуация“, а „комфортната и сменяща бързо предавките трансмисия предава въртящия момент към предните колела“.

Хибридната компановка (245 к.с. и 480 Нм) и максималният въртящ момент на електромотора, който е налице още при потегляне, ускоряват флагмана на Audi от място до 100 км/ч за 7,7 секунди. Максималната скорост пък достига 235 км/ч и въпреки това средният разход е в границите на 6,4 литра за 100 км пробег при 148 г/км емисии CO2. Това е възможно благодарение на факта, че хибридната система на Audi A8 позволява движение изцяло на електричество в рамките на три километра при скорост до 100 км/ч, когато е избран режимът EV. Останалите два са D, който осигурява максимално ефективната работа на двата двигателя, и S, при който акцентът е поставен върху спортната динамика.

Батерията, която е разположена в багажното отделение, е литиево-йонна (до 40 кВт и 1,3 кВт/ч) и е снабдена със система за въздушно охлаждане. Тя тежи само 36,7 килограма, а благодарение на ASF технологията Audi A8 hybrid е един от най-леките седани в сегмента.

Във визуално отношение разликите между хибрида и стандартната версия са минимални – 18-цоловите колела (19 като опция) имат формата на турбина, лаковото покритие Arctic Silver е специално за модела, както и емблемите hybrid. В стандартното оборудване попадат още тризоналният климатик, LED челните светлини и аудиосистемата на BOSE.

Коментари
comments powered by Disqus